تجربه دختر و مادری من و مادرم که بعد از 22 سال تکرار شد خیلی دلچسب است و من خیلی چیزها را از مادرم یاد گرفتم. همچنین با ایفای نقش در کنار مادرم، فضای داستان خیلی واقعی‌تر شده است.

 مهراوه شریفی‌نیا-بازیگر نقش اصلی سریال «کیمیا» درباره تأثیرگذاری نقش «کیمیا» بر شخصیت واقعی‌اش گفت: کاراکتر«کیمیا» را به ویژه در بخش جنگ تحسین می‌کنم؛چراکه این کاراکتر مرا نسبت به اتفاقات جنگ قدردان‌تر کرد.

***«کیمیا» شخصیتم را آرام‌تر کرد
به گزارش خبرنگار سرویس تلوزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان(ایران)ایسنا، این بازیگرکه شامگاه یکشنبه(19مردادماه) در لوکیشن سریال «کیمیا» در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه شخصیت کیمیا چقدر بر شخصیت واقعی خودش تأثیر گذاشته است؟ گفت: این اتفاق دقیقا برعکس برایم رخ داده است؛ چرا که من در زندگی شخصی خودم آرام‌تر از قبل شده‌ام، در حالی که در سریال «کیمیا» نقش یک دختر شیطان و پر شر و شور را بازی می‌کنم که عقیده‌های خاص خودش را دارد.در کل بعد از سریال «کیمیا» در زندگی شخصی خودم بسیار آرام‌تر و ساکت‌تر شده‌ام.

وی همچنین اظهار کرد: شخصا به عنوان بازیگر نقش «کیمیا»، این کاراکتر را تحسین می‌کنم، به ویژه در بخش جنگ؛ چرا که این بخش مرا بزرگ‌تر کرد.

شریفی‌نیا در ادامه درباره پخش سریال «کیمیا» به خبرنگار ایسنا گفت: شنیده‌ام که قرار است این مجموعه در ماه رمضان سال آینده از شبکه دو به روی آنتن برود، اما نمی‌دانم چقدر این خبر صحت داشته باشد و آیا قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر.

***وقتی به آغوش مادرم می‌روم ضربان قلبم عجیب‌و‌غریب می‌شود
بازیگر نقش «کیمیا» سپس درباره ایفای نقشش در کنار آزیتا حاجیان (مادرش) در سریال «کیمیا» و تجربه‌ای که برای دومین بار برایش اتفاق افتاده است، عنوان کرد: تجربه دختر و مادری من و مادرم که بعد از 22 سال تکرار شد خیلی دلچسب است و من خیلی چیزها را از مادرم یاد گرفتم. همچنین با ایفای نقش در کنار مادرم، فضای داستان خیلی واقعی‌تر شده است و همین فضا به من بازیگر، خیلی کمک می‌کند از اینکه مادر واقعی‌ام در کنارم است. جدای از کمک مادرم در این مجموعه، وقتی در کاری به آغوش مادر می‌روم ضربان قلبم عجیب و غریب می‌شود و همین حس خوب باعث می‌شود فضا واقعی‌تر شود.

او با بیان اینکه خانواده «کیمیا» تا پایان قصه در مجموعه حضور دارند، به حضور سایر بازیگران این سریال اشاره کرد و گفت: به نظرم همه بازیگران سریال «کیمیا» خیلی خوب هستند و در مجموع انتخاب بازیگر خیلی خوبی برای «کیمیا» انجام شده‌ است به همین خاطر «کیمیا» با همه سختی‌هایی که در تولید دارد اما به دلیل اینکه گروه خوبی دارد همکاری با آن‌ها خوب و دلچسب است و من به عنوان بازیگر اصلی وظیفه‌ام این است که تمام و کمال در خدمت «کیمیا» باشم.

شریفی‌نیا در بخش دیگر از صحبت‌هایش با خبرنگاران درباره گریم خود در سریال «کیمیا» توضیح داد: در این مجموعه محدوده سنی خودم را بازی نمی‌کنم؛ چرا که کاراکتر «کیمیا» 17 سال قبل و 17 سال بعد نقشش را ایفا می‌کند و حد وسط ندارد ولی در مجموع از اینکه به جای یک دختر 17-18ساله گریم شدم، حس خوبی بود.

