چرا کلاس درس استاد ده نمکی برای دانش آموزان مفید است؟!
سکانس پایانی این فیلم انزجار آنها از شیطان بزرگ فوران می کند....
  شبکه ایران/«معراجی ها» بدآموزی ندارد و مثل «اخراجی ها» انواع و اقسام حرفهای بالای هجده و کارهای زشت و البته غیر ارادی «بایرام لودر» را از بازیگران این فیلم نمی بینیم. بچه های مدرسه برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم روز دانش آموز و آتش زدن پرچم آمریکا تهییج می شوند و در سکانس پایانی این فیلم انزجار آنها از شیطان بزرگ فوران می کند! البته فندک و سیگار زیر لب غول برره یک بدآموزی بزرگ برای این بچه هاست گرچه مشخص است که آدمهای بد و شرور همگی سیگاری هستند و دشمن، فندک طرح پرچم آمریکا زیر لب دارد!

 با چاپ  اخباری مبنی بر حضور فوج فوج دانش آموزان برای بهره جستن از کلاس درس سینما نزد استاد ده نمکی و طرح برخی انتقادها که این فیلم از کدام منظر به درد دانش آموزان و تربیت آنها می خورد به منظور فروکش کردن آتش این انتقادها در دفاعی تمام قد از مسعود ده نمکی دلایلی نه گانه را مطرح می کنم تا ثابت شود این اقدام جدا از شلوغ شدن سینماها رویکرد فرهنگی و تربیتی هم دارد؛
1- در سالن سینما بچه ها نمی توانند بدوند و آتش بسوزانند ! این برای آقای مدیر و ناظم نقطه آرامش بخشی است!(البته این دلیل عمومی حضور کودکان و دبستانی ها در سینما و تماشای فیلمهای بی ربط است!)
2- - بلیط های فله ای را فقط ده نمکی کودک دوست و دانش دوست سخاوتمندانه در اختیار مدارس قرار می دهد! او عقیده دارد بهترین راه تربیت نسل جدید کانال فرهنگی است و با خط کش و سیلی و باتوم و این حرفها نمی توان نسل امروز را سر به راه کرد!
3- - سیدجواد هاشمی به کودکان انرژی مثبت می دهد و چهره ای نورانی دارد!
4- بقیه فیلمهای سینمای ایران برای کودکان ساخته نشده !!!! (این به نظر من مهمترین دلیل است!)
5- صدای مهیب تیر و ترکش باعث می شود بچه ها از معلم مدرسه حساب ببرند و بدانند اگر نیازی به تنبیه باشد دوباره جایشان همین سینماست و به اجبار باید «معراجی ها» را ببینند!
6- «معراجی ها» بدآموزی ندارد و مثل «اخراجی ها» انواع و اقسام حرفهای بالای هجده و کارهای زشت و البته غیر ارادی «بایرام لودر» را از بازیگران این فیلم نمی بینیم.
7- بچه های مدرسه برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم روز دانش آموز و آتش زدن پرچم آمریکا تهییج می شوند و در سکانس پایانی این فیلم انزجار آنها از شیطان بزرگ فوران می کند! البته فندک و سیگار زیر لب غول برره یک بدآموزی بزرگ برای این بچه هاست گرچه مشخص است که آدمهای بد و شرور همگی سیگاری هستند و دشمن فندک طرح پرچم آمریکا زیر لب دارد! این نوعی فرهنگ سازی به نخریدن  لباسهای آرم دار طرح کشورهای بیگانه درآستانه سال نو است. البته محمد مایلی کهن (ده نمکی ملایم دنیای ورزش) که به پوشیدن پیراهن ستاره دار راه راه افتخار هم می کند هرگز اجازه نمی دهد نوه اش را برای تماشای این فیلم به مدرسه ببرند!
8- در آستانه چهارشنبه سوری ، آتش بازی خطرناک و فاجعه بار برادر ده نمکی در این فیلم می تواند درس عبرتی برای این دانش آموزان بازیگوش و خانواده های آنها باشد تا مواد محترقه را از دسترس خارج کنند!!! کنترل موادآتش زاکه با جان بچه ها سروکار دارد مهمترین وظیفه سرپرست خانواده است!
9- در پایان فیلم قبل از ترک سینما دانش آموزان با خواندن سرود «ای ایران» برای همبستگی هر چه بیشتر می توانند تمرین کنند!

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع : cinemakhabar.ir



مطالب پیشنهادی:
آخرین وضعیت پرونده شکایت 13 بازیگر زن علیه سلحشور
حضور تهرانی‌ها در یک «فشن شو» + تصاویر
بازی نقی و ارسطو در مقابل نمایندگان مجلس + عکس‌های پشت صحنه
رامبد جوان و نگار جواهریان در جشن پایانی «آزادی مشروط» + تصاویر
نادر شاه افشار، از قدرتمندترین فرمانروایان ایران + تصاویر