فیلمی که مشهورترین دانشمند جهان، بعد از تماشای آن گریست
فیزیکدان برجسته، هنگام تماشای آن اشک ریخت و گفت که این فیلم به حقیقت بسیار نزدیک است.
 فیلم «تئوری همه چیز» به کارگردانی «جیمز مارش» روز گذشته برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و با استقبال گرم تماشاگران روبرو شد.

«استفان هاوکینگ»، کیهان شناس،فیزیکدان و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج که زندگی او سوژه این فیلم بود، به دلیل مشغله کاری و مشکلات عدیده جسمی نتوانسته بود در این مراسم حضور یابد ولی خود پیش از آن فیلم را تماشا کرده و به حدی تحت تأثیر آن قرار گرفته بود که برای دقایقی اشک می‌ریخته است.

«جیمز مارش»، کارگردان فیلم، «تئوری همه چیز» را شگفت‌آورترین، درخشان‌ترین و الهام‌بخش‌ترین تجربه تما زندگی‌اش معرفی کرد و گفت: برای ساخت این فیلم شش ماه تمام در حال تحقیق و تفحص درباره زندگی «هاوکینگ» بودم و تمام مصاحبه‌های او را تماشا کردم و تنها پنج روز پیش از شروع فیلمبرداری با خود «هاوکینگ» ملاقات کردم.

وی افزود: به لحاظ عصبی خیلی تحت فشار بودم که ببینم در نهایت می‌توانم جزئیات زندگی «هاوکینگ» را آنگونه که باید به تصویر بکشیم که در نهایت «هاوکینگ» را به عنوان «هاوکینگ» واقعی نه مشهورترین کیهان‌شناس جهان به مخاطب معرفی کنم.

«مارش» عنوان کرد: «هاوکینگ» اخیرا فیلم را دید و هنگام تماشای آن اشک ریخت و درباره این فیلم گفته است که این فیلم به حقیقت بسیار نزدیک است.

بنا بر این گزارش، «استفان هاوکینگ» که در سن 23 سالگی به یک بیماری دستگاه عصبی بسیار نادر مبتلا شد و علی‌رغم پیش‌بینی پزشکان نه تنها به زندگی خود ادامه داد، بلکه اکنون مشهورترین کیهان‌شناس زمان ماست و علاوه بر آن در عرصه علم فیزیک نظریه‌پردازی کرده و مدیریت تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج را نیز به عهده دارد.تاکنون کتاب‌های زیادی از «هاوکینگ» منتشر شده است.

 فیلم از جایی آغاز می‌شود که مشهورترین فیزیکدان جهان و همسر آینده‌اش، همدیگر را در کمبریج می‌بینند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com

مطالب پیشنهادی:
مجری جنجالی، اموال شوهر سابقش را توقیف کرد!!
شکل و شمایل متفاوت فاطمه معتمدآریا روی فرش قرمز جشنواره ونیز ۲۰۱۴ + تصاویر
بزرگترین غافل گیری کنسرت های سال: حضور ناگهانی سوپراستار در کنسرت مرتضی پاشایی
شبِ هرگز
چرا همسر این خواننده معروف، طرفدار او نیست؟!