پیمان حقانی کارگردان جوان سینما در دومین اثر بلند خود در فرمی جالب بدون استفاده از چهره کاراکتر و صرفا با استفاده از تعدادی پا و البته کفش به روایت خاطرات یک زن پرداخته است.
پیمان حقانی را اغلب مخاطبان سینما با فیلمی به نام "مردی که گیلاسهایش را خورد" می شناسند. فیلمی با فضایی غیرمتعارف و داستانی نسبتا خاص که شش سال قبل تولید شد اما به دلایل مختلف اجازه اکران نیافت تا دو سال قبل که به شبکه خانگی عرضه شد. در عرضه فیلم به شبکه خانگی هم بیشتر جنجالها بر سر پوستر فیلم بود که جنجالی شد. تصویری از حامد بهداد که نقشی کوتاه در فیلم داشت به عنوان بازیگر اصلی باعث شد کمتر کسی به ارزشهای ساختاری این فیلم توجه نشان دهد با این حال فروش فیلم در شبکه خانگی نسبتا خوب بود و در زمان خود یکی از پرفروشها شد.
 
به گزارش صبا کارگردان آن فیلم پیمان حقانی که مدیریت پردیس سینمایی قلهک را هم برعهده داشت، در این سالها تلاش زیادی کرد که بتواند دومین فیلم خود را بسازد اما به دلایل مختلف این امر محقق نشد تا امسال که او بالاخره توانست "316" را بسازد.

"316" را باید یکی از خاص ترین فیلمهای سینمای ایران به شمار آورد چراکه فیلم نه تنها چهره هیچ بازیگری را به مخاطب نشان نمیدهد بلکه زمان یک ساعت و ده دقیقه ای آن فقط و فقط با خاطراتی پر شده که توسط پاها و کفشها روایت می شوند!!!
 
این فیلم که احتمالا اولین نمایش آن در جشنواره سی و سوم فیلم فجر خواهد بود یک راوی هم دارد؛ اما فقط صدای راوی شنیده میشود.
اصلی ترین دلیل چنین تجربه گرایی از نظر حقانی در بخشی از فیلم توسط راوی آن بیان میشود:« وقتی کسی داستان خودش رو با پاهای آدما تعریف میکنه مخاطبش حق داره هر جوری که دوس داره اون ادما رو تصور کنه !»

داستان "316" داستان زنی است که مهمترین روزهای زندگی و خاطراتش را از طریق پاها و کفشهای آدمها روایت می کند و به اعتقاد کارگردان "316" با اینکه فرمی تجربی و نو دارد ولی یک فیلم داستانی و سینمایی است.
 
فهرست کامل عوامل فیلم به شرح زیر است:
 تهیه کننده و کارگردان: پیمان حقانی/ نویسندگان فیلمنامه:  پیمان حقانی - حمیدرضا کشانی/تدوین:هایده صفی یاری/مدیرفیلمبرداری: داوود ملک حسینی/
راوی: سارا وزیرزاده/صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی - حیدر نجفی/موسیقی: مهیار افشار/طراحی صحنه و لباس: افسانه صرفه جو- پیمان حقانی/مدیران تولید: عبدالرضا اخوان - بهرنگ سنجابی/دستیاران کارگردان: علی اعلایی نژاد - پریا صادق بیگی - بشیر اصلانیان/مجری طرح : بهنار اسکندرنژاد/دستیار تهیه کننده: پیام حقانی/عکس: سجاد سلیمانی

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: sabanewspaper.com

مطالب پیشنهادی:
نقاشی های سه بعدی زیبا در خیابان های تهران + عکس
همه چیز درباره رامبد جوان؛ از شیطنت‌های فرید جینگل‌برد تا متاهل شدن با خطبه عقد خاتمی +عکس
دختر جمشید هاشم‌پور: قبلا در «نیم رخ» اجرا کرده‌ام + عکس
داریوش مهرجویی!!
هنر عجیب این زن شما را متعجب می کند!! + عکس