دیدار هنرمندان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی + عکس
جمعی از هنرمندان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی را از جمله اولویت‌هایی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.
جمعی از هنرمندان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی را از جمله اولویت‌هایی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.

در این دیدار افرادی همچون احمدرضا درویش، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، حسام‌الدین سراج، فرید قاسمی، سهیل محمودی، فاطمه راکعی، ساعد باقری، مختاباد و ... حضور داشتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اهل فرهنگ و هنر با بیان اینکه باید امور فرهنگی را به دست خبرگان آن سپرد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا با نگاهی غیرکارشناسانه و افراطی، روزنامه‌ای حذف یا از انتشار کتابی جلوگیری شود و مانع پخش فیلمی که زحمت فراوانی برای آنان کشیده شده، شوند.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان سفیران فرهنگی نام برد که باید از نفوذ آنان برای رساندن پیام‌های فرهنگی و معنوی به جوانان و مردم دنیا استفاده کنیم.

او با تأکید بر «ضرورت سیاست‌گذاری مستحکم فرهنگی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی و هنری» گفت: می‌توانیم بسیاری از امور فرهنگی و هنری را به نظام‌های صنفی و انجمن‌های مختلف ذی‌صلاح مردمی واگذار کنیم، به طوری که می‌بینیم چگونه مردم به طور خودجوش، مراسم مذهبی و ملی، از جمله شب‌های قدر و عاشورا و حتی عید نوروز را باشکوه برگزار می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش شعر در ساختن فرهنگ حماسی و سازنده را نقشی اساسی و غیرقابل انکار دانست و افزود: شعر سازنده پیام روشنی از تلاش و امید دارد، مثبت‌نگر و توان‌افزاست که نمونه بارز آن اشعار دوران دفاع مقدس بود.

او بی‌نظمی، قانون‌گریزی و فقدان اعتماد به نفس را از جمله موانع توسعه نام برد که برای تقویت آن به منابع غنی فرهنگی نیاز داریم.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
عکس: عباس کیارستمی و فروتن در جشن تولد مسعود کیمیایی
بازیگر زن معروف هالیوود درگذشت
آخر هفته با پرستو صالحی، یکتا ناصر و شهاب حسینی در تلویزیون
5 پرنسس فراموش شده دیزنی + تصاویر
عکس‌هایی به یادماندنی از زنده‌یاد حمیده خیرآبادی