آیشواریا عاشق محمدرضا گلزار می شود؟
این فیلم داستان عاشقانه‌ای بین یک دختر ثروتمند هندی(آیشواریا رای) و یک پسر ایرانی(محمدرضا گلزار) است که دانشجوی پزشکی در هندوستان است. این دو عاشق هم می‌شوند اما خانواده دختر با ازدواج آن‌ها مخالف است.
این فیلم داستان عاشقانه‌ای بین یک دختر ثروتمند هندی(آیشواریا رای) و یک پسر ایرانی(محمدرضا گلزار) است که دانشجوی پزشکی در هندوستان است. این دو عاشق هم می‌شوند اما خانواده دختر با ازدواج آن‌ها مخالف است.

مدت زیادی است که خبرهای متعددی از حضور بازیگران مطرح سینمای جهان در فیلم‌های ایرانی منتشر می‌شود که هر یک از این خبرها یکی پس از دیگری یا تکذیب می‌شد و یا تیم تولید با بازیگر مورد نظرشان به توافق نمی‌رسیدند و این قصه ناتمام باقی می‌ماند.

از علی معلم گرفته تا مسعود ده‌نمکی و ماجرای حضور آنجلینا جولی در فیلمش. اما به نظر می‌رسد این بار قضیه حضور آیشواریا در فیلمی ‌از سینمای ایران بسیار جدی و محتمل‌تر از بقیه است. دیروز بالاخره پروانه ساخت یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های چند وقت اخیر سینمای ایران صادر شد تا بالاخره «سلام بمبئی» در ریل تولید قرار بگیرد. صبا بلافاصله پس از صدور پروانه ساخت این فیلم در گفتگو با حسن دادخواه تهیه کننده «سلام بمبئی» جزئیات دقیق و دسته اولی از این فیلم سینمایی گرفته است که در ادامه می‌خوانید.


امضای قرارداد آیشواریا رای در حضور آمیتا باچان
به گفته دادخواه پس از ماه مبارک رمضان پیش تولید فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به نویسندگی و کارگردانی قربان محمدپور آغاز خواهد شد و با توجه به این‌که این فیلم حدود سه ماه پیش تولید نیاز دارد پیش‌بینی تهیه‌کننده این است که تا اواخر مهر این فیلم کلید بخورد. اما مهم‌ترین حاشیه این فیلم حضور یکی از چهره‌های سرشناس سینمای هند در این فیلم است که هر چند وقت یک بار تأیید یا تکذیب آن را
در رسانه‌ها شنیده بودیم که این بار دادخواه با قطعیت از حضور این بازیگر در فیلم جدید خود خبر می‌دهد: «این فیلم 5 بازیگر اصلی هندی و دو بازیگر اصلی ایرانی دارد که از هند خانم آیشواریا به طور قطع حضور خواهد داشت چرا که قرارداد شفاهی با این بازیگر سینمای جهان منعقد شده است و برای مکتوب کردن این قرارداد در ماه آگوست (مرداد) عازم هندوستان هستیم تا با توجه به قراری که با آقای آمیتا باچان پدرشوهر خانم آیشواریا در دفتر ایشان داریم ضمن عقد قرارداد صحبت‌های نهایی راجع به مبلغی که برای دستمزد این خانم باید بدهیم و گرفتن تخفیف‌های لازم انجام دهیم. مبلغ دستمزد خانم آیشواریا به پول ما 3 میلیارد تومان است و ما به دنبال گرفتن تخفیف هستیم.»


جالب‌تر این است که به گفته دادخواه به احتمال فراوان آیشواریا رای چند سکانس در ایران بازی دارد و به ایران می‌آید. دادخواه در خصوص بازیگران ایرانی این فیلم هم خبر از حضور محمدرضا گلزار می‌دهد: «قرارداد آقای گلزار هم طی روزهای آینده منعقد می‌شود و نفر دوم بازیگر ایرانی ما هم قطعاً از آقایان بازیگر چهره سینمای ما خواهد بود.» اما نکته جالب‌تر در خصوص گلزار این است که او قرار است چند تا از آهنگ‌های آلبوم جدیدش را در این فیلم بخواند: «محمدرضا گلزار یک آلبوم موسیقی دارد که به زودی منتشر می‌شود و قرار است چند قطعه از این آلبوم در فیلم استفاده شود. و یک خواننده هندی ایرانی به نام «بهروز چاهل» هم در این فیلم می‌خوانند.»

