فیلمنامه ای بر اساس داستان جاش گلدن
او ۱۳ دنباله برای این کتاب مشهور نوشت که برای فیلم سال ۱۹۳۹ با بازی جودی گارلند به فیلم‌نامه تبدیل شدند.
New Line فیلمنامه اولیه‌ای بر اساس داستان جاش گلدن خریده است

نوشته‌ی Borys Kit، Rebecca Ford

L. Frank Baum، مردی که دنیای Oz را خلق کرد، حالا زندگی خودش در حال نقش بستن بر پرده سینما است.

کمپانی New Line Cinerma به صورت انحصاری فیلمنامه اولیه Road to Oz نوشته نویسنده جوان در حال رشد جاش گلدن (Josh Golden) را خریده است. Beau Flynn تهیه کنندگی کار را در استودیو زیرمجموعه New Line یعنی FlynnPictureCo بر عهده خواهد داشت.

این نشان می‌دهد که گلدن و Road to Oz چقدر روی بورس هستند: فیلم‌نامه‌نویس این متن، که یادآور روزهای پیشین نویسنده رویاپرداز Baum است، جزو نامزد‌های نهایی بورسیه آکادمی Nicholl است که اوایل همین هفته اعلام شدند.

فیلم Wizard of Oz

Baum یک نویسنده توانا بود که برای نوشتن کتاب‌های پرفروش The Wonderful Wizard o Oz شناخته می‌شد. او ۱۳ دنباله برای این کتاب مشهور نوشت که برای فیلم سال ۱۹۳۹ با بازی جودی گارلند به فیلم‌نامه تبدیل شدند (کمپانی برادران وارنر که پدر New Line به حساب می‌آید حقوق آن فیلم را در اختیار داشت). غیر از سری Oz، او بیش از دو جین کتاب دیگر شامل Dot and Tot of Merryland، The Sea Fairies و Sky Island را نوشته است.

داستان‌های Oz نوشته Baum در گذر زمان دوام آورد، فیلم سال ۱۹۳۹ اکنون به عنوان یک فیلم کلاسیک شناخته می‌شود و همه ساله اکران می‌گردد و همچنان به عنوان یک محصول پرفروش به حساب می‌آید. Wicked نمایشی بر مبنای این داستان است که یکی از بزرگترین نمایش‌های برادوی بوده است. و دیزنی هم با فیلم Oz the Great and Powerful در سال ۲۰۱۳ نشان داد که دنیای Oz هنوز هم روی پرده سینما جواب می‌دهد. ستاره‌های این فیلم جیمز فرانکو و میلا کونیس بودند، و قسمت اول این فیلم ۴۹۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت و در رده دهم سال قرار گرفت.
 

فیلم‌هایی درباره نویسندگان و داستان‌هایی که در پس کارهای معروفشان وجود دارد، همیشه استعدادهای خوبی را به خود جذب کرده‌اند. در Finding Neverland جانی دپ در نقش J.M. Barrie خالق پیتر پن بازی کرد و این فیلم نامزد ۶ اسکار شد. فیلم سال گذشته Saving Mr. Banks هم با بازیگری اما تامسون، تام هنکس، کالین فرل و پل جیاماتی، محبوب جوایز مختلف بود.

گلدن برای نوشتن این فیلم‌نامه با Nellie Bellflower که تهیه کننده Finding Neverland بود و Michael Mislove همکاری کرد. Bellflower و Mislove اکنون به همراه Flynn تهیه‌کنندگان Road to Oz هم هستند.

Scott Sheldon سرپرست پروژه FlynnPictureCo است. Michael Disc و Sam Brown هدایت آن را از طرف New Line به عهده دارند. برنامه این است که کارگردان کار هم به زودی انتخاب شود.

آینده روشنی برای گلدن دیده می‌شود. او در اکتبر خواهد فهمید که آیا بورسیه Nicholls را برنده شده است یا نه.

 
تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
به بهانه زادروز شاعری با شعرهای مخملین
نقد شعر نخستین شاعر فمنیست ایران چاپ شد
حس عجیب و غریب همبازی شدن با مادرم در سریال کیمیا+تصویر
نویسنده ها در مردن هم شانس ندارند!
شوخی رهبر انقلاب با امیرمحمد