«سوفیا كاپولا» و ماجرای پردردسر دزدی از زنان هالیوودی
«بلینگ رینگ» (Bling Ring) فیلم جدید سوفیا كاپولا درباره یك گروه از نوجوانان بزهكار است كه به خانه بازیگران هالیوودی می‌روند و از آنها سرقت می‌كنند
«بلینگ رینگ» (Bling Ring) فیلم جدید سوفیا كاپولا درباره یك گروه از نوجوانان بزهكار است كه به خانه بازیگران هالیوودی می‌روند و از آنها سرقت می‌كنند اما یكی از اعضای این گروه كه فیلم بر اساس زندگی واقعی وی به عنوان سردسته گروه ساخته شده است، معتقد است فیلم سوفیا كاپولا نادرست و فاقد امانت‌داری است.

الكسیس نی‌یرس كه مغز متفكر گروه نوجوانان سارق خانه هنرمندان هالیوودی مثل اورلاندو بلوم، لیندسی لوهان است، اقرار كرده كه آنها در فاصله اكتبر 2008 تا آگوست 2009 به این خانه‌ها می‌رفتند و لباس، جواهرات و پول نقد هنرمندان هالیوودی را سرقت می‌كردند. او پس از آنكه تبلیغات فیلم كاپولا را دید، نارضایتی خود را از شیوه بیان و داستان فیلم ابراز داشت و گفت: این فیلم چرند و دروغ است. حقیقت بالاخره روشن خواهد شد. من هیچ توجهی به این فیلم ندارم.
 
او كه نقش‌اش را در فیلم اما واتسون بازی می‌كند، ماه گذشته نیز در وبلاگش نوشت: هنوز امیدوارم فیلم اشتباه‌های خود را تصحیح كند. زیرا به مهارت و توانایی سوفیا كاپولا اطمینان دارم. او همچنین ابراز نگرانی كرده بود كه فیلم فقط فیلمی دیگر درباره یك گروه نوجوان بزهكار است كه از خانه آدم‌های معروف سرقت می‌كنند.
 
نی‌یرس در ابتدا به 180 روز حبس به دلیل سرقت‌هایی كه ارزش آن به 3 میلیون دلار می‌رسید، محكوم شده بود اما در نهایت این محكومیت به 30 روز حبس تقلیل یافت. گروه او اغلب اشیاء سرقتی را از خانه یكی از زنان هالیوودی بلند كرده بود. آنها چندین بار به این خانه سر زده بودند اما همین یك نفر هدف آنها نبود و هفت هنرمند دیگر نیز از هنرمندی این گروه نوجوان بی‌نصیب نماندند.

از جمله آنها می‌توان به ریچل بیلسون، اورلاندو بلوم، لیندسی لوهان و برایان آستین اشاره كرد. آنها برای طراحی نقشه‌های سرقت خود، از یك سایت اینترنتی كه آدرس خانه بازیگران با نقشه آنها را منتشر می‌كند، استفاده می‌كردند و خانه را زیر نظر می‌گرفتند تا مقاصد شوم خود را پیاده كنند.
 
برت گودكین كارآگاه كاركشته‌ای كه در دستگیری این گروه نقش زیادی داشته و به لحاظ فنی مشاور كاپولا بوده است، خودش نیز در فیلم نقش خود را بازی می‌كند. او در این فیلم حاضر شده است تا انتقادهای خود را درباره روند محاكمه این گروه داشته باشد. البته سال گذشته نیز روزنامه لس‌آنجلس تایمز ادعا كرده بود، كاپولا برای فیلم خود نی‌یرس را به عنوان مشاور استخدام كرده است. همچنین گفته می‌شود فیلمنامه بر اساس داستانی كه نانسی جوسالس روزنامه‌نگار از ماجرای «بلینگ رینگ» نوشته بوده، نوشته شده است.
 
اما واتسون كه نقش نی‌یرس را در فیلم دارد ماه گذشته از نقش‌اش و اینكه خودش از آن راضی نیست، گفته بود، نه تنها ستاره فیلم نیست كه شاید بتوان او را نقش سوم و یا چهارم فیلم دانست.
«بلینگ رینگ» در جشنواره امسال كن فرانسه در بخش «نوعی نگاه» به نمایش در می‌آید و استیون اسپیلبرگ، نیكول كیدمن و كریستف والتز درباره آن نظر خواهند داد.



تهیه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
http://www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir



مطالب پیشنهادی:
گفتگو با ستاره جدید سینما + عکس
درگذشت هنرمند جوان و برجسته ایرانی در کانادا + عکس
«نیکی کریمی» را در اولین تجربه تئاترش ببینید + عکس
«امین حیایی» را در شغل جدیدش ببینید + عکس
جوابیه «حوزه علمیه» به سلحشور و ماجرای فساد در سینما