بخش زیادی از درآمد آنجلینا جولی به خاطر دو فیلم «سالت»‌ و «گردشگر» بود. تریلر «سالت» در دنیا 300 میلیون دلار فروخت و «گردشگر»‌ با بازی جانی دپ....
 
برابر با تازه‌ترین فهرست نشریه فوربس، آنجلینا جولی و سارا جسیکا پارکر پارسال در میان بازیگران زن بیشترین درآمد را داشتند.
به گزارش خبرآنلاین، در سال 2010 این دو بازیگر هر یک 30 میلیون دلار به دست آورده‌اند.
بخش زیادی از درآمد آنجلینا جولی به خاطر دو فیلم «سالت»‌ و «گردشگر» بود. تریلر «سالت» در دنیا 300 میلیون دلار فروخت و «گردشگر»‌ با بازی جانی دپ هم با وجود واکنش‌های متفاوت منتقدان 280 میلیون دلار فروش داشت.
بخش زیادی از دریافتی سارا جسیکا پارکر به خاطر باقیمانده درآمد او از سریال «جنسیت و شهر»‌ تولید شبکه اچ‌بی‌او بود که به عنوان تهیه‌کننده نیز با آن همکاری داشت. پارکر از فیلم سینمایی «جنسیت و شهر»‌ هم که در سطح بین‌المللی 290 میلیون دلار فروخت، دریافتی داشت.
او 18 میلیون دلار نیز از شرکت عطر خود درآمد داشت. جنیفر آنیستن و ریس ویدرسپون هر یک با 28 میلیون دلار پس از جولی و پارکر در رده بعدی قرار گرفته‌اند.
کمدی رومانتیک «شکارچی مجرم» با بازی آنیستن که با بودجه‌ای 40 میلیون دلاری ساخته شد، شروعی ناامیدکننده داشت، اما در نهایت با 136 میلیون دلار به کار خود پایان داد و کمدی «فقط انتخاب کن» او نیز 214 میلیون دلار فروخت.
«از کجا می‌دانی» ویدرسپون که با بودجه‌ای درحدود 120 میلیون دلار ساخته شد، تنها 50 میلیون دلار فروخت، اما «آب برای فیل‌ها» با بازی او 115 میلیون دلار به دست آورد.
جولیا رابرتز و کریستن استیوارت، ستاره «گرگ و میش» هر یک با 20 میلیون دلار در رده بعدی قرار گرفتند. کاترین هیگل 19 میلیون دلار، کامرون دیاز 18 میلیون دلار، ساندرا بولاک 15 میلیون دلار و مریل استریپ نیز 10 میلیون دلار درآمد داشتند.
در فهرست پارسال مجله فوربس، ساندرا بولاک با حدود 56 میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود شناخته شده بود.
فوربس برای محاسبه میزان درآمد بازیگران زن هالیوود با کارگزارها، مدیران برنامه‌، تهیه‌کنندگان و وکلا صحبت کرده است. درآمد احتمالی حاصل از حضور در فیلم‌های تبلیغاتی و تبلیغات عطر و لباس نیز در محاسبات فوربس منظور می‌شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir