آیه ۱۳۵ سوره «نساء» بر سردر دانشگاه هاروارد
دانشگاه هاروارد مشهورترین دانشگاه آمریکا، آیه ۱۳۵ سوره نساء را بر سردر دانشکده حقوق خود نصب کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «الوکیل» دانشکده حقوق هاروارد مشهورترین دانشگاه آمریکا، آیه 135 سوره نساء را بر سر در ورودی اصلی این دانشکده قرار داده است.

بنابر این گزارش این دانشکده اعلام کرده است که این آیه از قرآن کریم عظیم‌ترین عبارت درباره عدالت در جهان و در تاریخ بشریت است و این ورودی همیشه یکی از مهمترین عبارات درباره عدالت در طول زمان را بر سر در خود دارد.

بنابر این گزارش آیه 135 سوره نساء می‌فرماید: {یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالْأَقْرَبِینَ إِنْ یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقِیرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى أَنْ تَعْدِلُوا وَإِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا}.

ترجمه این آیه چنین است:

اى کسانى که ایمان آورده‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید هر چند به زیان خودتان یا [به زیان] پدر و مادر و خویشاوندان [شما] باشد اگر [یکى از دو طرف دعوا] توانگر یا نیازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است پس از پى هوس نروید که [درنتیجه از حق] عدول کنید و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید قطعا خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com



 مطالب پیشنهادی:
بازگشت «هما روستا» پس از 13 سال
خداحافظی طولانی مدت «دی کاپریو» از سینما!
بهرام رادان در کانادا: رمق از این سینما گرفته شده
گزارش تصویری: حال و هوای خانه «همایون خرم» پس از درگذشت
تحریم سریال‌های ترکی و ایرانی در سوریه