"تقصیر ستاره بخت ماست"، در سه روز، چهار برابر هزینه‌اش را برگرداند!
رمانس زنانه «تقصیر ستاره بخت ماست» در هفته اول اکران در آمریکای شمالی به راحتی فیلم‌های جدید آنجلینا جولی و تام کروز را شکست داد.


 
 فیلم «تقصیر ستاره بخت ماست» (The Fault in Our Stars) با بازی شیلین وودلی و انسل الگورت در نقش دو نوجوان مبتلا به سرطان، به لطف استقبال زنان جوان، از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا 48.2 میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

این فیلم که با اقتباس از کتاب بسیار محبوب جان گرین ساخته شده، از جمعه تا شنبه حدود 52 درصد تماشاگران خود را از دست داد که اتفاق عجیبی نبود، چرا که خیلی از طرفداران در اولین ساعات اکران عمومی فیلم به سینماها رفتند.

«تقصیر ستاره بخت ماست» که در وبسایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه A دریافت کرده، یک پیروزی بزرگ را برای شرکت فاکس 2000 رقم زد. این پروژه 12 میلیون دلاری تنها در سه روز چهار برابر هزینه تولید به دست آورد و جایگاه شیلین وودلی را به عنوان یک ستاره نوظهور تثبیت کرد.

«تقصیر ستاره بخت ماست» به راحتی فیلم علمی تخیلی و مردانه «لبه فردا» (Edge of Tomorrow) با بازی تام کروز را شکست داد. فیلم جدید کروز با وجود استقبال بسیار خوب منتقدان در هفته اول اکران در آمریکای شمالی تنها 29.1 میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت.

«لبه فردا» که تولید شرکت‌های برادران وارنر و ویلیج ردشو است، با بودجه‌ای حدود 178 میلیون دلار ساخته شده و به همین دلیل برای برگرداندن هزینه تولید خود به شروع بهتری در گیشه‌ها نیاز داشت.

«لبه فردا»‌ در بازار خارجی که کروز در آن محبوبیت بیشتری دارد، موفق‌تر ظاهر شد و در 63 بازار 82 میلیون دلار فروخت. «لبه فردا» که از هفته پیش در بازار بین‌المللی روی پرده رفته، اکنون در این سطح 111 میلیون دلار فروخته و با حساب بازار آمریکای شمالی فروش جهانی خود را به 140.1 میلیون دلار رسانده است.

«لبه فردا» در چین با 25 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم هفته شد و در روسیه هم 8.6 میلیون دلار به دست آورد که این بهترین فروش افتتاحیه فیلمی با بازی کروز در هر دو بازار است.

«تقصیر ستاره بخت ماست» در 16 بازار از 17 بازار بین‌المللی «لبه فردا» را شکست داد. فیلم بخصوص در استرالیا، مکزیک و برزیل که کتاب گرین در آن‌ها بسیار محبوب است، موفق بود. فروش بین‌المللی «تقصیر ستاره بخت ماست» در هفته اول اکران 17 میلیون دلار بود.

«تقصیر ستاره بخت ماست» در آمریکای شمالی برای شکست دادن فیلم «مالفیسنت» تولید دیزنی با بازی آنجلینا جولی هم مشکلی نداشت. فیلم جدید جولی در هفته دوم اکران با 52 درصد کاهش 33.5 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم قرار گرفت.

«تقصیر ستاره بخت ماست» موقعیت شیلین وودلی را به عنوان یک ستاره نوظهور تثبیت کرد

مجموع فروش داخلی «مالفیسنت» اکنون 127.4 میلیون دلار شده است. این فیلم در بازار بین‌المللی در 52 کشور 59.7 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در این سطح به 208.1 میلیون دلار رساند. فروش جهانی «مالفیسنت» 335.5 میلیون دلار شده است. این فیلم هنوز در چین و ژاپن روی پرده نرفته است.

در آمریکای شمالی، زنان حدود 82 درصد تماشاگران فیلم «تقصیر ستاره بخت ماست» را تشکیل دادند که حتی از اولین فیلم مجموعه سینمایی «گرگ و میش» (75 درصد) بیشتر بود. همچنین 79 درصد تماشاگران «تقصیر ستاره بخت ماست» زیر 25 سال داشتند.

