تارانتینو با «جانگو» رکورد زد
«جانگوی آزاد شده» با فروش تقریبی 130 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو در تاریخ سینمای آمریکا شد.
 
 فیلم «جانگوی آزاد شده» با فروش تقریبی 130 میلیون دلار، نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین ساخته‌ی «کوئنتین تارانتینو» در آمریکا ثبت کرد.

 فیلم «جانگوی آزاد شده» جدیدترین ساخته «تارانتینو» با رقم زدن فروش داخلی 130 میلیون دلار در آمریکا و پیشی گرفتن از فروش 120 میلیون دلاری فیلم «حرامزاده‌های عوضی» در سال 2009، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان سرشناس در آمریکا نام گرفت.

در فیلم «جانگوی آزاد شده» که نامزد کسب جایزه اسکار بهترین فیلم نیز است، بازیگران سرشناس چون «جیمی فاکس»، «کریستوفر والتز»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «کری واشنگتن» و «ساموئل ال جکسون» نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیلم «جانگوی آزاد شده» با وجود فروش مناسب داخلی در آمریکا هنوز در عرصه بین‌المللی چندان موفق نبوده است. در حالی که فیلم «حرامزاده‌های عوضی» دیگر ساخته «تارانتینو» در سال 2003 با فروش بین‌المللی 200 میلیون دلار مجموع فروش خود را در نهایت به 321 میلیون دلار رساند.

فیلم «جانگوی آزاد شده» علاوه بر نامزدی اسکار بهترین فیلم در چهار بخش دیگر که شامل بهترین فیلمنامه اصلی تارانتینو و بهترین بازیگر نقش مکمل (والتز) نیز می‌شود نامزد دریافت جایزه از آکادمی اسکار شده است.

«جانگوی آزاد شده» با همکاری کمپانی‌های«سونی» و «واینستون» تهیه شده که روایتگر داستان یک برده آزاد شده است و به دلیل استفاده از کلمات توهین‌آمیز به سیاه‌پوستان و همچنین خشونت بیش از حد با انتقاداتی مواجه شده است.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

 

 مطالب پیشنهادی:
«آل پاچینو» و «دی پالما» فوتبالیست می‌شوند
لغو تحریم سینما آزادی!
فیلم «اسامه بن‌ لادن» اعتراضات همه را برانگیخت
مروری بر ادبیات در 2012، رولینگ خانه هری‌پاتر را فروخت
مدیر جم‌می: شبکه‌های رقیب برای ما شایعه می‌سازند!