مونیکا بلوچی در 24  فیلم از سری فیلم‌های جاسوس بریتانیایی, جیمز باند
سام مندس در لندن جزئیات بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند را اعلام کرد
رویداد خبری که روز پنجشنبه در شمال لندن رقم خورد خیلی زود به خبر نخست بخش هنر و سرگرمی خبرگزاری‌های معتبر جهان تبدیل شد. چراکه پای آقای باند، جیمز باند وسط بود و علاقه‌مندان پرشمار او در سراسر جهان منتظر بودند تا ببینند سام مندس چه جزئیاتی را از بیست و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های این جاسوس بریتانیایی اعلام می‌کند.

سام مندس و دانیل کریگ
سام مندس که فیلم قبلی مجموعه جیمز باند (اسکای فال) را هم کارگردانی کرده، در این نشست خبری هم گروه بازیگران این فیلم را معرفی کرد، هم نام آن را گفت و هم پرده را از روی ماشین آستون مارتین دی‌بی 10 کنار کشید. ماشینی که قرار است زیر پای جیمز باند در فیلم «شبح» (اسپکتر) باشد.

 جیمز باند در این فیلم هم سوار یک آستون مارتین می‌شود، ماشینی که روز پنجشنبه رونمایی شد

دانیل کریگ بازیگر بریتانیایی -همان‌طور که اعلام‌شده بود -برای چهارمین بار در این فیلم نقش جاسوسی را بازی می‌کند که از سال 1962 و با فیلم «دکتر نو» از دنیای داستان‌های یان فلمینگ به پرده سینما راه یافت. باند در دنیای سینما آن‌قدر معروف شد که حتی گفته می‌شود آخرین فیلمی که جان اف کندی پیش از مرگش دیده، دومین قسمت از این مجموعه فیلم‌ها بانام «از روسیه با عشق» بوده است.

کریستف والتس و دانیل کریگ

کریگ در این فیلم روبروی بازیگرانی با ملیت‌های مختلف بازی می‌کند. کریستف والتس بازیگر اتریشی موردعلاقه کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی، یکی از این بازیگران است، او قرار است در فیلم شبح (اسپکتر) به گفته سام مندس نقش مهمی داشته باشد. نقشی که مندس در این نشست خبری چیز زیادی در مورد آن نگفت، اما دقایقی بعد بی‌بی‌سی نوشت که گفته می‌شود کریستف والتس در نقش ارنست استاور بلوفلد، دشمن دیرینه جیمز باند روبروی کریگ قرار می‌گیرد.


چند روز پیش هم استیون هاوکینگ دانشمند بریتانیایی گفته بود که دوست دارد، در نقشی منفی در مقابل جیمز باند بازی کند، بااین‌حال اما احتمالاً تماشای رودررویی باند با والتس، برای خود هاوکینگ هم لذت‌بخش‌تر از بازی در این فیلم است.

والتس که برای بازی در دو فیلم تارنتینو (لعنتی‌های بی‌آبرو و جانگوی آزادشده) دو جایزه اسکار را به خانه برده، حالا قرار است مقابل این مأمور مخفی قرار بگیرد، جاسوسی شیک‌پوش، اهل سفرهای ماجراجویانه و گشت‌وگذارهای مفرح.

بازیگران زن فیلم جدید جیمز باند هم اروپایی هستند، مونیکا بلوچی بازیگر ایتالیایی و لئا سیدو بازیگر فرانسوی. سیدو با بازی در فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» به شهرت رسید.

باند در بیست و چهارمین فیلم به سراغ یک سازمان شیطانی به نام شبح (اسپکتر) می‌رود تا حقایق پشت پرده این سازمان را برملا کند. این سازمان شیطانی دست به هر کاری در سطح جهان می‌زند، از جاسوسی و اخاذی گرفته تا ترور و گروگان‌گیری. باند -در خلاصه‌ای از طرح داستان این مجموعه که از سوی شرکت سونی اعلام‌شده- درست درزمانی به سراغ این سازمان می‌رود که «ام» رئیس سازمان امنیت بریتانیا می‌کوشد تا حیات سازمان مخفی‌اش را درنبردی که بین سیاستمداران بریتانیایی شکل‌گرفته حفظ کند.

