فیلم ترسناک «مامان» پیشتاز گیشه در آمریکا + جدول فروش فیلم‌ها
فیلم «مامان» با بازی جسیکا چاستین در هفته اول اکران در آمریکای شمالی پرفروش‌ترین فیلم شد. آرنولد در گیشه‌های فروش نابود شد.

 این فیلم ترسناک به راحتی فیلم پیروز هفته تعطیلات مارتین لوترکینگ لقب خواهد گرفت که دوشنبه به پایان می‌رسد.

«مامان» از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش هفتگی در آمریکای شمالی است، 28.1 میلیون دلار فروخت و دو فیلم تازه اکران‌شده را که هر دو درجه R هستند به سختی شکست داد: تریلر اکشن «شهر از هم پاشیده» با بازی مارک والبرگ و راسل کرو و «آخرین ایستگاه» با بازی آرنولد شوارتزنگر.
 
انتظار می‌رود «مامان» که تولید استودیو یونیورسال است تا پایان روز دوشنبه مجموع فروش خود را 33.2 میلیون دلار برساند که در این صورت فراتر از انتظار ظاهر شده است.
 
این فیلم را آندرس موشیتی کارگردانی کرده و جسیکا چاستین، نیکلای کاستر- والدائو و مگان شارپنتیه در آن بازی می‌کنند. گی‌یرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی مدیر تولید «ماما» است.


فیلم ترسناک «مامان» فراتر از انتظار ظاهر شد 
داستان «مامان» درباره دو دختر کوچک است که پس از کشته شدن پدر و مادرشان در یک حادثه پنج سال را به تنهایی در جنگل می گذرانند. دو دختر در نهایت نجات پیدا می‌کنند و عموی آن‌ها و همسرش مسئولیت بزرگ کردن آن‌ها را به عهده می‌گیرند، اما آیا این دو دختر در این پنج سال واقعا تنها بودند؟  
 
«شهر از هم پاشیده» در سه روز اول اکران به فروش ناامیدکننده 9 میلیون دلار دست پیدا کرد و انتظار می‌رود فروش چهار روزه خود را به 10 میلیون دلار برساند. 
 
این فیلم را آلن هیوز کارگردانی کرده است. بیلی تاگارت (والبرگ) که قبلا پلیس بوده، در یک شهر مملو از بی‌عدالتی به دنبال رستگاری و انتقام است و این زمانی است که قدرتمندترین مرد شهر به او کلک می‌زند: شهردار نیکلاس هاستتلر (کرو)
 
کاترین زیتا-جونز و جفری رایت از دیگر بازیگران فیلم «شهر از هم پاشیده» هستند که با وجود نقدهای منفی منتقدان در وبسایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه B دریافت کرده است. 
 
«آخرین ایستگاه» («آخرین ایستادگی») استودیو لاینزگیت با 6.3 میلیون دلار جایگاهی بهتر از دهم پیدا نکرد.
 
شوارتزنگر در این فیلم اکشن برای اولین بار از سال 2003 و فیلم «نابودگر 3: قیام ماشین‌ها» در نقش اصلی ظاهر شده است.
 
«آخرین ایستگاه» اولین فیلم انگلیسی‌زبان کیم جی ـ وون فیلمساز کره‌ای است که برای فیلم‌هایی چون فیلم ترسناک «من شیطان را دیدم» و وسترن پرهزینه «خوب، بد، عجیب» شهرت دارد.

شوارتزنگر در این فیلم نقش اوئنز را بازی می‌کند، مردی که قبلا مامور اداره پلیس لس آنجلس بوده و اکنون کلانتر یک شهر کوچک مرزی است. وقتی رهبر یک کارتل مواد مخدر از دست پلیس فدرال می‌گریزد و می‌کوشد از مرز مکزیک فرار کند، اوئنز باید به کمک همکاران بی‌تجربه‌اش مانع این کار شود.


آرنولد شوارتزنگر در «آخرین ایستگاه» پس از حدود 10 سال در نقش اصلی ظاهر شده است

زاک گیلفورد، فورست ویتاکر، لوییس گازمن، جانی ناکسویل، ادواردو نوریگا، پیتر استورمار، جنسیس رودریگز و هری دین استنتن دیگر بازیگران «آخرین ایستگاه» هستند.

شوارتزنگر بازیگر فیلم‌های چون «نابودگر»، «کونان بربر»، «کماندو»، «غارتگر»، «یادآوری کامل»، «آخرین قهرمان اکشن» و «دروغ‌های واقعی» است.
 
چاستین برای خوشحال بودن دلایل زیادی دارد، چرا که «30 دقیقه بامداد» با بازی او نیز از جمعه تا یکشنبه 17.6 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم هفته شد. مجموع فروش این فیلم که درباره به دام انداختن اسامه بن لادن است به حدود 60 میلیون دلار رسیده است. چاستین هفته پیش برای «30 دقیقه بامداد» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن درام شد.
 
«کتاب بارقه امید» به کارگردانی دیوید ا. راسل که یکی از رقبای جدی جوایز اسکار 2013 است، از این هفته به طور گسترده اکران شد و با 11.4 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت.
 
«جانگو آزاد شده» کوئنتین تارانتینو که یکی دیگر از رقبای مطرح جوایز اسکار است، 8.2 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در ایالات متحده و کانادا به 138.4 میلیون دلار رساند.
 
این فیلم در 54 بازار در سطح بین‌المللی هم 48.1 میلیون دلار فروخت.




گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



 مطالب پیشنهادی:
تعجب نکنید، اینجا همان طاق بستان است + عکس
دعواهای حاتمی‌کیا و عرب‌نیا در «چ» بر سر چ بود؟
همه سریال‌های جدیدی که این ماه پخش می‌شوند
مجسمه‌های ساده و اعجاب برانگیز «ریچارد سرا»
گزارش تصویری: تشییع همایون خرم با همراهی و آواز بزرگان موسیقی