باران کوثری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، فرزند رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال است....
 
 اغلب فرزندان بازیگران سینما و هنرمندان به دنبال شهرت والدین‌شان به شغل بازیگری وارد می‌شوند.
 هنرمندان و بازیگران در همه جای دنیا به تبع شغل‌شان، از شهرت برخوردار می‌شوند و به دلیل این شهرت است که اغلب فرزندان آن‌ها هم به عرصه هنری کشیده می‌شوند که البته در مواردی هم دیده شده که فرزندان آن‌ها، از پدر یا مادرشان پیشی گرفته و خودشان را جزو هنرمندان یا بازیگران توان‌مندی قرار داده‌اند.
 

لیلا حاتمی یکی از بازیگرانی است که تاکنون موفق به کسب دو جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلمهای بی پولی (۱۳۸۷) و لیلا (۱۳۷۵) در جشنواره فیلم فجر شده‌است. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران و مادرش زری خوشکام هنرپیشه سینما بود.
 
 
پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی، فعالیت‌های سینمایی خود را از ۷ سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم‌های متعددی ایفای نقش و شهرت کسب کرد.
 
 
لیلی رشیدی هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فرزند داوود رشیدی و احترام برومند است.
 

باران کوثری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، فرزند رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال است.
 
 
پگاه آهنگرانی، هنرپیشه و مستندساز ایرانی و فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی، کارگردانان سینما است. او در ۶ سالگی در فیلم گربه آوازخوان به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال ۱۳۶۹ بازی کرد.
 

مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون و فرزندان محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان هستند. مهراوه شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما پس از مشورت با پدرش، از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد و به بازیگری روی آورد.
 


پندار اکبری، بازیگر و تدوینگر و پدرش عبدالرضا اکبری
 


مونا فرجاد و پدرش جلیل فرجاد
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bornanews.ir
 
 
مطالب پیشنهادی:
 سوپراستارهایی که فرزندان‌شان هم بازیگر شدند+ عکس
شهرت و سرمایه بازیگران ایرانی برای تجارت/ هنرمندان ایرانی شغل دوم دارند؟
بت‌های سقوط‌ کرده/ تحلیل افت حرفه‌ای 5 ستاره دهه اخیر!!
نگاهی به تمام شایعات اخیر ستاره‌های سینمای ایران!!
میلیاردی‌های سینمای ایران!!