دردسرهای محمدرضا فروتن و دختربچه 7 ساله‌اش!
سمیه زارعی کارگردان فیلم سینمایی تولدت مبارک: مبینا مرتضوی دختربچه ۷ساله بازیگر نقش اصلی قصه ماست. بازیگر بسیار باهوش و جذابی است. ۷۰ درصد قصه با او جلو می‌رود. محمدرضا فروتن نقش پدر او را بازی می‌کند.
کارگردان فیلم سینمایی«تولدت مبارک» تأکید کرد تلاشش این است فیلم را به جشنواره کودک برساند.

سمیه زارعی کارگردان فیلم سینمایی «تولدت مبارک» که این روزها در تهران فیلمبرداری می‌شود به سوره سینما گفت: ۱۰ روز است فیلم را کلید زده‌ایم. تا به حال همه چیز خوب پیش رفته و خیلی از فضای کار راضی هستم. همه تلاشمان را می‌کنیم فیلم را به جشنواره فیلم کودک برسانیم اما فیلم کودک ساختن سختی‌های خاص خودش را دارد.

وی افزود: مبینا مرتضوی دختربچه ۷ساله بازیگر نقش اصلی قصه ماست. بازیگر بسیار باهوش و جذابی است. ۷۰ درصد قصه با او جلو می‌رود. محمدرضا فروتن نقش پدر او را بازی می‌کند. مواجه اولیه فروتن با فیلمنامه خیلی خوب بود. بسیار برای فیلم زحمت می‌کشد و به بازیگر کودک خیلی کمک می‌کند. این اولین تجربه سینمای کودک برای فروتن است و شاهد هستم که با حساسیت و تعصب خاصی در کنار گروه است.

زارعی افزود: فروتن در این فیلم نقش پدری را دارد که سه شغله است. در این راستا او قبل از شروع فیلمبرداری ارتباط با گروه را آغاز کرد، شیشه‌گری را که یکی از شغل‌های کاراکتر فیلم است کاملا یادگرفت و مسافرکشی کرد. یکی از معدود سوپراستارهای سینمای ایران است که قبل از آغاز فیلمبرداری خود را به گروه ملحق می‌کند و در دیدارهای مکرر در جریان همه جوانب کار قرار می‌گیرد. این اتفاق یکی از اتفاقات مثبت برای فیلم ماست امیدوارم این فضای خوب بدون حاشیه تا پایان ادامه پیدا کند.

این کارگردان افزود: قصه درباره دختری است که پدر و مادرش مدام در حال قهر و آشتی هستند و دغدغه‌های خاص خود را دارند و در جنوب شهر زندگی می‌کنند. او به یک مهمانی در شمال شهر دعوت می‌شود و به دنبال تهیه یک کادو برای دوستش است. فضای ایرانی در فیلم جاری است. ضمن اینکه رئالیسم اجتماعی همراه با رگه‌های فانتزی فضای کلی فیلم را رنگ داده است.

وی گفت: جشنواره کودک برای ما مهم است ولی قبل از آن برایم مهمتر است که فیلم خوب بسازم، فیلمی که مردم بابتش بلیت بخرند و دوستش داشته باشند. تلاشمان این است به سمت هنر سینما حرکت کنیم. «تولدت مبارک» اولین فیلم من در فضای کودک است. درباره کودک ساخته شده و نه برای کودک. قصه در ابتدا یک خاطره بود که فیلمنامه‌اش را نوشتم.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: sourehcinema.ir



مطالب پیشنهادی:
هدیه یک کودک در ماه عسل پاکستانی جنجال به پا کرد! + تصاویر
حسن روحانی به ماه عسل نیامد احسان علیخانی برایش دعا کرد
ویروسی به نام آنجلینا جولی!
تبعات جهانی انتشار اشتباه حرف‌های حسن روحانی توسط یک خبرنگار!!
عکس‌های مریلا زارعی و نرگس آبیار در روستای موغویه
دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان + شرح دعا