سریال ترکیه‌ای باز هم دردسرساز شد
سفارت جمهوری اسلامی ایران در تركیه در نامه ای به دست اندركاران شبكه تلویزیونی samanyolu این كشور نسبت به پخش مطالب خلاف اعتقاد شیعیان و ایرانیان از این شبكه واكنش نشان داد و به پخش چنین سریالی اعتراض كرد.
  
در این نامه اعتراض‌آمیز آمده است: در سریال تلویزیونی "دولت پشت پرده در دوران دولت عثمانی" (Osmanlıˈda Derin Devlet) كه اخیراً از آن شبكه پخش شد مطالب نادرستی در مورد اعتقاد شیعیان و ایرانیان مطرح شد كه با توجه به پایبندی این شبكه تلویزیونی به ارزش‌های انسانی و مذهبی دور از انتظار بود.
 
سفارت ایران در تركیه در ادامه این نامه مزبور افزود: افكار عمومی مردم مسلمان تركیه و منطقه نیازمند همبستگی و تقویت روابط برادرانه و دوستانه است. نیاز مسلمانان به اتحاد، اتفاق و همزیستی صلح آمیز در كنار سایر ادیان الهی از مبرم‌ترین نیازهای جهان است و طرح مسائل تحریك‌آمیز و اختلافات كهنه كه باعث ایجاد بدبینی و نفاق می‌شود به نفع دو ملت و منطقه نخواهد بود.
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است: بزرگترین دستاورد رسول اكرم(ص) ایجاد الفت و اتحاد در میان مردمی متفرق و پراكنده بود كه به واسطه تعصب جاهلی به جان هم افتاده بودند.
 
در پایان این نامه سفارت ایران در آنكارا بر دوستی و انس و الفت بین دو ملت دوست و برادر ایران و تركیه تأكید شده است.



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir



مطالب پیشنهادی:
واکنش «کتایون ریاحی» به عکس‌های کنسرت و صحبت‌های سلحشور
خاطره جالب مهرانفر از بازخورد مخاطب؛ عاشقتیم ارسطو!
پیگیری بدحجابی «بازیگران زن» در خارج کشور
گفت‌وگو با «عسل بدیعی»؛ می‌ترسم به سرنوشت آنیک دچار شوم!
«ستاره اسکندری» در جاده کن + تصاویر