فرج‌الله سلحشور: از تکذیب «کتایون ریاحی» خوشحالم!
کارگردان یوسف پیامبر گفت: من راجع به منتشر شدن عکس‌های کتایون ریاحی اظهار نظری نداشتم و از تکذیب این خبر توسط وی خوشحالم.
 
پس از انتشار عکس ها و اخبار یکی از حضار بی حجاب کنسرت "ابی"، که به کتایون ریاحی نسبت اش داده بودند، و تکذیب این ماجرا توسط ریاحی، بحث های تازه ای در فضای مجازی در این باب شکل گرفته است. در نخستین قدم، یک سایت اصول گرا نوشت:

چرا وزارت ارشاد و کمیته فلیترینگ، در مواجهه با این رفتارهای ناپسند برخی انجمن های اینترنتی، فقط نظاره گر از بین رفتن آبروی افراد هستند. اگر قرار باشد سایت ها و انجمن های اینترنتی در بی توجهی مسئولان نظارتی، هر روز برای جلب توجه بازدیدکنندگان، مطالبی را ارائه دهند که خلاف واقع و بازی با آبروی افراد باشد و در مقابل هیچ عکس العملی از سوی متولیان امر شاهد نباشیم قطعا اتفاقات مخرب تری در راه خواهد بود.
 
 طی روزهای اخیر برخی سایت های خبری در اقدامی غیر اخلاقی اقدام به انتشار تصاویری از کنسرت یک خواننده لس آنجلسی کرده و مدعی شدند زنی که در کنسرت این خواننده و کنار او در بالای سن قرار گرفته، کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا در سریال حضرت یوسف (ع) است.

این در حالی است که با کمی گشت و گذار در فضای مجازی می توان به نکات قابل توجهی درباره این اقدامات غیر اخلاقی دست یافت. تصاویر نشان می دهد زنی که در این کنسرت کنار این خواننده قرار دارد همسر این  خواننده لس آنجلسی است و عده ای فرصت طلب تنها به دلیل شباهتی که بین این دو وجود دارد، عکس همسر این خواننده را  تصویر بازیگر سینما و تلویزیون ایران معرفی کرده‌اند.

در این بین آنچه مورد سوال اهالی فرهنگ است  این پرسش است که چرا وزارت ارشاد و کمیته  فلیترینگ ، در مواجهه با این رفتارهای ناپسند برخی انجمن های اینترنتی، فقط نظاره گر از بین رفتن آبروی افراد هستند. اگر قرار باشد که سایت ها و انجمن های اینترنتی در بی توجهی مسئولان نظارتی، هر روز برای جلب توجه بازدیدکنندگان ، مطالبی را ارائه دهند که خلاف واقع و بازی با آبروی افراد باشد و در مقابل هیچ عکس العملی از سوی متولیان امر را شاهد نباشیم قطعا اتفاقات مخرب تری در راه خواهد بود.


مقایسه این عکس ها در کنار یکدیگر و کمی گشت و گذار در فضای مجازی نشان می دهد که فقط شباهت همسر این خواننده لس آنجلسی با کتایون ریاحی سبب نسبت دادن عکس های این کنسرت به  این بازیگر شده است.

کتایون ریاحی چندی پیش در نامه خداحافظی اش از بازیگری نوشت: گویا زمان برآورده شدن آرزوی من و پسرم فرا رسیده و لازم است که زائر سرزمین قصه، راهی شود. اینک که عازم سفرم، سفری به دیگر سوی زندگی،‌ بر خود لازم می‌دانم تا از دوستانم و استادانم که آنقدر به من نزدیک بودند که در من بودند، تشکر کنم؛ پروانه ماهان، زهرا عروس خوب پدر سالار، خانم بس، فاطمه ملاصدرا، فخرالزمان،‌ مهین مشرقی، تارا، ثریا اردلان .... و زلیخای عاشق. گر چه همه این عزیزانم عاشق بودند ولی عشق زلیخا خود یک معجزه بود. آنچه می‌بایست از جادوی سینما و بازیگری بیاموزم، ‌آموختم تا شاید ره توشه‌ای برای نوشتن باشد و در پی تجلی معجزه عاشقانه زلیخا در زندگی‌ام. ‌اینک برآنم تا با اعجاز کلمات، ‌پیوندی دیگر با شما نه از جنس نقش آفرینی بلکه با آفرینش نقش داشته باشم .

