این تهیه كننده در ادامه « معلم كوچولو » را اثری برای نوجوانان ذكر كرد و نه درباره‌ی آنان، درباره‌ی چگونگی انتخاب نوجوانان برای بازی در « معلم كوچولو» گفت...
 
 
تهیه كننده‌ی «معلم كوچولو» گفت: احیای فرهنگ تعامل بچه‌ها برای رفع مشكلات یكدیگر، هدف ساخت این تله‌فیلم است؛ چراكه با رواج این امر آن‌ها می‌توانند به یكدیگر كمك كنند و از بزرگترها كمك و راهنمایی بگیرند.
داوود قچاق  افزود: وجود فرهنگ تعامل بچه‌ها در گذشته برطرف شدن مشكلات را موجب می‌شد بنابراین با توجه به مزایای این رویه سعی در به تصویر كشیدن آن در « معلم كوچولو» را داشته‌ایم.
وی در ادامه با بیان این كه تدوین نهایی این تله فیلم درحال انجام است، اظهار كرد: با اتمام تصویربرداری در آخرتیرماه، تدوین به دست بنیامین قچاق آغاز شد و اكنون روزهای پایانی را سپری می‌كند.
این تهیه كننده در ادامه « معلم كوچولو » را اثری برای نوجوانان ذكر كرد و نه درباره ی آنان، درباره‌ی چگونگی انتخاب نوجوانان برای بازی در « معلم كوچولو» گفت: حدود 300 نوجوان را برای حضور دراین تله فیلم انتخاب كردیم و كارگردان از نوجوانان زیادی برای بازی در نقش های مختلف تست گرفت.
به گفته‌ی این تهیه كننده، وزارت آموزش و پرورش بویژه منطقه ی 1 همكاری زیادی با سازندگان « معلم كوچولو » داشته اند.
قچاق در پایان علت ساخت تله فیلم‌هایی درباره ی كودكان و نوجوان گفت: به ساخت اثر دراین ژانر علاقه دارم. ژانر كودك در تلویزیون و سینمای مملكت ما غریب افتاده است وعده ی كمی‌به ساخت برنامه برای این گروه سنتی رغبت دارند. البته دسته‌ای از برنامه‌سازان می‌تواند با از خودگذشتگی درباره ی كودكان و نوجوانان برنامه بسازند.
« معلم كوچولو » را حسین قناعت كارگردانی كرده است و برخی از عوامل ساخت آن عبارتند از: فیلمنامه نویس: آرش برهانی و هنگامه آقامحمدی، مدیرتصویربرداری: مرتضی قیدی، صدابردار و صداگذار: بهروز شهامت، مدیرتولید: مسعود فیروزه، و بازیگران: زهیریاری، رابعه اسكویی، محمود بهرامی، مرتضی زارع و احمد رضا اسعدی.
« معلم كوچولو » كه برای پخش از شبكه ی تهران ساخته می‌شود، اجرای خانواده ای را روایت می‌كند كه درباره تمدید اجاره خانه دچار مشكل می‌شود، محسن ( پسر سیزده ساله ای) كه به عنوان یك نخبه‌ی علمی‌شناخته شده است، با كمك دوستانش سعی می‌كند پول لازم را تهیه كند.

 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ایسنا