فرهادی با 35 ستاره به صدر بهترین فیلم‌های جشنواره کن آمد + لیست
«گذشته» ساخته اصغر فرهادی در نظرخواهی روزانه نشریه فرانسوی گالا از 10 منتقد سینما بیشترین امتیاز را کسب کرده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد تا بدین جا اصغر فرهادی پیشتاز جشنواره کن 2013 است.
 «گذشته» ساخته اصغر فرهادی در نظرخواهی روزانه نشریه فرانسوی گالا از 10 منتقد سینما بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

 10 منتقد سینمایی از نشریات، وبسایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی معروف مانند گاردین، لوپاریزین، فرانس 24، ال پائیس، آر تی ال، 20 و... هر روز در نشریه گالا به فیلم‌های بخش رسمی جشنواره کن که از چهارشنبه پیش شروع شد، از یک تا چهار ستاره می‌دهند.

«گذشته» (Le Passe) تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی که یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره کن است، تا پایان روز چهارم جشنواره بیشترین ستاره را از این 10 منتقد دریافت کرده است.
 
از 10 منتقد، پنج منتقد به فیلم فرهادی امتیاز «نخل» دادند که معادل چهار ستاره است و پنج منتقد هم سه ستاره داده‌اند.
 

فیلم جدید فرهادی با بازی بره‌نیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا اولین بار در دنیا روز جمعه در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن روی پرده رفت.

فیلم فرانسوی «جوان و زیبا» تازه‌ترین ساخته فرانسوا اوزون پس از «گذشته»‌ در رده دوم است. هشت منتقد به این فیلم سه ستاره و دو نفر دو ستاره داده‌اند.
 
فیلم چینی «نشانی از گناه» به کارگردانی جیا ژانکه نیز یک نخل، پنج تا سه ستاره، سه تا دو ستاره و یک دو ستاره دریافت کرده است.
 
استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن است. او به همراه دیگر داوران این بخش برندگان جوایز جشنواره را 26 مه (5 خرداد) معرفی خواهد کرد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
http://www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



مطالب پیشنهادی:
«اصغر فرهادی» با 28 ستاره فعلا در رتبه دوم فیلم‌های جشنواره کن! + لیست
عکس‌هایی از شب گذشته جشنواره کن؛ اصغر فرهادی و عوامل گذشته بر فرش قرمز
بازیگرانی كه هم درد «آنجلینا جولی» هستند + تصاویر
عکس‌هایی برگزیده از چهارمین شب جشنواره کن 2013
چرا «لاله صبوری» بعد از جنگ 77 محو شد؟ + عکس