هر کس می‌خواهد ازدواج کند این فیلم را ببیند!
کارگردان این فیلم معتقد است این فیلم یک عاشقانه سخت است و هر کس در آستانه ازدواج و یک رابطه عاشقانه قرار دارد، بهتر است آن را ببیند.

درباره فیلم «حوض نقاشی»

مازیار میری جمعه شب با حضور در برنامه «هفت» درمورد دلایل ساخت فیلم «حوض نقاشی» و دیده نشدن این فیلم در جشنواره سی و یکم فیلم فجر توضیح داد.

او درباره حضور خود در این پروژه سینمایی به عنوان کارگردان گفت: «من از طرف منوچهر محمدی به این پروژه دعوت شدم. مدت‌ها بود می‌خواستم عاشقانه‌ای در چارچوب خانواده و در کرامت انسان بسازم. «حوض نقاشی» این ویژگی را داشت و باید طعم شکلات شیری دوران کودکی را پیدا می‌کرد. من و آقای محمدی به این نتبجه رسیدم که باید عاشقانه‌ای ملایم بسازیم. به آقای حامد محمدی رسیدیم و خیلی زود فهمیدیم باید دوستان بازیگر را در جریان بگذاریم، چون فیلم سختی است.»

او دامه داد: «فیلم «حوض نقاشی» لازمه این روز‌ها است، چون ما را از سختی‌ها می‌کند. ما این روز‌ها روابط و دوست داشتن‌ها را راموش کرده‌ایم. انگار نسل قبل از طور دیگری رفتار می‌کردند. هر کس می‌خواهد ازدواج و رابطه عاشفانه داشته باشد این فیلم را ببیند.»

میری معتقد است فیلم «حوض نقاشی» طعم گذشته نه چندان دور ما است که یادمان بیاید چطور بودیم.

او درباره دلیل انتخاب دو شخصیت با شرایط خاص در این فیلم توضیح داد: «قرار بود سخت‌ترین نوع عاشقانه را بسازیم. در جامعه‌ای که همه از آن به بدی یاد می‌کنند گذر کردن با فرمان عشق چطور است. دو گرینه اول ما نگار جواهریان و شهاب حسینی از ابتدا آمدند و همراه ما شدند و شروع کردند به تحقیقات. یک مرکز هست که از این بیماران نگهداری می‌کند. بازیگران ما به این مرکز رفتند و از نزدیک در جریان زندگی این بیماران قرار گرفتند. حتی طراح صحنه و لباس ما خانم قلمفرسایی به خانه این افراد رفت تا از نزدیک با زندگی آن‌ها آشنا شود.»

میری با شاره به نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر و نحوه داوری هیات هفت نفره داوران اظهار داشت: «من و اقای محمدی از‌‌ همان ابتدا گفتیم که به این داوری‌ها اعتراضی نداریم. داوران می‌توانند نظرات خودشان را بگویند و اگر هفت داور دیگر بودند، شاید نظراتشان با این داوران متفاوت بود، اما مشکل از آنجا آغاز شد که در خصوص نحوه داوری این فیلم توضیحاتی ارائه شد و این توضیحات زیاد بود.»

او در ادامه گفت: «داوران به دلیل غیر علمی دانستن این فیلم و موضوع آن نیمی از آن را داوری نکردند. مشاوران و پزشکانی از مرحله پیش تولید با ما همراه بودند و حتی سایت‌های خبری هم گفت‌و‌گوهایی با پزشکان گرفتند و گفته شد که این مساله کاملا عملی است. افراد کم‌توان ذهنی می‌توانند با هم ازدواج کنند و بچه‌هایشان هم سالم هستند چرا که این ژن ثانویه است. آن‌ها عاشق می‌شوند و به شدت احساساتی هستند و دنیا را بسیار قشنگ‌تر از ما می‌بینند. شهاب حسینی به من می‌گفت کاش جای این افراد بودم. من واقعا از آقای محمدی به خاطر پیشنهاد ساخت این فیلم تشکر می‌کنم و خوشحالم اگر بر اثر دیدن این فیلم دعایی شکل بگیرد من هم در آن سهیم باشم.»

کارگردان فیلم «حوض نقاشی» درباره فروش فیلم‌های نوروزی اظهار امیدواری کرد و خاطرنشان کرد: «خیلی خوشحال شدم که این فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فیلم فجر شد. امیدوارم هر پنج فیلم نورزوی اکران‌های موفقی داشته باشند و بتوانند فروش خوبی کنند. لازمه این اتفاق این است که عقلانیت در مدیریت فرهنگی و خود ما زیاد شود و به واسطه آن اتفاقات خوب برای سینمای ایران بیفتد.»

او در خصوص اتفاقات رخ داده سال 91 در سینمای ایران گفت: «امیداورام سال 91 هیچ وقت برنگردد. سالی که گذشت برای سینمای ایران تلخ بود و شرایط خوبی نبود. امیدواریم همه یک طور دیگر سینما را ببینیم. «حوض نقاشی» برای من فیلم امیدوارکننده‌‌ای است. این فیلم و مزه اولین عشق زندگی‌ام است. امیدوارم با حال خوبی سال 92 را شروع کنیم. امیدوارم همه انسان‌ها تماشاگر فیلم من باشند. فیلمساز هر چقدر بیننده‌اش بیشتر باشد، حال بهتری پیدا می‌کند. وقتی «حوض نقاشی» بهترین فیلم از نگاه مردم می‌شود، برای من اتفاق خوبی است. وقتی امروز همه تماشاگران بعد از فیلم دست زدند حال دیگری پیدا کردم و برای ساخت فیلم بعدی همه این‌ها را در نظر می‌گیرم.»

میری در خصوص همکاری با حوزه هنری توضیح داد: «فیلم «حوض نقاشی» یکی از معدود فیلم‌هایی است که سرمایه گذار مشخصی دارد. بر خلاف فیلم‌های دیگر که سرمایه‌گذارشان را نمی‌گویند. سرمایه گذار این فیلم حوزه هنری است. دوستان در حوزه هنری نه تنها در ساخت فیلم دخالت نکردند بلکه شرایطی برای من به وجود آورند که بتوانم فیلم بسازم.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir