همه بازیگران فیلم «‌ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان!! (+عکس)
وقتی اسم «رامبد جوان» می‌آید، فرقی نمی‌کند که درباره یک فیلم سینمایی حرف می‌زنیم یا یک سریال؛ فرقی نمی‌کند که رامبد جوان جلوی دوربین است و بازیگر یا پشت دوربین و کارگردان. وقتی اسم رامبد جوان می‌آید می‌دانیم با یک اثر کمدی طرفیم

جایی برای پیرمردها نیست

 رامبد جوان این روزها در حال کارگردانی فیلم نامه طنز جدید پیمان قاسم خانی «‌ورود آقایان ممنوع» است، در پشت صحنه این فیلم، با بازی متفاوت ویشکا آسایش و گریم تازه عطاران چه خبر است؟

وقتی اسم «رامبد جوان» می‌آید، فرقی نمی‌کند که درباره یک فیلم سینمایی حرف می‌زنیم یا یک سریال؛ فرقی نمی‌کند که رامبد جوان جلوی دوربین است و بازیگر یا پشت دوربین و کارگردان. وقتی اسم رامبد جوان می‌آید می‌دانیم با یک اثر کمدی طرفیم که گرچه ممکن است از شدت خنده روده برمان نکند یا طنزش به قهقهه‌مان نیندازد، اما حتما از طنازی‌اش لذت می‌بریم. کمدی رامبد جوان چه جلوی دوربین و چه پشت دوربین فقط و فقط از جنس رامبد جوان است. حالا 9 سالی است که این کمدی از جلوی دوربین به پشت دوربین هم رفته؛ «گمگشته»، «نشانی» و «مسافران» در تلویزیون و «اسپاگتی درهشت دقیقه» و «پسر آدم، دختر حوا» درسینما تجربه‌های رامبد جوان کارگردان است. حالا در روزهایی که هنوز ‌«پسر آدم، دختر حوا» اکران عمومی نشده، در روزهایی که تماشاگران سینما دنبال کمدی‌های نو می‌گردند، رامبد جوان پشت دوربین کمدی تازه اش ایستاده: «ورود آقایان ممنوع».

 رامبد جوان,ورود آقایان ممنوع
رامبد جوان در ورود آقایان ممنوع


برداشت اول
پیمان قاسم خانی، رضا عطاران و رامبد جوان، همین اسم‌ها کافی است که هر کسی درباره «ورود آقایان ممنوع»، پشت صحنه اش و درباره این که قصه از چه قرار است، کنجکاو باشد. البته این کنجکاوی از سه سال پیش شروع شد. از وقتی که پیمان قاسم خانی فیلمنامه را نوشت و قرار شد مرضیه برومند با تهیه کنندگی منوچهر محمدی فیلم را بسازد. اما باید تغییراتی در فیلم نامه ایجاد می‌شد که برومند به آن رضایت نداد. پروژه کلید نخورد. تا این که منیژه حکمت فیلم نامه را خرید و تصمیم گرفت با همکاری علی سرتیپی فیلم را بسازد. کارگردان منتخب هم رامبد جوان بود.
 

برداشت دوم
امروز یکی از آخرین روزهای فیلمبرداری در لوکیشن مدرسه است. مدرسه ای که مرکز همه اتفاق‌های فیلم است. یک مدرسه پیش دانشگاهی غیر انتفاعی دخترانه که با ورود رضاعطاران به عنوان معلم، حسابی به هم می‌ریزد. امروز قرار است پلان‌هایی از صحنه رو شدن دست بچه‌ها مقابل استاد شیمی‌شان فیلمبرداری شود. گروه فیلم برداری و نور پردازی مشغول آماده کردن کلاس آزمایشگاه شیمی هستند. رضا عطاران و ویشکا آسایش هم در اتاقی که شکل و شمایل دفتر به خودش گرفته، پشت یک لپ تاپ نشسته اند و مشغول دیدن صحنه‌های قبلی هستند که تدوین اولیه شده. انگار صحنه‌ها آن قدر خوب از آب در آمده اندکه خود بازیگر‌ها هم نمی‌توانند جلوی خنده شان را بگیرند. رامبد جوان را در راهرو مدرسه پیدا می‌کنیم. مثل همیشه با انرژی است و از این که کارگردانی «ورود آقایان ممنوع» را پذیرفته، کاملا راضی است: «من فیلم نامه اولیه را که قرار بود خانم برومند کار کند، خواندم و سوژه و ساختار فیلم نامه به نظم خیلی جذاب آمد. فیلم نامه ای که ما شروع به کار کردیم فقط کمی خلاصه تر از فیلم نامه اولیه است و تفاوت خاصی نکرده. قصه وورد آقایان ممنوع خیلی شیرین است. هم پیمان قاسم خانی در شخصیت‌ها نو‌آوری کرده و هم من سعی کردم این کار، کمدی متفاوتی با فیلم قبلی ام «پسر آدم، دختر حوا» داشته باشم. می‌خواستم از این حال و هوای تکراری که بیشتر فیلم‌های کمدی دچارش شده اند فاصله بگیرم. به همین خاطر دنبال ترکیب تازه ای از بازیگرها گشتم. فکر می‌کنم فیلم در اکران حسابی تماشاگر را جذب کند.»


 بهاره رهنما,ورود آقایان ممنوع
بهاره رهنما در فیلم «ورود آقایان ممنوع»


بهاره رهنما
یک معلم ادبیات که یک جورهایی با چهار دانش آموز شر مدرسه همدستی می‌کند. در واقع بین بچه‌ها و خانم معلم ادبیات یک راز بزرگ وجود دارد.

پگاه آهنگرانی,ورود آقایان ممنوع
پگاه آهنگرانی در فیلم «ورود آقایان ممنوع»


پگاه آهنگرانی
«پریا» آن قدر باهوش است و شخصیت جذابی دارد که پگاه آهنگرانی را برای اولین تجربه بازیگری در فیلم کمدی مجاب کرده: «من از آن بازیگر‌هایی نیستم که برای خودم مشخص کنم قرار است در چه ژانری کار کنم. کافی است فیلم نامه خوب باشد. من مشغول بازی در فیلم آقای بزرگ نیا بودم که خبرم کردند قرار است ورود آقایان ممنوع ساخته شود. فیلم نامه را برایم فرستادند و آن قدر برایم جذاب بود و به نظرم جای کار داشت که قبول کردم. پریا خط دهنده بچه‌هاست و در واقع مغز متفکر است تا اتفاق‌ها بیفتد.»
 

ویشکا آسایش,ورود آقایان ممنوع
ویشکا آسایش در فیلم «ورود آقایان ممنوع»

ویشکا آسایش
یک خانم مدیر کلاسیک! یعنی از آن خانم مدیرهایی که بچه‌ها از ترسش روز و شبشان را با هم قاطی می‌کنند. خانم دارابی با آن عینکش بلای جان بچه‌ها و البته معلم شیمی است. چون برایش مهم است بچه‌های کلاس شیمی مدرسه برای المپیاد شیمی کاملا آماده شوند. «تجربه خوبی است به خصوص زمانی که روبرویت بازیگری مثل عطاران باشد. البته این را هم باید بگویم که این کار یک کمدی موقعیت است و تماشاگر قرار است به موقعیت‌ها بخندد. بنابراین لازم نیست تا بازیگر برای خنداندن ادا در آورد و کار خاصی انجام دهد» این فیلم بعد از مدت‌ها به غیبت آسایش در سینما پایان داد . چرا؟ «برای انتخاب نقش‌هایم خیلی وسواس دارم. دوست دارم درکاری باشم که برای کارگردان مهم باشد که من آن نقش را بازی کنم. در این مدت نقش‌های زیادی به من پیشنهاد شد اما آن‌ها را نپذیرفتم. اما حکایت این کار متفاوت است. در واقع کارگردان و تهیه کننده با شناخت از من به سراغم آمدند. این که آن‌ها می‌خواستند این نقش را من بازی کنم و این برایم خیلی مهم بود. اتفاقی که در نردبام آسمان هم برایم افتاده بود.»

 

 رضا عطاران,ورود آقایان ممنوع
رضا عطاران در فیلم «ورود آقایان ممنوع»


رضا عطاران
رضا عطاران در فیلم «ورود آقایان ممنوع»


رضا عطاران
رضا عطاران در فیلم «ورود آقایان ممنوع»


رضا عطاران
این عطاران با همه عطاران‌هایی که تا به حال دیده ایم فرق می‌کند. گرچه این عطاران هم ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند قهقهه‌ان را بلند کند اما برعکس عطاران فیلم‌های کمدی ای که اخیرا دیده ایم، نه از زرنگی بلکه از دست و پا چلفتی بودن به خنده‌ان می‌اندازد. شاید همین تفاوت برای رضا عطاران کافی بوده که این نقش را بپذیرد: فیلم نامه ای که پیمان قاسم خانی نوشته خیلی برایم جذاب بود. شخصیت را هم دوست داشتم و برایم تازگی داشت. همین دلیل کافی بود تا بازی در ورود آقایان ممنوع را بپذیرم»
عطاران درفیلم شخصیت اصلی قصه یعنی همان معلم آزمایشگاه شیمی است که از بخت بدش گیر شاگردهای شر می‌افتد و هزار تا بلا سرش می‌آید. خودش شخصیتش- معلم شیمی – را با یک جور لذت خاص تعریف می‌کند: «این معلم آدم ساده است که فقط به خاطر پول و دستمزد معلمی حاضر شده در یک دبیرستان دخترانه درس بدهد و به مسائل مدرسه کاری ندارد. اما همین ساده بودنش باعث می‌شود تا شاگردهای کلاس شیمی برایش نقشه بکشند و او را وسیله ای قرار دهند تا اخلاق مدیر مدرسه که خانم مدیر بدخلقی است تغییر کند. بیشتر از این هم درباره شخصیتش حرف نمیِ‌زنم تا چیزی هم بماند که در فیلم ببینید.»
 

حدیث میرامینی
«ژینا» یکی از اعضای گروه چهار نفره کلاس شیمی. با اینکه دختر درس‌خوانی است اما شیطنت‌ها و بازیگوشی‌هایی دارد که این ژینا را بیشتر شبیه به دخترهای نوجوان اطرافمان می‌کند.
 

ستاره پسیانی
بچه مثبت کلاس که سعی می‌کند جلوی شر بازی‌های بچه‌ها را بگیرد و می‌خواهد همه چیز ختم به خیر شود اما بالاخره قاتی توطئه‌های همشاگردی‌هایش است.

 

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: فیلم ورود آقایان ممنوع

بیشتر بدانید : گفت‌وگو با رامبد جوان، كارگردان فیلم «ورود آقایان ممنوع»

بیشتر بدانید : درپی اكران «ورود آقایان ممنوع» منیژه حكمت به رامبد جوان نامه نوشت! (+متن نامه)

بیشتر بدانید : دلیل موفقیت زوج ویشکا آسایش و رضا عطاران؟!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: هفته نامه همشهری جوان/ شماره 260/ محبوبه افتخاری
بازنشر اختصاصی سیمرغ
 منبع عکسها: isna.ir