جوابیه «حوزه علمیه» به سلحشور و ماجرای فساد در سینما
بعد از صحبت‌های جنجالی چند روز پیش فرج‌ الله سلحشور که گفته بود حوزه علمیه هم این فساد موجود در سینمای ایران را می‌خواهد و با آن مخالف نیست، حوزه علمیه جوابیه‌ای علیه این سینماگر پرحرف و هتاک سینمای ایران تنظیم کرده که در ادامه می‌خوانید...

چند روز پیش خبری از فرج‌الله سلحشور در سات سیمرغ منتشر شد که در آن خبر، بخشی از گفته‌های جدید سلحشور مبنی بر اعتراض وی به حوزه‌های علمیه بود، سلحشور در این خبر تاکید کرده بود: « حتی حوزه علمیه ما این سینمای ابتذال را می خواهد. (حتما بنویسید) حتی حوزه‌های علمیه ما این تلویزیون و سینمای مبتذل را می خواهند. دلیلش هم این است که اقدامی علیه این سینما نمی کنند. اگر غیر از این را می خواستند اقدامی می کردند.»
 
اداره رسانه‌های صوتی و تصویری معاونت تبلیغ حوزه علمیه، با ارسال جوابیه ای به سایت سیمرغ، نسبت به این گفته‌های سلحشور، واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید:
 
بسمه تعالی

سلام علیکم
 
احتراما در پاسخ به مصاحبه درج شده در آن سایت با یکی از کارگردانان کشور به استحضار میرساند:
 
حوزه علمیه به پشتوانه صدها سال حريّت، آزادگی، استقلال و دفاع از حدود و ثغور شرع مقدس اسلام، ریشه دارترین، اصیل ترین و مردمی ترین نهاد علمی فرهنگی کشور است که افتخارات و اعتبارات خویش را دستمایه منّتی قرار نمی دهد و خود را نیز منّت دار هیچ جریانی به جز اسلام ناب محمّدی(ص) نمیداند.
 
این نهاد مقدّس به حکم وظیفه الهی و با درک صحیح از اقتضائات دنیای معاصر، تمام تحوّلات خرد و کلان فرهنگی و هنری کشور را با دقت رصد کرده، موازنات و معادلات موجود در این عرصه را نیک میشناسد و از نقاط ضعف و قوت آن به خوبی آگاه است و در این مسیر حتی ذره‌ای تخفیف و اغماض نشان نمی‌دهد.
 
با این همه، سیاست حوزه علمیه در واکنش به ایرادات احتمالی، ورود در مصادیق و مواجهه با افراد نیست و از دخالت‌های فراقانونی در امور اجرایی نیز پرهیز دارد و نقطه نظرات خویش را تنها از مجاری قانونی و با رعایت سعه صدر، اخلاق و ادب به اطلاع مجریان فرهنگی کشور می‌رساند.
 
پیشنهاد و توصیه ما به دوستان دلسوز و متعهّد آن است که دغدغه‌های خود را به دور از تنش، ابتدا با بخش‌های مربوطه در سازمان حوزه علمیه مطرح نموده و چنانچه پاسخ مناسبی دریافت نکردند، مطالبات‌شان را رسانه‌ای کنند.
 
والسلام علیکم
 
اداره رسانه‌های صوتی و تصویری معاونت تبلیغ حوزه علمیه
مسعود احتشامی - 17/2/1392

تهیه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
http://www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ 



مطالب پیشنهادی:
افشاگری ثروتمندترین مرد ایران در برنامه زنده تلویزیونی!
این «دختر» گریه نمی‌کند + تصاویر
باورتان می‌شود این ستارگان همسن باشند؟ + تصاویر
فرج‌الله سلحشور: از تکذیب «کتایون ریاحی» خوشحالم! + عکس
شکایت 18 بازیگر زن از «فرج‌الله سلحشور»!