چهل ونهمین دوره جشنوار بین المللی فیلم کارلووی واری روز شنبه 12 ژوییه به کار خود پایان داد و مراسم اختتامیه این فستیوال که در جمهوری چک برپا می شود، برگزار شد.
به نقل از یورونیوز، چهل ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری روز شنبه 12 ژوییه (21 تیرماه) به کار خود پایان داد و مراسم اختتامیه این فستیوال که بیشتر نگاهش متوجه سینمای اروپای شرقی و آسیای میانه است، برگزار شد.



فیلم «جزیره ذرت» (Corn Island) ساخته گئورگ اوواشویلی، کارگردان گرجی جایزه اصلی را از آن خود کرد.

داستان فیلم درامی روانی حول زندگی کشاورز پیری است که با نوه اش در جزیره کوچک میان رودخانه اینگوری زندگی می کند.

گئورگ اوواشویلی می گوید: «خیلی سخت بود. 70 روز فیلم برداری در بهار و پاییز انجام دادیم و مشکلات فنی سختی هم داشتیم، زیرا جزیره را باید خودمان می ساختیم و بعد هم خودمان باید آن را از بین می بردیم.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/mel11.jpg

گوی بلورین بهترین کارگردانی این جشنواره نصیب جیورجی پالفی، کارگردان مجار برای فیلم «سقوط آزاد» شد. این فیلم مجموع چند داستان از زندگی ساکنین یک مجتمع آپارتمانی است.

پلفی جایزه ویژه هیئت داوران را نیز دریافت کرد. وی می گوید: «شرکت در بخش مسابقه فستیوال کارلووی واری افتخار بزرگی است. این دو جایزه از کارلووی واری درهای سینماهای اروپا و دنیا را به روی ما خواهد گشود.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/mel13.jpg

جایزه بخش شرق -غرب فستیوال امسال به ایوان توردووسکی، کارگردان روس برای فیلم «کلاس تصحیحات» تعلق گرفت. بخش شرق تا غرب جشنواره کارلوی واری عمدتا به فیلمهای کشورهای اروپای شرقی اختصاص دارد.

موضوع فیلم توردووسکی آموزش نوجوانانی است که ناتوانی های جسمی دارند. کارگردان روس تلاش نابرابر فرد را در برابر بی تفاوتی نهادها، تعصب های فردی و آزارهای جامعه به شکلی واقع گرا به تصویر می کشد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/mel14.jpg

جایزه گوی بلورین برای بهترین فیلم مستند به تئودورا آنا میهای (Teodora Ana Mihai) فیلمساز رومانیایی تبار برای فیلم «در انتظار ماه اوت» داده شد.

این فیلم در بلژیک ساخته شده و داستان هفت خواهر و برادر رومانیایی است که مادرشان برای کار به ایتالیا می رود و آنها را به حال خود رها می کند.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:cinemanegar.com



 مطالب پیشنهادی:
از «جنیفر لوپز» بازنده تا «کیتی پری» برنده+تصاویر
جنجال ازدواج پرحاشیه مهناز افشار
انصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازی در فیلم!!!
«تست آی کیو» مدونا، ناتالی پورتمن و نیکل کیدمن+تصاویر
اخطار حسام نواب صفوی با«هفتاد وکیل مجرب»برای دفاع هنرمندان برزیل+تصویر