دلمان برایش تنگ شده بود. دیگر نگران ماجراهایش نبودیم. دیگر نگران لرد ولدمورت نبودیم. خیالمان از بابت هری، كه این آخری‌ها خانواده‌دار هم شده بود و بچه‌های قد و نیم قد داشت...

انگار دلت برای یك نفر تنگ شده باشد. انگار بخواهی از سلامتی كسی با خبر شوی.
انگار كه یك دوست صمیمی را گم كرده باشی؛ همان هری پاتر خودمان!
خیلی‌ها فكر می‌كردند هری پاتر تمام شده است. اما آیا واقعاً هری پاتر تمام شد؟ با چاپ آخرین كتابش یعنی «هری پاتر و هدایای مرگ»، پرونده هری پاتر و حدود ده سال سلطه بر افكار طرفدارانش در كشور‌های مختلف تمام شد؟
 
دلمان برایش تنگ شده بود. دیگر نگران ماجراهایش نبودیم. دیگر نگران لرد ولدمورت نبودیم. خیالمان از بابت هری، كه این آخری‌ها خانواده‌دار هم شده بود و بچه‌های قد و نیم قد داشت، راحت شده بود. برای همین دیگر دنبال خبرهای هری پاتری نبودیم. نه اینكه خبری نبوده باشد؛ ما انگار دیگر دنبالش نبودیم! وگرنه سری كه به اینترنت بزنیم، می‌بینیم كه هنوز هم، همه جا حرف هری پاتر است. هنوز هم جی.كی.رولینگ آب می‌خورد، همه دنیا می‌فهمند. هنوز هم دنیا به كام هری پاتر است!
 
هری پاتر

حتی جالب است بدانید هری پاتر تمام نشده است! صدها نوجوان در سراسر جهان، وقتی كتاب هفتم را خواندند و از سرانجام هری راضی نشدند، دست به قلم شدند و خودشان آن‌جوری كه دوست داشتند، كتاب هفتم را نوشتند؛ در همه جای دنیا، حتی ایران خودمان!
طرفداران هری پاتر كه از همه زندگی‌شان می‌گذشتند تا از ماجرای كتاب هفتم با خبر شوند، خیلی از كتاب راضی نبودند و بر عكس جی.كی. رولینگ كه گفته بود كتاب هفتم محبوب‌ترین كتابش است، كتاب محبوبشان نبود. حتی كتاب‌های حاشیه‌ای هری پاتر مثل «داستان‌های بیدل شاعر»، «فرهنگ هری پاتر»، «تاریخچه كوئیدیچ» یا «جانوران شگفت‌انگیز و كجا آنها را پیدا كنیم؟» هم نتوانست آنها را راضی كند.
 
همین اتفاق‌ها باعث شد فیلم‌های هری پاتر محبوب‌تر از قبل شوند. خصوصاً كه از فیلم پنجم به بعد قرار شد همه فیلم‌ها را «دیوید یتس» بسازد كه همه از كارش در فیلم «هری پاتر و فرقه ققنوس» راضی بودند و این فیلم را به عنوان بهترین فیلم هری پاتر انتخاب كردند. حالا هم كه فیلم ششم یعنی «هری پاتر و شاهزاده نیمه‌اصیل» در بیشتر كشور‌های دنیا اكران شده است، انگار به روزهایی از گذشته خود برگشتیم. آن روزها كه همه جا فقط هری پاتر بود؛ هری پاتر و دیگر هیچ!
تصویرهای فیلم «هری پاتر و شاهزاده نیمه‌اصیل»، هدیه دوچرخه است به طرفداران هری پاتر!
 
هری پارتر
هری پاتر (دانیل رادكلیف) و پروفسور مینروا مك‌گاناگال (مگی اسمیت)
 
هری پاتر
جینی ویزلی (بونی رایت) و هری پاتر (دانیل رادكلیف) در زمین كوئیدیچ هاگوارتز
 
اما واتسون
هرمیون گرینجر (اما واتسون)
رون ویزلی در هری پاتر 
رون ویزلی (روپرت گرینت)، دروازه‌بان جدید تیم گریفیندور
 
تام ریدل 
تام ریدل61 ساله (فرانك دی‌لین)
 
هری پاتر و پرفسور آلبوس
هری پاتر (دانیل رادكلیف) و پروفسور آلبوس دامبلدور (مایكل گمبون) در مترو
 
رون دیزلی
رون ویزلی (روپرت گرینت)
 
جینی ویزلی 
جینی ویزلی (بونی رایت)
 
مگی اسمیت 
مینروا مك‌گاناگال (مگی اسمیت)
دانیل رادکلیف 
هری پاتر (دانیل رادكلیف)
 
تام فلتون
دراكو مالفوی (تام فلتون)
 
 تام ریدل
تام ریدل 11 ساله (هیرو فینس-تیفین) در یتیم‌خانه
 
آلن ریکمن
پروفسور سوروس اسنیپ (آلن ریكمن) در كنار كلبه آتش‌گرفته هاگرید
 
پوستر فیلم هری پارتر و شاهزاده نیمه اصیل 
یكی از پوسترهای فیلم «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل»
 

پسری كه زنده ماند

اما نشد! یا لااقل هنوز تمام نشده. لااقل تا سال 2011 كه فیلم بخش دوم كتاب هفتم اكران شود، هری پاتر تمام نمی‌شود و هنوز در تمام نشریه‌های سینمایی و نوجوانان دنیا و برنامه‌های تلویزیونی، جای خودش را دارد و هنوز می‌توان گفت: «هری پاتر، پسری كه زنده ماند!»
  
تب هری‌ پاتری!
هنوز هم، هر روز وسایل هری پاتری در دنیا ساخته می‌شوند؛ از انواع مجسمه شخصیت‌های هری پاتر بگیرید تا لیوان، كیف، روتختی، حوله، كلاه و لباس!
   
حتی این روزها، چوب جادو، جاروی پرنده، گوی زرین، ردا، شنل یا كلاه جادوگری هم پیدا می‌شود! انگارطرفداران هری پاتر هنوز سر حرفشان مانده‌اند و حتی بعد از تمام شدن تب كتاب‌های هری پاتر هم هری پاتری هستند، برای همیشه!
اما آیا واقعاً بیست سال بعد هم هنوز تب هری پاتر داریم؟
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
هری پاتر و محفل ایرانی‌ها!
ميليونرهای هری پاتر دچار مشکل شده‌اند!!
همه هری پاتر می‌خواهند!
 هنرپیشه فیلم هری پاتر به خدمت عمومی محکوم شد!!
ستاره هری پاتر آنفلوانزای خوكی گرفت