جی. ادگار
گاهی اوقات، برای تبدیل فردی که در اواسط دهه سوم زندگی اش به سر می‌برد به فردی با موهای خاکستری و پوستی چروکیده، واقعا شگفت انگیز است. این ویژگی را می‌توان در میان بازیگران اصلی....


                                                         
اگر فیلم جی. ادگار کلینت ایستوود را دیده باشید، مطمئنا مجبور به دیدن چهره هایی شده اید که با گریم بسیار پیر نشان داده شده اند. شغل هایی که به تازگی در تاریخ سینما جای خود را باز می‌کنند. ما درباره لاتکس خانم پیر نائومی ‌واتز یا حتّی کار باورپذیری که بر چهره لئوناردو دیکاپریو انجام شد تا او را شبیه به موسس FBI، یعنی هوور نماید صحبت می‌کنیم. این تغییر چهره با گریم، واقعا ما را شگفت زده کرد.
درست است، آسان نیست قیافه شخصی را از جوان و به پیر تبدیل کرد و آن را برای مخاطب باورپذیر ساخت؛ امّا گاهی اوقات، برای تبدیل فردی که در اواسط دهه سوم زندگی اش به سر می‌برد به فردی با موهای خاکستری و پوستی چروکیده، واقعا شگفت انگیز است. این ویژگی را می‌توان در میان بازیگران اصلی جی. ادگار و دیگر فیلم های سینمایی مشاهده نمود.

مایکل جی. فاکس در فیلم بازگشت به آینده 2
مایکل جی. فاکس را در صحنه های مربوط به آینده در فیلم بازگشت به آینده 2 مشاهده کنید. در این فیلم بیننده تصور می‌کند که سن فاکس، بسیار کمتر از 47 سال است. بدیهی است، فاکس که امسال 50 ساله خواهد شد، بسیار خوب مانده است. شاید بخش گریم و همچنین کارگردان فیلم، رابرت زمه کیس، در تلاش برای انتقال این موضوع بودند که آینده زندگی شما را خواهد بلعید، تا جایی که شما ظاهری حیرت انگیز پیدا کنید؟

 بازگشت به آینده 2

اِدی مورفی و مارتین لورنس در کمدی زندانی 1999 با نام زندگی
من قبول دارم که همیشه با ملایمت با این کمدی ضعیف برخورد کرده ام. بازیگران جالب هستند، نوشته ساده و خوب است، و قلب فیلم در نقطه درستی قرار دارد. در طول فیلم، بازیگران سفری را از سال 1932به سال 1997 دارند. بخش هنری در ساخت این فیلم، به دنبال روشی می‌افتد تا بازیگران را زشت کند. کار آنها امیدوارکننده بود. مورفی در سن 50 سالگی، بهتر از نیمی‌ از افراد به نظر می‌رسد که به این سن رسیده اند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/05/Life_18257_Medium-thumb-400x263.jpg

داستین هافمن در فیلم مرد کوچکِ بزرگ
هافمن به ایفای نقش یک مرد 121 ساله در این فیلم دهه هفتاد میلادی پرداخته است. داستان فیلم درباره یک پسر سفیدپوست است که توسط قبیله شِین بزرگ می‌شود. با گذشت چهار دهه از آن زمان، امروز می‌توانیم هافمن را در سن 74 سالگی ببینیم تا دریابیم که آیا او شبیه به فرد آسیب دیده از زباله های سمی‌ در روبوکاب است یا خیر.

 مرد کوچکِ بزرگ

ویونا رایدِر در فیلم ادوارد دست قیچی
این گریم منطقی و فوق العاده بود، البتّه باید بدانیم که مسئول اجرای گریم، اِستان وینستون بود. که به خوبی بر روی شخصیت جانی دِپ کار کرده است. گریم رایدر خیلی زیاد نیست و دقیقا کافی است؛ در واقع سبب شده تا شخصیت باورپذیری را به مخاطب خود ارائه دهد.

ویونا رایدِر

راسل کروو در فیلم ذهن زیبا
واقعا عجیب است که گریم راسل کروو از این دانشمند عقب مانده و کهنه پرست که برنده جایزه اسکار سال 2001 شد، بسیار شبیه به قیافه جان نش واقعی در این سن بود. در رابطه با جنیفر کانلی، داستان کاملا متفاوت است. او تا حدی شبیه به مجسمه مومی خودش است که تا سال 2076 در یک موزه به حال خود رها شده باشد.

 ذهن زیبا

کودکان پاتِر در فیلم هری پاتِر و یادگاران مرگ: قسمت دوم
شما تصور می‌کنید که جادوگران از قدرت خود استفاده می‌کنند تا زمانی که مسن تر می‌شوند، بیش از پیش شبیه به خدایان یونانی شوند. نگاهی به روپرت گیرینت لاابالی بیاندازید. و ما ایمان داریم که اِما واتسون، شبیه به خود هلن میرن در سن 63 سالگی خواهد بود.

 هری پاتِر و یادگاران مرگ: قسمت دوم

براد پیت در فیلم مورد عجیب بنیامین باتِن
تیم گریم این فیلم مدّت های زیادی بر روی چهره براد پیت کار کردند. او نقش بنجامین باتن را در فیلم دیوید فینچر بازی کرد؛ فردی که بالعکس افراد دیگر زندگی می‌کند. از پیرمردی به کودکی می‌رسد. چهره براد پیت پیر خیلی عجیب و با آب و تاب کار نشده است. بنجامین پیر، چهره ای بسیار انعطاف پذیر دارد. آنچه در مورد فیلم جالب بود، تغییر متناسب چهره براد پیت در سنین مختلف بود. اگر براد پیت، آن طور که در این فیلم به نمایش نشان داده شد، چهره اش تغییر کند. مطمئنا در چند دهه آینده مرد بسیار جذابی خواهد بود.

مورد عجیب بنیامین باتِن

لیندسی لوهان در فیلم ظاهر دیگری از دادگاه
بخش گریم به خوبی بر روی چهره لیندسی لوهان در این فیلم کار کرد. کار آنها واقعا حیرت انگیز است و برنده شدن جایزه اسکار برایشان دور از دسترس نبود.

لیندسی لوهان



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
14 فیلم تاریخی اشتباه!! (+عکس)
دیروز و امروز ستاره‌های جوان هالیوود! +عکس
10 شخصیت فیلم‌های‌ سینمای هالیوود که وجود واقعی داشتند!!
20 عکس جالب از هنرپیشگان هالیوود درحال تمرین بازیگری!!
عکس‌های جالب و نایاب از ستارگان هالیوود در پشت صحنه فیلم‌ها!!