فصل آخر حریم سلطان پربیننده‌ترین سریال میان عرب‌ها در ماه رمضان
آخرین فصل از مجموعه «حریم سلطان» پرببینده ترین مجموعه در دنیای اعراب و غربی ها لقب گرفت. ما بازخوردهایی از بییندگان خارج از دنیای عرب هم می‌گیریم که شبکه رمضان را دنبال نمی کنند اما...
 
 
 
 
 
 
شبکه رمضان تی.وی«Ramadan TV» در دنیای اعراب 200 میلیون بیینده دارد .این شبکه یک کسب و کار عظیم است.

مدیران شبکه رمضان به خاطر بالا بردن سود سالیانه ونرخ تبلیغات، باعث شده اند آگهی دهندگان کم تری سراغ این شبکه ی محبوب تلویزیونی بروند. با توجه به بی ثباتی سیاسی در کشور های عربی خاور میانه که دچار مشکلات اقتصادی شده اند برای مدیران این شبکه درآمدزایی بیش از گذشته حائز اهمیت شده است.

یکی از مدیران این شبکه درباره برنامه هایی که ماه مبارک رمضان از رمضان تی.وی پخش می شود،گفت:«ما همیشه مضامین نو و پرببینده ایی را پخش می کنیم اما در ماه مبارک رمضان بیست درصد به برنامه های تازه اضافه کرده ایم.چون می خواهیم تاحد امکان شوهای بیشتری را نمایش دهیم و ارتباطمان را با بینندگان حفظ کنیم.»

در ادامه مدیر این شبکه اعتراف کرد که برنامه های با مضامین مذهبی که مخاطبش جوانان است بیشتر برای مدیران شبکه اهمیت دارد.

«ما بازخوردهایی از بییندگان خارج از دنیای عرب هم می گیریم که شبکه رمضان را دنبال نمی کنند اما می خواهند درباره دین اسلام بیشتر بدانند.بنابراین برنامه های ما بسیار مفید و آموزنده هستند.»

این مدیر در ادامه اعتراف کرد آنچنان که آگهی دهندگان فکر می کنند برنامه های پر ببینده خیلی هم خوب نیست.

«آگهی ها تاثیر بیننده گریزی دارند.وقتی زمان پخش آگهی طولانی باشد،چشم بیننده خسته می شود وشبکه را عوض می کند... نکته دیگر مضامین آگهی ها هستند. اگهی ها روی تجربه برنامه دیدن شما اثر می گذارد.مثلا دارید برنامه ی درام تماشا می کنید اگهی میان برنامه موزیکال است.در نتیجه زمانی که شما ببینده خود را از دست می دهی علیه اهداف شبکه رفتار کرده ای.»
در ادامه این مدیر اعتراف کرد که مجموعه های ترکی هنوز پر بیننده ترین مجموعه های دنیای اعراب است.

«در حالی که دلم می خواهد به این سوال پاسخ منفی بدهم.اما مجموعه های ترکی هنوز بیننده جذب می کند.آخرین فصل از مجموعه «حریم سلطان» پرببینده ترین مجموعه در دنیای اعراب و غربی ها لقب گرفت. به نظر من یکی از کلیدهای جذابیت این برنامه ،موقعیت سیاسی در عرصه بین المللی است که کنجکاوی بیشتری برای داشتن اطلاعات از این دوره امپراطوری اسلامی می خواهد داشته باشد.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پیشنهادی:
شقایق دهقان داغدار شد + عکس
هستی مهدوی‌فر: یک سوتی از سریال مادرانه گرفتند، 33هزار بار دیده شد!
ابوالفضل پورعرب سرطان را شکست داد + تصاویر
همسر اصغر شاهوردی: در این شب‌های قدر اصغر را هم دعا کنید
شیطنت رضا داودنژاد در پشت‌صحنه سریال پریسا بخت‌آور! + عکس