خروج نقاشی مشهور ایرانی از حراج کریستی به دلیل شایعات!
علیرضا سمیع‌آذر: مجموعه داری که این اثر را ارائه کرده تابلو پیل‌آرام را از یکی از شاگران این هنرمند خریده بود و مطمئنا این مجموعه‌دار از کسانی که این اتهامات را وارد کردند، شکایت خواهند کرد.
 کار نقاشی فرامز پیل‌آرام که قرار بود با حداقل قیمت 100 هزار دلار در حراج کریستی دوبی چکش بخورد به دلیل برخی از مسائل حاشیه‌ای از این حراج خارج شد.

علیرضا سمیع‌آذر در گفت‌و‌گویی با تایید خروج اثر فرامزر پیل‌آرام از این حراجی اظهار داشت: مطمئنا این کار لطمه‌ای بزرگ به کارهای پیل‌آرام خواهد بود و دیگر در هیچ حراج معتبر دیگری کارهای این هنرمند به فروش نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: این اثر نخستین کار پیل‌آرام بود که پس از 6 دوره به کریستی راه یافته بود و کسانی که ادعای اصلی نبودن کار پیل‌آرام را مطرح کردند، مطمئنا به دنبال لطمه زدن به هنر ایران بودند وگرنه می‌توانستند ادعا و مدارک خود را مبنی بر اصلی نبودن کار پیل‌آرام به صورت رسمی به موسسه کریستی ارائه کنند نه اینکه با اس‌ام‌اس و یا تلفن زدن، چنین جو بی‌ثمری راه بیاندازند.

سمیع‌آذر خاطرنشان کرد: مجموعه داری که این اثر را ارائه کرده تابلو پیل‌آرام را از یکی از شاگران این هنرمند خریده بود و مطمئنا این مجموعه‌دار از کسانی که این اتهامات را وارد کردند، شکایت خواهند کرد.

وی بیان این‌چنین اتهاماتی را در راستای ایجاد تنش و ضربه زدن به هنر ایران دانست و گفت: مطمئنا کسانی که این اتهامات را وارد می‌کنند به دنبال تضعیف هنر ایران هستند و این راه‌ و روش متعلق به یک انسان دل‌سوز و اهل حقیقت‌یابی نیست.

این کارشناس هنری افزود: افرادی که چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند کسانی هستند که انگشت اتهام همواره در مورد کپی ‌کردن آثار هنرمندانی چون پیل‌آرام به سوی آن‌ها بوده است. و کینه‌های شخصی عده‌ای گویا مهم‌تر از آبروی هنر ایران است.

سمیع‌آذر تصریح کرد: اگر بخش تجسمی ارشاد فعال و آگاه بود باید به این موضوع رسیدگی می‌کرد.

وی گفت: این چنین اتهاماتی بزرگترین ضربه را به شخص پیل‌آرام زد و کسانی که خود از بابت جعل کردن مورد اتهام هستند حالا این موارد را مطرح می‌کنند.

 در پی برخی از مسائل پیش‌ آمده در چند روز اخیر و بیان شبهاتی درباره‌ی اصلی نبودن تابلوی ارائه شده از فرامرز پیل‌آرام در حراج کریستی، این اثر توسط موسسه کریستی از این حراج خارج شد.


 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
واکنش فرج‌الله سلحشور به انتشار تصاویر «کتایون ریاحی» در کنسرت ابی! + عکس
گفت‌وگو با «عسل بدیعی»؛ می‌ترسم به سرنوشت آنیک دچار شوم!
نام مستعار ستارگان سینما را می‌دانید؟+ تصاویر
خاطره تلخ «مهناز افشار» از خبر ازدواجش!
از مهتاب کرامتی تا آناهیتا نعمتی: هشت طلاق معروف سینمای ایران + تصاویر