«اسپکتر» برای علاقه‌مندان فیلم‌های جیمز باند نام ناآشنایی نیست، سندیکای جنایت‌کاران که همیشه آقای باند به‌حساب آن‌ها رسیده است. بااین‌حال این سازمان که در دهه 60 در فیلم‌های جیمز باند سروکله‌اش پیدا شد، سال‌های سال نشانی در فیلم‌های این مجموعه نداشت. دلیل این اتفاق به ماجرایی حقوقی بین سازندگان مجموعه با یک تهیه‌کننده فیلم برمی‌گشت که در سال 2013 بالاخره پایان یافت و این سازمان نه‌تنها دوباره در فیلم‌های باند سروکله‌اش پیدا شد بلکه نامش به‌عنوان نام فیلم هم انتخاب شد.

مندس برای این‌که دومین باند عمرش را روی پرده بفرستد هفت ماه وقت دارد، او فیلم‌برداری را از دوشنبه 8 دسامبر (17 آذر) در استودیو پاین وود آغاز می‌کند. استودیویی که چند دهه میزبان جمیزباندهای مختلف بوده است. کار اما به همین‌جا ختم نمی‌شود، جدا از لندن، رم، مکزیکوسیتی، تنجه و ارفود (از شهرهای مراکش) هم میزبان این گروه می‌شوند. در فیلم جدید باند دنیل کریگ صحنه‌های برفی و اسکی سوای هم دارد، چون قرار است قسمت‌هایی از این فیلم در شهرهای کوهستانی اتریش فیلم‌برداری شود، در دامنه کوه‌های آلپ.

برای مندس اما سفر به این تعداد شهر هیجان‌انگیز است او گفته: «این شهرها فوق‌العاده‌اند. من از رفتن به این شهرها طی هفت ماه خیلی بسیار شگفت‌زده‌ام.»

«شبح» قرار است ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۵ ابتدا در بریتانیا و پس‌ازآن (از ششم نوامبر) در آمریکای شمالی روی پرده برود.
مندس، رالف فاینس را هم در این نشست خبری معرفی کرد. کسی که قرار است در کنار کریگ باشد و نقش آقای «ام» را بازی کند. فاینس حالا پنجمین بازیگر فهرستی است که تابه‌حال نقش «ام» را بازی کرده‌اند. بازیگرانی چون جودی دنش، نوامی هریس، بن ویشاو و روری کینر.

کریگ 46 سله پس از شون کانری، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون و پیرس برازنان، ششمین بازیگر نقش جیمز باند است و اگراتفاقی نیفند در قسمت بیست و پنجم هم بازی می‌کند.

فیلم‌نامه شبح را جان لوگان نوشته کسی که فیلم‌نامه‌هایی چون «گلادیاتور»، «هوانورد» و «آخرین سامورایی» خلق کرده و حالا بر اساس شخصیتی که یان فلمینگ خلق کرده ماجراهای قسمت بیست و ششم را رقم‌زده است. نیل پورویس و رابرت وید هم دونفری هستند که این فیلم‌نامه را بازنویسی کرده‌اند.

مجموعه فیلم‌های باند 5 میلیارد دلار فروش داشته‌اند و رکورد پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه در اختیار سام مندس و «اسکای فال» است که به یک میلیارد و 100 میلیون دلار فروش در سراسر جهان دست‌یافت.


گرآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir/seemorgh.com


مطالب پیشنهادی:
هومن برق نورد: از این که مردم من را در نقش آن روحانی به خاطر نیاورند خیلی خوشحال هستم!!
اس ام اس پنج هزار تومانی بینندگان ساده تلویزیون را شوکه کرد!!!
عنوانی که فقط "هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن" و " خسرو شکیبایی و بیتا فرهی" موفق به کسب آن شدند!
برای سالگرد هنرمندی که از فرش و شاهنامه‌خوانی، تعزیه و آیین پهلوانی،اسطوره بیرون می‌آورد
تمرین مهناز افشار با زانیار خسروی در "عشق تعطیل نیست"