جاش بون این فیلم را کارگردانی کرده و لورا درن، سام ترامل، نت وولف و ویلم دافو از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان درباره هیزل نوجوانی شانزده ساله است که سه سال است سرطان دارد، اما توانسته با استفاده از دارویی جدید به ثبات برسد. او به توصیه والدینش به جمع گروهی می‌پیوندد که در آن کودکان سرطانی شرکت دارند. هیزل در آنجا با گاس آشنا می‌شود که به خاطر تومور استخوان یکی از پاهایش را از دست داده و پای مصنوعی دارد.

نام «تقصیر ستاره بخت ماست» از پرده اول، صحنه دوم نمایش‌نامه «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر الهام گرفته شده که در آن کاسیوس به بروتوس می‌گوید: «ای بروتوس عزیز، تقصیر از ستاره بخت ما نیست بلکه از خود ماست که زیردست شده‌ایم.» (این کتاب با عنوان «بخت پریشان» با ترجمه مریم فرادی در ایران چاپ شده است.)

رمان «تقصیر ستاره بخت ماست» سال 2012 منتشر و خیلی زود به فهرست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرد.

«لبه فردا» را داگ لیمان کارگردانی کرده و امیلی بلانت، بیل پکستن، جرمی پیون، نوا تیلور و شارلوت رایلی دیگر بازیگران آن هستند.

این فیلم با اقتباس از رمان تحسین‌شده «فقط باید بکشی» نوشته هیروشی ساکورازاکا که سال 2004 منتشر شد، ساخته شده است.

تام کروز و امیلی بلانت در صحنه‌ای از فیلم «لبه فردا»

داستان در آینده نزدیک روی می‌دهد. نژادی از موجودات بیگانه به نام «میمیکس» که شکل کندو هستند، به زمین حمله و شهرها را تکه‌تکه کرده‌اند و میلیون‌ها تن از انسان‌ها را از بین برده‌اند. ارتش‌های کشورهای مختلف برای آخرین حمله به بیگانه گرد هم آمده‌اند.

سرهنگ دوم بیل کیج با بازی کروز که تجربه شرکت در هیچ جنگی را ندارد، درگیر نبرد با بیگانه می‌شود و در همان دقایق اول می‌میرد، اما قبل از مرگ یک موجود بیگانه را هم از پا درمی‌آورد. زمانی که کیج به هوش می‌آید متوجه می‌شود در شروع همان روزی است که وارد نبرد شد. او بار دیگر می‌جنگد و باز می‌میرد. این مسئله مرتب تکرار می‌شود. درگیری فیزیکی با بیگانه کیج را وارد حلقه زمان کرده است.

کیج با هر نبرد، قوی‌تر و باهوش‌تر می‌شود و هر بار با مهارت بیشتر با میمیکس درگیر نبرد می‌شود و در این راه ریتا وراتاسکی (بلانت) یکی از جنگجویان نیروهای ویژه در کنار او قرار می‌گیرد. در همان حال که کیج و وراتاسکی با موجودات بیگانه مبارزه می‌کنند، تکرار هر نبرد فرصتی برای آن‌هاست که کلید نابودی مهاجمان بیگانه و نجات زمین را پیدا کنند.

کریستوفر مکواری یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم است. لیمان کارگردان فیلم‌هایی چون «برو»، «هویت بورن»، «آقا و خانم اسمیت»، «جامپر / جهنده» و «بازی عادلانه» است.

«افراد ایکس: روزهای گذشته آینده» هفتمین فیلم «افراد ایکس» و کمدی وسترن «یک میلیون راه برای مردن در غرب» فهرست پنج فیلم پرفروش آمریکای شمالی در تعطیلات آخر هفته را کامل کردند.




گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir


  مطالب پیشنهادی:
لاله اسکندری،بهاره افشاری و رضا کیانیان در جشنواره فیلم اربیل+تصاویر
پایان «مونا فریمن»، ستاره امریکایی+ تصویر
مهناز افشار و پیمان معادی برترین‌های جشنواره فیلم اربیل
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
عکس های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک از جهان+ تصاویر