انتظارها از این فیلم زیاد است شاید همین باعث شده که ایرادهای زیادی به آن وارد شود، به هر حال فیلمی مهیج است...
Charles Dance، بازیگر سریال "Game of Thrones" اشاره می‌کند که Tywin Lannister ممکن است زنده باشد.
در جهان خونین قرون‌وسطایی مانند سریال Game of Throne ساخته‎ی کانال HBO، زمانی که یک کاراکتر به کاراکتر دیگر به‌وسیله تیرکمان قوسی (Crossbow) دومرتبه شلیک می‌کند، می‌توانیم به‌سادگی بفهمیم که او مرده است، درست است؟ در انتهای فصل چهارم، زمانی که Tyrion Lannister (Peter Dinklage) از چنین کمانی برای شلیک به پدر خود، Tywin (Charles Dance)، به علت رابطه داشتن با معشوقه جوان‌تر Lannister به نام Shae (او به دست Tyrion نیز مجازات شد)، استفاده کرد؛ این اتفاق افتاد. Charles Dance به MTV UK گفت...

دراکولا در حقیقت انسان خوبی است
ستارگان فیلم "Dracula Untold"، Luke Evans، Sarah Gadon و Charles Dance از اصل داستان دراکولا که Vlad the Impaler را به‌گونه‌ای نشان می‌دهد که او را تابه‌حال ندیده‌اید، پرده‌برداری می‌کنند. (Oct. 3)

چیز جدیدی در دراکولا آنتولد (Dracula Untold) نمی‎بینیم. یک داستان ادبی و کمی احمقانه که قصد دارد بزرگترین خون آشام را به یک میلفیسِنت (Maleficent)، یک پدر یا شوهر غیر قابل درک که قصد دارد اهداف قسمت تاریک نویسند‎ه‎ی رمان را به ارمغان برساند. بعد از آن چی؟ فِرِدی کُروگر (Freddy Krueger) دکتر فرود (Freud) را می بیند؟ فیلم توسط کارگردان خوش طبع، گری شور (Gary Shore) با ولخرجی زیاد ساخته شده است که به نوعی ساخته‎ی سال 2006 خود را به نام درفت (The Draft) پیش‎راند، تهیه کننده‎ای افسانه‎ای مخارج این فیلم میان فصلی را تامین کرده است.

مانند برم استوکر (Bram Stoker)، نویسندگان مت سازاما (Matt Sazama) و بورک شارپلس (Burk Sharpless) برای نوشتن داستان این فیلم از شکل حقیقی و تاریخی ولد دراکولا (Vlad Dracula) استفاده کردند، شاهزاده‎ی قرن 15 که توسط ترک‎ها گروگان گرفته می‎شود و توسط آن‎ها در ارتش تعلیم می‎بیند. ما چند دهه به جلو می‎رویم جایی که ولد (Vlad) بزرگ شده و به میهن خود باز می‎گردد که به صلحی نامطمئن با ترک‎ها ادامه می‎دهد. تا وقتی محمد دوم (Mehmed II) که ولد (Vlad) در کودکی او را می‎شناخت، سلطان می‎شود. او از ولد (Vlad) ارتشی 100 نفره می‎خواهد که پسر خود ولد (Vlad) هم در آن ارتش بود و ولد (Vlad) هم که میلی به جنگ نداشت مجبور شد این در خواست را قبول کند.


همه‎ی امیدها در اینجا از بین نمی‎رود. جایی که ولد (Vlad) و 2 نفر از همراهانش در حال پرسه زدن بودند که ناگهان با خون آشام‎ها رو به رو شدند. ولد (Vlad) و خون آشام‎ها با هم آشنا شدند و آن‎ها خون ولد (Vlad) را مکیدند و به او قول دادند که نیروی زیادی به دست آورد طوری که بتواند به تنهایی 10 نفر را شکست دهد اما با این کار او به خون آدم‎ها تشنه شد و اگر نتواند جلوی این خواسته‎ی خود را بگیرد تا ابدیت خون آشام باقی خواهد ماند ولی اگر بتواند مقاومت کند در طلوع روز سوم نفرین‎ها از بین می رود.

این داستان معروف و البته محبوب دراکولا آنتولد (Dracula Untold) بود. داستان این فیلم از این فراتر نمی‎رود. در این فیلم جنگ‎های زیادی طراحی شده و همینطور بابت توانایی جدید ولد (Vlad) و تبدیل شدن انسان به نوعی خفاش خون‎آشام از جلوه‎های ویژه‎ی قابل قبولی استفاده شده است حتی در بخش‎هایی از فیلم اتفاقات رمانتیکی هم می‎افتد هنگامی که ولد (Vlad) مجبور می‎شود همسر مورد علاقه‎اش را به طور وحشیانه‎ای خفه کند و آیا می‎تواند جلوی حس خود را بگیرد یا نه؟ در بعضی از موارد دیالوگ‎های تنفر آمیز سازاما (Sazama) و شارپلس (Sharpless) در جنگل نیز می‎تواند جالب باشد.


شاید دراکولای فرانسیس کوپولا (Francis Coppola) که در سال 1992 ساخته شد با فیلم امروزی فرق‎های زیادی داشته باشد اما فیلم دراکولا آنتولد (Dracula Untold) هم با صحنه‎های ترسناک، نفرت انگیز و رمانتیک خود بسیار با شکوه می‎باشد و مدت زمان این فیلم 85 دقیقه می‎باشد. شور (Shore) ایرلندی که قبلا کارگردان تبلیغات بوده توانسته صحنه‎های جالبی بسازد طوری که سینماشناس معروف جان شوارتزمن (John Schwartzmann) به او پیشنهاد کرده فیلم را به صورت 35 میلی متر واید (widescreen) فیلم برداری کند اما فیلم، هیچ وقت شکل اصلی خود را پیدا نمی‎کند. پیتر جکسون (Peter Jackson) در این باره می‎گوید: گویا این فیلم فقط تحت تاثیر گرگ‎نما قرار گرفته است.

انتظارها از دراکولا آنتولد (Dracula Untold) زیاد است شاید همین باعث شده که ایرادات زیادی به این فیلم وارد شود، به هر حال فیلمی مهیج است. شاید اگر دیگر کارگردانان منتخب این فیلم مانند پاول اندرسون (Paul W.S Anderson) و یا جان کارپنتر (John Carpenter) هم بودند همین می‎شد. به هر حال هرچی از یک فیلم خون آشام انتظار می‎رفت را در این فیلم می‎توان دید.
 
 
تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
مطالب پیشنهادی:  
 
 واکنش یک امام جمعه به حضور زنان پوشیه دار در تلویزیون
 
روانشناسی رنگ در اشعار سهراب سپهری
 ساره بیات درفیلم کارگردان اسپانیایی+پوستر فیلم
توضیحات بازیگر زن درباره گریمش در هیبت پیرمرد!
فرزاد حسنی به عیادت او رفت