وی در ادامه درخصوص اولین تجربه بازی‌اش در یک سریال 100 قسمتی عنوان کرد: اصولا تجربه در سریال 100 قسمتی تجربه عجیبی است و بزرگترین دغدغه من به عنوان یک بازیگر در این مجموعه تداوم این تجربه است و من تمام تلاشم را به کار بستم تا در ایفای نقش کیمیا، یک انسان ارائه بدهم.

او همچنین درباره فیلمنامه سریال «کیمیا» توضیح کوتاهی ارائه داد و گفت: در سریال «کیمیا» یک پرش زمانی داریم. در خصوص بخشی از مجموعه که مربوط به تهران می‌شود که هم اکنون مشغول ضبط آن هستیم، می‌توان گفت فکر نمی‌کنم فیلمنامه کامل باشد اما از ابتدای کار تا به حال بازنویسی‌ها روی فیلمنامه انجام شده و از همان اول متن کامل را در اختیار داشتیم.

***«کیمیا» سخت در عین حال لذت‌بخش است
شریفی‌نیا سپس با اشاره به سختی‌های پروژه «کیمیا» یادآور شد: «کیمیا» کار سخت و در عین حال لذت‌بخشی است و به نوعی همه ما خودمان را در این سریال محک می‌زنیم. در کل کار در شهرستان و دور از خانه خیلی سخت است.با وجودی که مردمان جنوب خیلی خون‌گرم و دوست داشتنی بودند اما به هرحال کار در خارج از تهران سخت بود.

این بازیگر در عین حال بیان کرد: «کیمیا» اولین تجربه سریال 100 قسمتی در تلویزیون است که خیلی پربازیگر و پرلوکیشن است و همه عوامل تلاش‌شان را می‌کنند تا برای «کیمیا» از جانشان مایه بگذارند. امیدوارم این مجموعه در انتها نتیجه خوبی داشته باشد.

***کاراکتر «کیمیا» را تحسین می‌کنم
وی همچنین درباره علاقه‌اش به ایفای نقش «کیمیا» گفت: شخصا نقش کیمیا را خیلی دوست داشتم؛ چرا که نقش زیبایی است؛ضمن اینکه این مجموعه قصه خوبی دارد و فکر می‌کنم رسالت یک بازیگر با بازی در سریال «کیمیا» بتواند به انجام برسد. کاراکتر کیمیا را تحسین می‌کنم؛ چرا که یک انسان است، اشتباه می‌کند، پای اشتباهاتش می‌ایستد و تاوان می‌دهد. برای ایفای نقش کیمیا مجبور شدم بخش‌هایی را که مدت‌ها بود فراموش کرده بودم در خودم زنده کنم؛ چرا که اختلاف سنی‌ام با کیمیا خیلی زیاد است. کیمیا دختری است که حرف و عقیده دارد و حتی اگر عقیده‌اش غلط باشد پای عقیده‌اش می‌ایستد و من از چنین کاراکترهایی خوشم می‌آید و آن‌ها را تحسین می‌کنم.

شریفی‌نیا درپاسخ به اینکه فکر می‌کنید دخترانی مثل کیمیا چقدر مابه‌ازا داشته‌اند؟ خاطرنشان کرد: به نظرم دخترانی مثل کیمیا خیلی مابه‌ازا داشتند. من با یکی از آن‌ها که مادرم هست دارم زندگی می‌کنم. مادرم و همه دوستانش در همه این سال‌ها مثل کیمیا بودند. اگر کیمیا حتی نقش دختر انقلابی را هم ایفا نمی‌کرد باز هم ایفای نقشش را قبول می‌کردم؛ چرا که به نظرم همه انسان‌ها منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال اگر من به عنوان بازیگر 40 بار نقش معتاد را هم بازی کنم همین 40 نفر قطعا متفاوت هستند چرا که زندگی‌ها متفاوت است.

بازیگر سریال‌های «آشپزباشی» و «روز حسرت» در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: بعید می‌دانم تا به حال شخصیت تک بعدی بازی کرده باشم؛ چرا که اصولا بلد نیستم خیلی خوب یا برعکس خیلی بد باشم. تمام تلاشم را برای کیمیا کردم ولی نمی‌دانم چه خروجی داشته باشد اما همه سعی‌ام را کردم که از کیمیا یک انسان ارائه بدهم.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
ابراز همدردی نیکی کریمی با سیمین بهبهانی
انتقاد یک سایت از ادعای عجیب مسعود کیمیایی!
«باران کوثری» به نفع کودکان سرطانی روی صحنه می رود + عکس
اسکندر مقدونی،ایرانی بود؟!!!
5 واقعیت از زندگی ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور آمریکا !+ تصاویر