علت درگذشت کمدین معروف!
عمل جراحی رایجی که در نهایت جان جوآن ریورز را گرفت، نتیجه یک بافت‌برداری برنامه‌ریزی نشده از رشته‌های صوتی او بود.
تنفس جُوآن ریورز در نتیجه‎ی یک بافت‌برداری غیرمنتظره از گلو قطع شد (گزارش)
 

به گزارش New York Daily News عمل جراحی رایجی که در نهایت جان جوآن ریورز (Joan Rivers) را گرفت، نتیجه یک بافت‌برداری (Biopsy) برنامه‌ریزی نشده از رشته‌های صوتی او بود.

بنا به گفته پزشک متخصصی که با New York Daily News صحبت کرده است، این عمل نباید در خارج بیمارستان به انجام برسد. ریورز در مرکز اندوسکوپی Yorkville در نیویورک تحت عمل قرار گرفت که عموما با مشکلات گوارشی سر و کار دارد.

این بافت‌برداری باعث شد که رشته‌های صوتی ستاره برنامه Fashion Police دچار مشکلی به نام اسپاسم حنجره یا Laryngospasm شود. یک منبع پزشکی به روزنامه گفت که اگر این عمل در بیمارستان انجام می‌شد، ممکن بود ریورز زنده بماند. این منبع حتی می‌گوید که ریورز تنها برای یک اندوسکوپی رضایت داده بود.

وکلای جوان ریورز، همانند دخترش ملیسا، به درخواست The Wrap برای اظهار نظر، بلافاصله پاسخ ندادند.

هفته گذشته، دفتر نظارت پزشکی نیویورک به The Wrap گفت که کالبدشکافی کامل بدن ریورز دلیل قطعی یا چگونگی مرگ را مشخص نکرد، و بررسی‌های بیشتری برای یافتن چگونگی مرگ وی صورت خواهد پذیرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که تنفس او در حالی که زیر عمل جراحی حنجره قرار داشت، در ۸۲ سالگی قطع شد.

ریورز به سرعت به بیمارستانی در آن نزدیکی منتقل شد، اما این کمدین بهبود نیافت. او با کمک تجهیزات پزشکی در حالت کما بود، اما در ۴ سپتامبر درگذشت.

 
تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: اختصاصی سیمرغ
  
مطالب پیشنهادی:
شبِ هرگز
یکی از تفریحات کمند امیرسلیمانی
بازیگری که دوست دارد در همه جا دیده نشود!
ثروتمند‌ترین نویسندگان جهان را می شناسید؟
مجری جنجالی به تلویزیون بازگشت!!