شهرت و ثروت برخی ستاره‌های دنیای هنر بعضا به جایی می‌رسد که ترجیح می‌دهند روزهایی را به دور از زرق و برق تجملات و فلاش دوربین‌ها، تعطیلات خود را در جزیره‌های خصوصی‌شان بگذرانند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جانی‌ دپ» یکی از ستاره‌های سرشناس هالیوودی یکی از چهره‌هایی است که تعطیلات خود را جزیره شخصی 45 هکتاری‌اش در منطقه کارائیب سپری می‌کند.

او این جزیره را از «مارلون براندو»، بازیگر افسانه‌ای تاریخ سینما خریداری کرده است. جانی دپ که تا کنون فیلم‌هایش نزدیک به 8 میلیارد دلار فروش جهانی داشته است، تاکنون توانسته‌ جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران را برای بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. آغاز موفقیت‌های او به دهه ۱۹۸۰ و مجموعه تلویزیونی «خیابان جامپ شماره ۲۱» بازمی‌گردد.

«شکیرا»، خواننده معروف هالیوودی با سرمایه‌گذاری مشترک «راجر واترز» از اعضای باقی‌مانده گروه موسیقی پینک‌فولد در سال 2011 اقدام به خرید جزیره‌ای در شمال باهاما کرد.

«تام لی»، موزیسین متولد یونان که در هالیوود فعالیت می‌کند نیز در سال 2007 یک جزیره در سواحل دبی برای همسر سابقش «پاملا اندرسون» خرید تا بتواند دوباره او را به ادامه زندگی راضی کند و ظاهرا این جزیره آنقدر جذاب بوده که اندرسون جدایی‌اش را از این موسیقیدان چند سال به تعویق انداخت.

«لئوناردو دی‌کاپریو»، بازیگر مستعد هالیوودی در سال 2005 یک جزیره در سواحل کشور «بلیز» واقع در آمریکای مرکزی خریداری کرد و قرار است به‌زودی یک هتل و یک فرودگاه شخصی نیز برای خود در این جزیره اختصاصی بنا کند.

این بازیگر که تاکنون دو بار نامزد جایزه اسکار شده، در سال 1996 در نقش «رومئو» در نسخه جدید فیلم «رومئو و ژولیت» بازی کرد و خرس نقره‌ای بهترین بازیگر جشنواره برلین را برای او به‌همراه آورد و پس از آن با بازی در فیلم «تایتانیک» (1997) به اوج شهرت رسید و بازیگر اصلی فیلم‌های «مارتین اسکورسیزی» شد.

«جان لنون»، ستاره اسبق گروه موسیقی «بیتلز» در سال 2005 جزیره‌ای (Clew Bay) در ایرلند خریداری کرد که جزیره "بیتلزها" نام‌گذاری شد، اما پس از مرگش همسرش آن را فروخت و آن را به عنوان کمک به یک یتیم‌خانه ایرلندی اعطا کرد. جان لنون به‌ عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتل‌ها» و یکی از تاثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته می‌شود. لنون به‌ همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به حساب می‌آید.

«ادی مورفی»، کمدین معروف هالیوودی در سال 2005 یک جزیره اختصاصی در باهاما خریداری کرد که البته اولین جزیره وی نبود. او پیش از این نیز یک جزیره به نام "مروارید" در این منطقه خریده بود. «ادی مورفی» 53 ساله بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، کمدین و خواننده آمریکایی است که با کمدی سه‌گانه «پلیس‌های بیورلی هیلز» به شهرت رسید. وی در سری فیلم‌های «شِرک» صداپیشگی کرده است.

«ریکی مارتین»، خواننده معروف هالیوودی نیز همزمان با تولد دوقلوهایش جزیره‌ای در سواحل برزیل خریداری کرد و در آن یک خانه تفریحی ساخت. این جزیره تنها 15 هزار متر مربع مساحت دارد.

«سلن دیون» نیز از دیگر چهر‌های سرشناسی موسیقی آمریکا و جهان است که در تلاش است جزیره‌ی شخصی خود در فلوریدار را به مبلغ 72.5 میلیون دلار به فروش برساند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
تسلیت نیوشا ضیغمی و دیگر هنرمندان برای واقعه سقوط هواپیما +عکس
طراح این سیمرغ معروف کیست؟ + عکس
داستان: گذشته ات را همیشه به یاد آور!
رونمایی از مجموعه تلویزیونی دردسرهای عظیم + عکس
بازیگر زن هالیوودی که یک ماه مثل مردها زندگی کرد!! + عکس