تجلیل از فرشچیان، شجریان و پرستویی با حضور حسن روحانی
تعاونی هنرمندان معاصر پارس قصد دارد طی مراسمی در 14 تیرماه با حضور حسن روحانی از چندین چهره شناخته شده هنری نظیر محمدرضا شجریان، محمود فرشچیان، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، هما روستا و... در کاخ سعدآباد تجلیل کند.
تعاونی هنرمندان معاصر پارس قصد دارد طی مراسمی در 14 تیرماه با حضور حسن روحانی از چندین چهره شناخته شده هنری نظیر محمدرضا شجریان، محمود فرشچیان، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، هما روستا و ... در کاخ سعدآباد تجلیل کند.

حجت‌الاسلام رضا نوربخش رییس شورای سیاست‌گذاری تعاونی هنرمندان معاصر پارس درباره برنامه تجلیل از چهره‌های هنری گفت: تعاونی هنرمندان معاصر پارس مراسم "صبح امید" را با دعوت از هنرمندان رشته‌های موسیقی، نمایشی، تجسمی و نویسندگان برجسته و با حضور دکتر حسن روحانی روز 14 تیرماه در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد برگزار می‌کند. البته امکان دارد تاریخ برگزاری مراسم تغییر کند و این امر منوط به برنامه‌های رئیس‌جمهور دولت یازدهم است و به زودی زمان قطعی برگزاری مراسم مشخص می‌شود.

وی درباره چهره‌های هنری مدنظر برای تجلیل در مراسم "صبح امید" افزود: قرار ما این است که از محمدرضا شجریان، محمود فرشچیان، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، هوشنگ ظریف و هما روستا در این مراسم تجلیل کنیم البته نام این افراد از سوی ما مطرح شده و هنوز به نتیجه نهایی با این افراد نرسیده‌ایم. ما در نظر داریم به صورت قطعی از 15 چهره هنری تجلیل کنیم ولی احتمال دارد این تعداد تغییر کرده و از 20 هنرمند تجلیل شود. همچنین از مدیران فرهنگی و هنری سابق کشور نیز در این برنامه دعوت شده تا حضور داشته باشند.

رییس شورای سیاست گذاری تعاونی هنرمندان معاصر پارس درباره نحوه انتخاب چهره‌های هنری مدنظر برای تجلیل در مراسم "صبح امید" به «مهر» یادآور شد: قصد داریم این مراسم مانند مراسم گلدن گلوب باشد و تنها به یک جریان هنری خاص محدود نشود. در طول سال نقدهای مختلف در تمامی عرصه‌های هنری رصد می‌شود و در نهایت برآیند این نقدها در مراسم سالانه‌ای که برگزار می‌شود با مدیران و مسئولان فرهنگی در میان گذاشته می‌شود. ما قصد داریم در مراسم سالانه مدنظر از هنرمندان پیشکسوت و سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تجلیل کنیم.

حجت‌الاسلام نوربخش تأکید کرد: ما با رصدی که انجام می‌دهیم کمبودها و مشکلات موجود در عرصه فرهنگ و هنر را به گوش مدیران فرهنگی و هنری می‌رسانیم زیرا هدف تعاونی هنرمندان معاصر پارس ارائه خدمات هنری و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.

تعاونی هنرمندان معاصر پارس از سال 86 فعالیت خود را به عنوان بخش خصوصی آغاز کرده است و طبق گفته حجت‌الاسلام نوربخش این تعاونی 15 هزار هنرمند از عرصه‌های مختلف هنری عضو دارد.



تهیه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: namehnews.ir



مطالب پیشنهادی:
فیلم آوازخوانی محمدرضا شجریان بر پیکر استاد جلیل شهناز
تصویر احضاریه دادگاه انقلاب برای گوگوش، هایده، حمیرا و لیلا فروهر
بالاخره مردم واقعی کوچه و خیابان را بدون سانسور در تلویزیون دیدیم!!
بازی جدید پیمان معادی در کنار کریستن استوارت/ رابطه چالشی با یک مسلمان
تصاویری از حدیث فولادوند و مهراوه شریفی‌نیا در نقش زنان شاه