رعایت همه مسائل شرعی و عرفی
اما ساخت چنین فیلمی ‌قطعاً هزینه بسیار بالایی خواهد داشت، دادخواه در خصوص بودجه فیلم می‌گوید: «برآورد بودجه این فیلم 5/5 میلیارد تومان است که بخشی از آن را بخش خصوصی و بخش دیگری را اسپانسرهای ما تأمین می‌کنند.» به گفته دادخواه 10 درصد از این فیلم در ایران ،10 درصد در فرانسه و 80 درصد باقی در هندوستان تولید می‌شود که 20 درصد این فیلم به زبان فارسی و 80 درصد انگلیسی است که حتماً برای اکران عموم زیرنویس خواهد شد.

اما بحث ساختن یک فیلم در هندوستان آن هم با ستاره‌های هندی و تفاوت سینمای ایران و هند در ساخت فیلم این سؤال را پیش می‌آورد که خطر سانسورهای احتمالی چقدر فیلمنامه این فیلم را تهدید می‌کند: «باتوجه به این‌که این فیلم یک فیلم بین‌المللی است و مخاطب این فیلم مخاطب جهانی است ما طبق آنچه که در فیلمنامه‌ای که توسط ارشاد مجوز گرفته پیش خواهیم رفت و این فیلم در زمان اکران هیچ سانسوری نخواهد داشت. ما رقص و آواز هم در این فیلم داریم چرا که این اتفاق در بالیوود مرسوم است و برای مردم هند وجود این مسئله در فیلم مهم است اما رقص و آواز ما به گونه‌ای نیست که رفتار غیر شرعی جلوه کند.

ما در کشور یک نوع رقص داریم که بزرگان دین با آن مخالفند و یک سری رقص‌ها هم هستند که بزرگان با آن مشکلی ندارند و ما از نمونه دوم در فیلم استفاده می‌کنیم. الان هر فیلمسازی که در ایران کار می‌کند مطمئناً خط قرمزها را کاملاً می‌شناسد. ما اگر مسائل شرعی را در فیلم رعایت کنیم هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

متولی صدور مجوز ساخت فیلم وزارت ارشاد است که مجوز را صادر کرد و اگر ما در ساخت فیلم‌های بین‌المللی اینچنینی مسائل شرعی را رعایت کنیم مطمئناً اتفاقی نمی‌افتد و نیازی به ورود ارگان‌های مختلف به مسائلی که به آن‌ها مربوط نیست دخالت کنند وجود ندارد.»
آیشواریای پولدار به دنبال گلزار دانشجو
نکته جالب دیگر این فیلم حضور یک تهیه‌کننده و کارگردان مطرح هندی در کنار قربان محمدپور به عنوان مشاور کارگردان است: «نویسنده و کارگردان این فیلم قربان محمدپور است. اما تهیه کننده دیگر این فیلم آقای «امش مهرا» سابقه تهیه کنندگی و کارگردانی زیادی در بالیوود دارند که ما قصد داریم از تجربیات او در تولید، به عنوان مشاور کارگردان استفاده کنیم.» و بالاخره خلاصه داستان «سلام بمبئی»: این فیلم داستان عاشقانه‌ای بین یک دختر ثروتمند هندی و یک پسر ایرانی است که دانشجوی پزشکی در هندوستان است. این دو عاشق هم می‌شوند اما خانواده دختر با ازدواج آن‌ها مخالف است و باعث دوری این دو از یکدیگر می‌شوند.


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:روزنامه صبا



 مطالب پیشنهادی:
همه نقش های بهنوش بختیاری در 7 قاب+تصاویر
«رضا یزدانی» آرزوی دخترک 6 ساله را برآورده کرد+فیلم
«خوش صدایی» یا «احساس خوش صدایی» هنرپیشه هایی مثل بهرام رادان و حامد بهداد!
سارا شاهی بازیگر ایرانی الاصل فیلم های هالیوود+تصاویر
آیشواریا با 3 میلیارد تومان به ایران می آید!