این یکشنبه هشتاد و سومین برگزار می‌شود و صحنه های به یاد ماندنی دیگری را رقم می‌زند....
                                                         
 
سالی فیلد
سالی فیلد در سخنرانی مراسم اسکار سال 1985 درحالیکه جایزه بهترین بازیگری را برای فیلم «Places in the Heart» می‌گرفت فریاد زد: «شما من را دوست دارید. شما همین حالا من را دوست دارید.»
 کاترین بیگلو
 کاترین بیگلو نه تنها اولین زنی بود که جایزه بهترین کارگردانی را برای «گنجه درد» می‌گرفت، بلکه شوهر سابقش جیمز کامرون که برای «آواتار» کاندید شده بود را نیز شکست داد
جنیفر هادسون
جنیفر هادسون سال 2007 در 79 امین دوره جوایز اسکار وقتی نامش برای بهترین بازی مکمل در فیلم «دختران رویایی» خوانده شد حسابی شوکه شد.
پنه لوپه کروز
 بازیگر اسپانیایی پنه لوپه کروز سال 2007 در 79 امین دوره جوایز اسکار هنگام ورود به سالن تئاتر کداک با لباس زیبایش توجه همه را جلب کرد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/5oscar.jpg
 هلن میرن بازیگر 65 ساله در 79 امین دوره جوایز اسکار برای بازی در فیلم «ملکه» برنده بهترین بازیگر زن شد و یک لحظه خنده از روی لبانش محو نشد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/6oscar.jpg
 عکس دنی بویل کارگردان فیلم میلیونر زاغه نشین که در پشت صحنه «روبینا علی» بازیگر نقش «لاکیتا» را در آغوش گرفته است. این فیلم برنده 7 جایزه اسکار شد از بهترین کارگردانی تا بهترین عکس.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/7oscar.jpg
در مراسم اسکار سال 2010 جان کرایر، مایکل هال، مولیرینگوالد، جود نلسون، آلی شیدی، مک کالی کالین و متیو بودریک از کارگردان درگذشته John Hughes که آنها را وارد حرفه بازیگری کرد یاد کردند او کارگردان فیلم هایی نظیر «شمع ششم»، «کلوب صبحانه» «تنها در خانه» و «فراری» بود.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/8oscar.jpg
بیلی کریستال از مهمانان اسکار که با صحنه بیگانه نیست در مراسم آغازین اسکار سال 1992 با ماسک آدمخوار هانیبال روی صحنه آمد. آنتونی هاپکینز بازیگر این نقش یعنی هانیبال لکتور در فیلم سکوت بره‌ها آن سال برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/9oscar.jpg
کیت وینسلت بازیگر بریتانیایی در دوره 81 جوایز اسکار برای بازی در فیلم «کتابخوان» برنده بهترین بازیگر زن شد. او درحالیکه نیکول کیدمن و سوفیا لورن همراهی اش می‌کردند برای گرفتن جایزه روی صحنه آمد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/10oscar.jpg
فیلیپ پیت مجسمه اسکار را روی چانه اش نگه داشت، او که در فیلم «مردی روی سیم» پیاده روی اش روی سیم  بین برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی نشان داده شد برنده بهترین فیلم مستند شد.

کیت بلانشت
کیت بلانشت در دوره 80 جوایز اسکار در ماه آخر بارداری بود اما در مراسم حاضر شد.
مارتین اسکورسیزی
بعد از 6 بار ناکام شدن برای بردن جایزه مارتین اسکورسیزی در سال 2007 برنده بهترین کارگردان برای فیلم «مردگان» شد. او در سخنرانی اش گفت: «میشه دوباره لیستتان را چک کنید؟»
اسکار
گروه South Park با «مت استون» و «تری پارکر» با مسخره ترین لباس ها روی فرش قرمز سال 2000 ظاهر شدند. آنها ادای گوئینت پالترو و J-Lo را درآورده بودند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/14oscar.jpg
C-3PO  رباتی از جهان تخیلی جنگ ستارگان نمی‌بایست جایزه بهترین شبیه سازی را در مراسم اسکار سال 1978 می‌برد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/15oscar.jpg
کریم ابدل-جبار در حالیکه با جکی چان برندگان 68 امین دوره جوایز اسکار را اعلام می‌کردند، پاکت اسم برنده را بالا نگه داشته بود تا دست جکی چان بهش نرسد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/16oscar.jpg
در مراسم سال 1996 Christopher Reeve با صندلی چرخدار در حالیکه با دستگاه مصنوعی نفس می‌کشید با لباس رسمی‌ و خنده رو روی سن آمد و اشک همه را درآورد. بازیگر سوپرمن در یک سانحه حین اسب سواری از شانه به پایین فلج شده بود. او انگیزه ای شد برای هالیوود که به ساخت فیلم در زمینه های اجتماعی روی آورد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/17oscar.jpg
دیر جایزه گرفتن بهتر از هرگز جایزه نگرفتن است! جک پالانس بعد از بیش از 40 سال فعالیت هنری بالاخره سال 1992 جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را در فیلم City Slickers از آن خود ساخت. او برای نشان دادن خوشحالی اش خودش را روی سن انداخت.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/12/18oscar.jpg
رابرتو بنیگی کارگردان و بازیگر فیلم «زندگی زیباست» وقتی که اسمش برای جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در مراسم اسکار سال 1999 اعلام شد هیجان خودش را با عملیات آکروبات بازی از خود نشان داد!
هالی بری
هالی بری سال 2002 اولین زن سیاه پوستی بود که جایزه اسکار بهترین بازیگری را می‌برد. او برای فیلم Monster's Ball جایزه را گرفت و سخنرانی تاریخی از خود به یادگار گذاشت و احساسات خود را بیان کرد. او گفت: «این لحظه برای تمام زنان غیر مشهور و بی نام و نشان سیاه پوست است. حالا آنها هم یک فرصت دارند زیرا امشب این در باز شده است»
در مراسم سال 1999 ووپی گلدبرگ به تقلید از کیت بلانشت در نقش ملکه الیزابت صورتش را سفید کرده و لباسی شبیه ملکه الیزابت تن کرده و روی صحنه آمد. ووپی خودش را «ملکه آفریقایی» معرفی کرد و اضافه کرد بعضی از شما من را در نقش ملکه پاکدامن می‌شناسید اما من نمی‌توانم حدس بزنم چه کسانی....
 

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
 

بیشتر بدانید : این فیلم ها باید اسکار می گرفتند! + عکس

عکس‌های جالب از بازیگران نامزد اسکار در پشت صحنه آتلیه یک عکاس!

غافلگیری‌های اسکار/ بدشانس‌های اسکار 2012 +عکس
فیلم‌‌هایی که بیشترین جایزه اسکار را برده‌اند! (+عکس)
جوان‌ترین بازیگرانی که تابحال نامزد اسکار شده‌اند! (+عکس)
عجیب ترین لحظههای فرش قرمز جشنواره کن (+عکس)