عبدا.. بوتیمار
بوتیمار که از جمله رفقای ایرج قادری بود، طی سالهای اخیر در یک اتاق اجاره ای-تاکید می‌کنیم اتاق و نه خانه- آن هم در یکی از.....

عبدا.. بوتیمار بازیگر قدیمی سینمای ایران به تازگی دچار سکته قلبی شده و به کما رفت.

به گزارش شبکه ایران عبدا.. بوتیمار بازیگر قدیمی سینمای ایران که از جمله بدمنهای سینمای موسوم به فیملفارسی بود به تازگی دچار سکته قلبی شده و به کما رفت.

بوتیمار در حالی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری است که طی چند سال اخیر اوضاع مالی نابسامانی داشت و هرچند تلاش کرد تا با حضور در یکی دو کار سینمایی به لحاظ مالی اوضاع خود را بهتر کند اما متاسفانه مجوز بازیگری وی صادر نشد و همین مساله ضربه روحی شدیدی را به وی وارد کرد!

بوتیمار که از جمله رفقای ایرج قادری بود، طی سالهای اخیر در یک اتاق اجاره ای-تاکید می‌کنیم اتاق و نه خانه- آن هم در یکی از جنوبی ترین نقاط شهر زندگی میکرد و تنها دخترش هم فرسنگها دورتر از وی در آلمان زندگی را میگذراند.


 عبدا.. بوتیمار(چپ) در دوران اوجش در کنار رضا بیک ایمان وردی

بوتیمار متولد سال ١٣١٢ در بادکوبه بود و از سال ١٣٣٠ فعالیت هنری اش را در تئاتر پارس با آقایان منوچهر قاسمی و کامل حلمی شروع کرد. بوتیمار فعالیت سینمایی خود را نیز از ابتدای دهه چهل و با بازی در فیلم سینمایی «یک قدم تا مرگ» ساخته ساموئل خاچکیان آغاز کرد. بوتیمار در مدت فعالیت سینمایی خود در ٥٠ فیلم بلند سینمایی و از جمله «دلهره»، «ضربت»، «یک قدم تا مرگ»، «اضطراب»، «دزد سیاهپوش»، «کردی از جنوب شهر»، «بی عشق هرگز»، «میخک سفید» و «میخک نقره ای» ایفای نقش کرد. بوتیمار در زمینه دوبله هم تخصص داشت و در این حیطه فعالیتهای فراوانی ارائه داد.

بوتیمار که بعد از انقلاب برای سرکشی به اوضاع زندگی همسر و فرزندانش مدتی را هم در آلمان زندگی کرده بود در این کشور هم به کار دوبله میپرداخت و هم تعدادی نمایش ایرانی را اجرا میکرد. او بعد از فوت ژاله کاظمی از آنجا که خبر مرگ این هنرمند وی را به شدت متاثر کرده بوده به ایران بازگشت و در کشور خودش زندگی کرد.


 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir