گزارش تصویری از فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»+ عکس های فیلم و پشت صحنه و پوستر
فیلم «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی،بهترین فیلم و فیلمنامه سی و دومین جشنواره فیلم فجر از 1 مرداد ماه به سرگروهی سینما فرهنگ اکران می شود.
فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهترین فیلم و فیلمنامه سی و دومین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی بهروز افخمی، از 1 مرداد ماه به سرگروهی سینما فرهنگ اکران می شود. فیلمنامه فیلم را مرجان شیر محمدی، همسر بهروز افخمی نوشته که پیش از این نگارش رمانی به همین نام را برعهده داشت فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» قصه ای اجتماعی بر اساس روابط آدم ها دارد .

فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم و فیلمنامه را دریافت کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش اول مرد، مکمل زن، بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و لباس شد.

 
خلاصه فیلم «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران»:

درباره همسر خانه دار یک بازیگر مشهور سینما است که در آخرین فیلم او با وی همبازی می شود و آنچنان مورد توجه منتقدان قرار می گیرد که منجر به حسادت او می شود. روابط صمیمانه آنها تیره شده، زن قهر می کند و به باغچه خانوادگی دماوند می رود. با بازگشت دخترشان به ایران روابط آنها دستخوش تحولاتی می شود.

 
عوامل فیلم «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران»:

نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی/ تهیه کنندگان: بهروز افخمی، جمال ساداتیان / مدیر فیلمبرداری: ماکان عاشوری/ طراح صحنه  و لباس: مرجان شیر محمدی/ صدابردار: سعید احمدی/ طراح گریم: الهام صالحی/عکاس: سید محمدحسین ساداتیان

بازیگران: مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، مانی حقیقی، شهین تسلیمی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی، امین میکائیلیان، وحید نفر، نعیمه نظام دوست، ناهید مسلمی، یدالله شادمانی


 
عکس های فیلم و پشت صحنه «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران»:


 
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz12.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz13.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz15.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz16.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz17.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz18.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz19.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/azz20.jpg

حواشی «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران»:

صحبت های جمال ساداتیان در اختتامیه سی ودومین جشنواره فیلم فجر از صدا و سیما قطع شد. او بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم گفت:

    ‌در این چند سالی که من به سینما آمدم به شرافت وبزرگی سینما ایمان آوردم. اما سینما مورد بی‌مهری قرار گرفته است ، به نظرم باید اجازه دهیم که برای سلایق مختلفی در سینمای ایران کار شود.

مرجان شیرمحمدی در ابتدا قرار بود این فیلم را کارگردانی کند.

بهروز افخمی، کارگردان فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت:

    این فیلم یک نوع کمدی است و برای طیفی ساخته شده که این روزها به سینما می روند و می دانم بی راهه نرفته ام. مخاطب این روزها باریک‌بین و به دنبال کنایه است و می دانم تنها فیلمی است که برای نوجوانان جذاب نخواهد بود و مخاطبش همین طیف فعلی است. به طور معمول دوست دارم فیلمی بسازم که نوجوانان پرشور ببینند، اما سینمای ایران هم اکنون 80 درصد از تماشاچی اصلی خود را از دست داده است.

بهروز افخمی درارتباط با صحبت هایی که بر سر شباهت فیلم «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران» و «دایی جان ناپلئون» بود گفت:

    این فیلم شاید اشاراتی به «دایی جان ناپلئون» داشته باشد، اما مانند آن نیست.

آزاده اسماعیل خانی، دختر گوهر خیر اندیش در فیلم سینمایی «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران» سه نقش مختلف را بازی می کند. یک نقش کتی کارگر خانه عطیه، نقش دیگر پری خواهر دوقلوی شهدخت و دیگری نقش جوانی شهدخت که گوهر خیر اندیش نقش میانسالی او را بازی می‌کند.

گوهر خیراندیش بر سر فیلمبرداری فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بود که دچار سانحه رانندگی شد و به همین دلیل یک هفته کار تعطیل شد. خوشبختانه اتفاق خاصی برای ایشان پیش نیامد.

 
پوستر فیلم «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران»:



فیلم «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران» در سایت اجتماعی فیسبوک صفحه ای به نام آذر شهدخت پرویز و دیگران دارد.

 





گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:salamcinema.ir



 مطالب پیشنهادی:
هدیه تهرانی پای میز مذاکره
«ماه عسل» این بار تلخ تمام شد!
سقوطی مرگبار در سالروز تولد هنرپیشه+تصاویر
واکنش نیکی کریمی به کشتار غزه
دیالوگ معروف عمو خسرو