مقایسه درآمد بازیگران زن و مرد و نابرابری‌های جنسی در هالیوود + جدول
دستمزد بازیگران مرد به مراتب بیشتر از بازیگران زن است و در فهرست 10 دستمزد درشت سال گذشته، فقط «آنجلینا جولی» بازیگر زن این فهرست بوده و بقیه از بازیگران مرد بوده اند.
هالیوود ممكن است آرمانهای لیبرال خود را به رخ بكشد، اما همچنان دنیای ایده آل برای مردان است.

بر اساس تحقیقات جدید گروه اجتماعی (woman's media center) زنان به طور چشمگیری در فیلمهای بزرگ هالیوود ظاهر می شوند و یا فعالیت گسترده و موفقیت آمیزی در پشت صحنه دارند. با این حال حتی موفق ترین ستارگان زن در هالیوود به طور قابل توجهی دستمزد بسیار كمتری از بازیگران مرد دریافت می كنند. سال گذشته از 10 دستمزد درشت، فقط یك مورد برای بازیگر زن بود.


این گروه با بررسی داده های آكادمی فیلم نیویورك تا پایان سال 2013 به مطالعه دستمزد 10 بازیگر زن و 10 بازیگر مرد معروف پرداخته و در نهایت اعلام كردند دستمزد بازیگران مرد به مراتب بیشتر از بازیگران زن است و در فهرست 10 دستمزد درشت سال گذشته، فقط «آنجلینا جولی» بازیگر زن این فهرست بوده و بقیه از بازیگران مرد بوده اند.

بر اساس رتبه سنجی پایگاه «فوربس»، آنجلینا جولی با 33 میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر سال گذشته بوده است. این در حالی است كه «رابرت داونی جی آر» با 75 میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر مرد سال گذشته معرفی شد. نكته جالب تر آنكه 8 بازیگر مرد پردرآمد سال 2013، درآمدی بیش از 35 میلیون دلار داشته اند.

در این مطالعه همچنین مشخص شد كه سن مقوله اصلی برای دستمزد بالای بازیگران زن است. در حالی كه بالاترین دستمزد در میان بازیگران مرد 40 تا 50 سال است، دستمزد بازیگران زن 20 تا 30 سال با دستمزد بازیگران مرد 60 سال به بالا برابری می كند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/hollywood1.jpg
از یكصد فیلم برتر ساخته شده در سال 2012 فقط در 6 درصد از دو جنس زن و مرد به یك اندازه استفاده شده و 65 درصد فیلمها با محوریت نقش مردها بوده است.

29 درصد نقشهای تأثیرگذار به زنها رسیده كه آنها هم در درجه اول با نگاه تزئینی و پوشیدن لباسهای نیمه برهنه همراه بوده است. در حقیقت كاراكترهای زن تا 4 برابر بیشتر از بازیگران مرد به پوشیدن لباسهای نیمه برهنه و بازی در صحنه های غیر اخلاقی اهتمام داشته اند.

این بررسی همچنین اشاره ای به استفاده از بازیگران بسیار جوان داشته و اعلام كرده كه از سال 2007 میزان برهنگی بازیگران جوان زن تا یك سوم افزایش داشته است.

پشت دوربین نابرابری جنسی بیشتر هم است. از 250 فیلم پرفروش سال گذشته 16 درصد را كارگردانان و بازیگران زن تشكیل داده اند كه این آمار بازیگران و كارگردانان زن رنگین پوست را شامل نمی شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: cinemakhabar.ir



مطالب پیشنهادی:
جشن تولد مرجانه گلچین با حضور مهناز افشار در پشت صحنه شاهگوش + تصاویر
عکس‌های گلشیفته فراهانی در پشت صحنه فیلم جدیدش
دختری که اشک عمو فیتیله ای ها را درآورد! + تصاویر
رزی هانتینگتون و لورا وایتمور بر فرش قرمز مراسم جایزه بریت 2014 + تصاویر
لاله اسکندری و فریبا نادری در یک سریال جدید مذهبی + تصاویر