توضیحات کتایون ریاحی

البته این بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران با تکذیب چنین عکس‌هایی گفته است: عکس‌های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی‌خبری و بی‌اطلاعی در صدد تخریب چهره‌های شناخته شده هستند.


*******************************

قضاوت شتابزده سلحشور درباره کتایون ریاحی

از سوی دیگر دیروز بعد از انتشار عکسی از کنسرت یک خواننده لس آنجلسی و تصویر زنی که بعضی از سایت ها منتسب به کتایون ریاحی می دانستند واکنش های زیادی ابراز شد. واکنش هایی که اگر با خبر زلزله 7.5 ریشتری سراوان قطع نمی شد، می توانست این عکس جنجالی را تا چند روز در سر خط اخبار سایت ها نگه دارد.

 شتابزدگی های پی در پی. این شاید بهترین عبارتی باشد که بتوان با آن اتفاقات دیروز جامعه هنری را تفسیر کرد. عکس هایی از یک کنسرت منتشر شد و هنوز سوژه اصلی عکس ها درباره آن اظهار نظر نکرده بود که سایت های خبری، معاون اجتماعی پلیس، فرج الله سلحشور به حاشیه های این عکس ها دامن زدند. حالا در 24ساعتی که از این اتفاق گذشته، مشخص شده است که تصاویر نه مربوط به کتایون ریاحی، که مربوط به همسر ابراهیم حامدی -ابی-بوده است.

چند ساعت بعد از انتشار این تصاویر، وقتی هنوز کتایون ریاحی خبر حضورش در کنسرت ابراهیم حامدی را تکذیب نکرده بود، فرج الله سلحشور با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت: «من در گذشته گفته‌ بودم که این سینمای صهیونیستی که مبانی و اصول بازی‌اش را هالیوود تعیین و تبیین کرده، درست بشو نیست. این سینما عوامل خودش را هم غرق می‌کند. حتی آنهایی که سعی می‌کنند وارد این بازی نشوند نیز از خطر مصون نخواهند بود.»


******************************

فرج‌الله سلحشور: از تکذیب کتایون ریاحی خوشحالم

فرج الله سلحشور در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص خبری که روز گذشته در خصوص منتشر شدن عکس‌های کتایون ریاحی در فضای مجازی اظهارنظر کرده بود، گفت: من این عکس‌ها را ندیده‌ام و خبر دیروز را تأیید نمی‌کنم، اما در مصاحبه‌ای که داشتم از من پرسیده شد که چنین اتفاقی برای خانم ریاحی افتاده که من گفتم اگر این اتفاق افتاده باشد تأیید حرف‌های من در خصوص فساد در سینماست.

وی اضافه کرد: بحث این بود که کتایون ریاحی، بازیگر شما بوده و چنین اتفاقی برایش افتاده است که من گفتم انشاالله این غلط است و همچین اتفاقی نیفتاده است.

کارگردان یوسف پیامبر تصریح کرد: حالا هم که کتایون ریاحی این خبر را تکذیب کرده و می‌گوید این اتفاق نیفتاده است، خوشحالم.


 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پیشنهادی:
واکنش «کتایون ریاحی» به عکس‌های کنسرت و صحبت‌های سلحشور
با دیدن این مجسمه‌ها حیرت زده می‌شوید! + تصاویر
پیگیری بدحجابی «بازیگران زن» در خارج کشور
سریال ترکیه‌ای باز هم دردسرساز شد
سریال جدید تلویزیون با صدای «ستار» و تصویر خواننده‌های پیش از انقلاب!