جعفری جوزانی: بزرگترین استودیوی دیجیتال ایران برای «پوریای ولی» ساخته می‌شود
با ساخت بزرگترین استودیوی دیجیتال ایران برای سریال پوریای ولی ما یکی از مجهزترین استودیوهای روز دنیا را خواهیم داشت که می‌تواند گام بسیار بزرگی در تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها باشد.
«مسعود جعفری جوزانی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: شنبه -10 آبان ماه- کار ساخت دکور مجموعه تلویزیونی «پوریای ولی» در شهرک غزالی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این دکور در زمینی به متراژ 5 هکتار بنا خواهد شد و با گفت‌وگویی که با آقای شعبانپور معاونت فنی سیما داشته‌ایم، قرار است این استودیو به عنوان اولین استودیوی فول دیجیتال ایران ساخته شود.

کارگردان شیرسنگی اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کار ساخت دکور ب مدت 8 ماه طول خواهد کشید و به موازات آن پیش تولید کار انجام خواهد شد. در ادامه فیلمبرداری آغاز می‌شود که 36 ماه به طول خواهد انجامید.

وی افزود: کار ساخت دکور با صحنه‌هایی مربوط به قرون 7 و 8 هجری قمری آغاز می‌کنیم و با توجه به ساخت این استودیو امیدوارم که پروسه تولید کوتاه‌تری داشته باشیم. با این شیوه ما یکی از مجهزترین استودیوهای روز دنیا را خواهیم داشت که می‌تواند گام بسیار بزرگی در تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها باشد.

کارگردان سریال ماندگار در چشم باد تصریح کرد: ساخت این استودیو در کاهش بودجه پروژه‌ها تاثیر بسیاری دارد. در حال حاضر ما برای استفاده از یک خانه قدیمی در تهران علاوه بر اینکه مجبوریم زمان زیادی برای گشتن بگذاریم، با هزار مشکل دیگر نظیر سروصدا مواجه هستیم. اما با ساخت استودیوی دیجیتال قطعا می‌توان هر چیزی که در ذهن بود را در صحنه خلق کرد و حتی می‌توان دیگر برای شخصیت‌ها لباس تهیه نکرد و از لباس‌هایشان را طراحی کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما تکنیسین‌های بسیاری در کشور داریم که به دلیل نبود شغل به خارج از کشور می‌روند درحالی که آنجا هم شغل مناسبی انتظارشان را نمی‌کشد، اگر ما در داخل کشور چنین استودیوهای مدرن و مجهزی داشته باشیم، این افراد می‌توانند بهترین کارهای خود را در کشور خود ارائه کنند.

جوزانی گفت: با ساخت این استودیو ما به سمت تولید کارهای جهانی می‌رویم و می‌توانیم آثاری در سطح تولیدات روز دنیا بسازیم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره انتخاب بازیگران سریال «پوریای ولی» نیز عنوان داشت: قطعا کسی که برای بازیگری این نقش انتخاب می‌شود، باید فنون ایرانی را بشناسد. در حال حاضر نیز ما روی گزینه‌هایی صحبت کرده‌ایم ولی کسی هنوز انتخاب نشده است. البته برای نقش‌های دیگر من حتما از چند تن از بازیگران پیشکسوت و مطرح استفاده می‌کنم.

 جوزانی همچنین گفت: امیدوارم که ساخت «پوریای ولی» در زمان مناسب و برنامه‌ریزی شده انجام شود. سال‌هایی که ما «در چشم باد» را می‌ساختیم، می‌توانستیم این سریال را در مدت زمان کوتاه‌تری بسازیم ولی به دلیل برخی مشکلات کار تولید طولانی شد. این مشکلات هم معمولا به دلیل این است که گروهی که کار تولید را طراحی می‌کنند، با کسانی که بودجه را در اختیار دارند، ارتباط ندارند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود که تاثیر مستقیم آن روی اثر دیده می‌شود.

 در راستای تولید مجموعه «پوریای ولی» کلیه نقاشی های مربوط به قرون 7 و 8 هجری جمع آوری شده و لباس ها و ابزار زندگی و سلاح جنگی این دوره نیز طراحی شده اند.تمام شخصیت ها توسط برنامه ریز از فیلمنامه استخراج شده و انتخاب اولیه بازیگران توسط گروه کارگردانی انجام گرفته است.

همچنین گروه تولید در سفرهایی به کشورهای چین ، ترکمنستان ، و ازبکستان با هنرمندان آن کشورها جهت ساخت شمشیر و تیر و کمان به توافق رسیده اند.

برای این مجموعه 2 سال زمان فیلمبرداری در نظر گرفته شده که در این مدت به طور همزمان کار تدوین و صداگذاری نیز انجام خواهد شد.

امسال(93) برآورد بودجه کار نیز انجام شده است.

مجموعه تلویزیونی «پوریای ولی» حکایت زندگی پرفراز و نشیب  پهلوان محمود خوارزمی ملقب به پوریای ولی است که در فرهنگ ایرانی –اسلامی نامی پرآوازه دارد. این مجموعه براساس نیاز امروز جامعه و نسل حاضر طراحی شده تا یک الگوی مناسب روز از این پهلوان تاریخی ارائه دهد.

بینندگان این سریال هنگام تماشای  زندگی پرماجرا و جذاب این پهلوان ایرانی که از جانبداران و شارحین اصل مهدویت است و در این راه پیکارهای بزرگی داشته به این نتیجه مطلوب خواهند رسید جامعه ای که مورد هجمه بیرحمانه جریان های بیگانه بویژه در حوزه فرهنگ قرار گرفته نیاز به تقویت روحیه خودباوری دارد.
این سریال در 36 قسمت 45 دقیقه ای در گروه سریال های تلویزیونی تولید می شود.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
تصاویر بی نظیر مسابقه عکس نشنال‌جئوگرافی2014
محمدعلی ابطحی روحانی و سیاست‌مدار اصلاح طلب، در تئاتری با بازی بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی +تصویر
محسن تنابنده از "روباه", پروژه هسته ای بهروز افخمی انصراف داد !
گریم رضا عطاران در "نهنگ عنبر" سامان مقدم + تصویر
ایران نامزد پنج جایزه سینمایی از جشنواره آسیا پاسیفیک 2014 شد