میهن پرستی یکی از خصوصیات مهم شخصیت من است.
 به بهانه درخشش مایکل داگلاس در فیلم The reach گفتگویی با او انجام شده که در زیر می خوانید:
 
شما یک ستاره ی واقعی هستید. داستان مهیج موش و گربه که در آن شما در نقش یک بازرگان بد
 هستید به دنبال جِرِمی ایروین (Jeremy Irvin) در صحرا‎های موجاوا (Mojava) ، این داستان از کجا آمد؟
از کتابی به نام دِثواچ (Deathwatch) از راب وایت (Robb White) آمده است. او نویسنده‎ی جوان رمان نویس است و من می‎خواستم مخاطبان جوان را هدف قرار دهیم که با انتخاب یک همکار ستاره این کار شدنی شد.

این کتاب در سال 1972 نوشته شد. استفاده از آن در 2014 خطرناک نبود؟
صحرا که عوض نمی‎شود! تنها سختی کار ساختن داستانی مهیج از دل این صحرا بود چون چیز زیادی در صحرا وجود ندارد. همه نگران بودند، خب قرار بود فیلمی یک ساعت و نیمی در صحرا بسازیم.

شما شخصیت منفی هستید که می‎خواهید کارهای آمریکا را به چین صادر کنید. آیا فیلم قصد دارد سنّت‎های آمریکا را تقویت کند؟
بله درست است. این پیام اصلی این فیلم بود. میهن پرستی یکی از خصوصیات مهم شخصیت من است اما اولین نیست. همیشه شخصیت‎های خوب و بد وجود دارند. من نگاهی به جِرِمی (Jeremy) 19 ساله در جان وین (John Wayne) کردم. او بهترین چیزی را که آمریکا دارد ارائه می‎دهد. من حتی به بدترین چیزها نیز فکر کردم.

آیا نقش منفی بودن جالب است؟
بله! خیلی جالب است. شما تا جایی که می‎توانید باید بد باشید. پدر من مردی احساساتی بود تا با ظاهر شدن در فیلم چمپیون (The Champion) و بازی در نقشی منفی نامزد جایزه‎ی اسکار شد. برای خیلی‎ها موفقیت بزرگی است که بتوانند در نقشی بد بازی کنند. بازی کردن در نقش‎های خوب به مراتب سخت تر است. من دوست دارم مخاطب را به چالش بکشم. آن‎ها از اول تا آخر فیلم از تو متنفر خواهند بود.

شما این نقش را گوردون گِکو (Gordon Gekko) بخش غرب نامیدید. آیا همه‎ی نقش‎های بد مشابه همدیگر هستند؟ آیا طبیعت شیطان و بدی همیشه یکسان است؟
نه. پیچیدگی‎های خاصی در فیلم وجود دارد. روی فیلم و شکل اصلی کتاب کار زیادی شده است. مانند دنیای واقعی در همه‎ سنی افراد خوب و بد متفاوتی وجود دارد.
ایروین (Irvine) در بیشتر فیلم بالاتنه‎ای برهنه داشت. او در زندان به خوبی تغذیه نشده بود، اما جاهایی از فیلم باید وزنه‎های سنگینی را بلند می‎کرد.
ما روی او کارهای خاصی انجام دادیم و به یکباره از او یک غول ساختیم!

آیا این کار استاندارد است؟ او را به یکباره به یک مرد عضلانی تبدیل کردید؟ آیا هنرپیشه‎ها باید جذاب باشند؟
در بعضی مواقع فقط بازیگران زن نباید جذاب باشند، چون به عنوان مثال آن‎ها با انتخاب لباسی خوب از طرف کارگردان به جذابیت قابل قبولی می‎رسند. بازیگران مرد هم باید تا حد قابل قبولی جذاب باشند تا موفق بشوند. او یک کوهنورد با هیکلی مناسب است، بسیار بد می‎شود اگر شکل و شمایل بدن خود را از دست بدهد. اگر می‎خواهید در صحراها بدوید باید از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار داشته باشید.

 
تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی: 
ماهایا پطروسیان: ترجیح می دهم در خانه بمانم تا در آثار سطحی سینمایی بازی کنم
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
اولین اظهارنظر پدرشوهر مهناز افشار درباره ازدواج او!
حال این بازیگر این روزها مساعد نیست
روزهای سختی که این بازیگر بخاطر درگذشت پسرش از سرگذراند