گلزار کنار آیشواریا و آمیتاپاچان در «سلام بمبئی»
گلزار، فیلم هندی و زدن زیر آواز: «با آمیتاب باچان و آیشواریا رای قرار گذاشته‌ایم»
پروانه ساخت فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمد پور صادر شد.


این فیلم که محصول مشترک ایران و هند است چند ماهی می شود در مرحله اولیه پیش تولید قرار دارد. فیلمی که حسن دادخواه تهیه کننده آن است و دست اندرکاران «سلام بمبئی» امیدوارند شرایط حضور ستاره مشهور بالیوود را در این پروژه فراهم کنند.
دادخواه در همین رابطه به بانی فیلمگفت: «این فیلم دو بازیگر اصلی ایرانی دارد و پنج بازیگر اصلی هندی.
شرکت ایگل فیلم (eagle films) تهیه کننده هندی فیلم است و طبق برنامه ریزی انجام شده بعد از ماه مبارک رمضان پیش تولید فیلم را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم اواخر مهر ماه فیلم را در شهر مومبای هند کلید بزنیم.»


این تهیه کننده در خصوص حضور آیشواریای در فیلم گفت: «آخر ماه آگوست (مرداد ماه) با آیشواریا رای به اتفاق پدر همسرش، آمیتا باچان قرار ملاقات داریم تا بتوانیم قراردادمان را با این بازیگر مکتوب کنیم. همچنین گلشن گروور (gulshan grover) دیگر بازیگر هندی است که برای عقد قرارداد با او مذاکره خواهیم کرد. حدود ده درصد فیلم در ایران فیلمبرداری میشود و نود درصد آن در کشور هند.»

قربان محمدپور کارگردان «سلام بمبئی» نیز به بانی فیلم گفت: «امیدوارم بتوانیم دستمزد آیشواریا رای رو به عهده طرف هندی بگذاریم. ما قطعا از یک سوپر استار معروف بالیوود در فیلم استفاده خواهیم کرد. حضور محمدرضا گلزار نیز در فیلم قطعی شده و بازیگر دوم ایرانی نیز بزودی مشخص خواهد شد. بهروز چاهل که در فیلم زبان مادری یکی از نقش های اصلی را بازی کرد در این فیلم نیز یکی از نقش های اصلی را بازی خواهد کرد. وی همچنین مجری طرح «سلام بمبئی» است.»
این کارگردان در ادامه گفت: «سی درصد فیلم به زبان فارسی و هفتاد درصد آن به زبان انگلیسی خواهد بود. فیلم را دوبله نخواهیم کرد. سکانس هایی که بازیگران به زبان انگلیسی صحبت می کنند زیرنویس فارسی خواهد شد و برای اکران فیلم در هند نیز این اتفاق برعکس رخ می دهد.»

محمدپور در خصوص ترفند آنها برای جایگزینی رقص و آواز در فیلم گفت: «به جای رقص و آواز، در فیلمنامه چهار کلیپ طراحی شده و قرار است چهار ترانه به دو زبان فارسی و هندی در کلیپ ها استفاده شود. در چهار ماه گذشته دوازده ترانه در استودیو پارت تست زده شده و قرار است ترانه های دو زبانه را بهروز چاهل و محمدرضا گلزار با هم بخوانند. این چهار کلیپ را دو ماه قبل از اکران همراه با قسمت هایی از پشت صحنه فیلم و مصاحبه با بازیگران فیلم وارد شبکه خانگی خواهیم کرد.»

سلام بمبئی داستان یک دانشجوی ایرانی است که در بمبئی درس می خواند و آشنایی اش با یک دختر هندی مسیر زندگی دختر هندی را تغییر می دهد. عواملی که حضورشان تاکنون در «سلام بمبئی» قطعی شده عبارتند از: نویسنده و کارگردان: قربان محمدپور، مدیرتولید: محمدصادق آذین، مدیر هنری و طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، منشی صحنه: روح انگیز شمس، تهیه کننده: دکتر حسن دادخواه.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir



 مطالب پیشنهادی:
همه نقش های بهنوش بختیاری در 7 قاب+تصاویر
«رضا یزدانی» آرزوی دخترک 6 ساله را برآورده کرد+فیلم
«خوش صدایی» یا «احساس خوش صدایی» هنرپیشه هایی مثل بهرام رادان و حامد بهداد!
سارا شاهی بازیگر ایرانی الاصل فیلم های هالیوود+تصاویر
آیشواریا با 3 میلیارد تومان به ایران می آید!