پیش از بلوغ: داستان رابطه دختر فرانسوی و پسر نوجوان ایرانی
عبدالرضا کاهانی دو جوان مستعد را پیدا کرده که نقش های اصلی فیلم جدیدش را به زبان فرانسه بازی می کنند. رابطه عاطفی دختر فرانسوی که هنوز به سن بلوغ نرسیده، با پسری ایرانی که نوجوان است و برای تحصیل به شهر بزانسون...
محمد حقیقت روزنامه نگار ایرانی ساکن فرانسه هرازگاه در گزارشهای سینمایی که از این کشور ارائه می دهد مخاطبان ایرانی را در حال و هوای آن سوی آبها قرار می دهد. حقیقت در تازه ترین گزارشی که  نگاشته شده درباره ساخت تازه ترین فیلم عبدالرضا کاهانی در پاریس اطلاعاتی ارائه کرده است. متن بخشی از این گزارش را در ادامه می خوانید:

صدا، دوربین، حرکت!
برای همه مشتاقان سینمای ایران، حتی در خارج از کشور، روز بازگشائی خانه سینما شورو شعفی ایجاد کرده بود وحتی روزنامه بسیار معتبر «لوموند» فرانسه هم به این مطلب پرداخت و آن را نقطه مثبتی برای ایران ارزیابی کرد.

در همین روز و فردای آن، که جشن روز ملی سینما برپا شد، برای دو روزی سر صحنه فیلمبرداری عبدالرضا کاهانی در شهر بزانسون فرانسه بودیم. همه چیز آماده برای فیلمبرداری بود. کاهانی که سخت مشغول ادامه فیلمبرداری بود، اخبار سینمای ایران را نیز پیگیری می کرد.از او پرسیدم: خب حالا چه حس وحالی داری؟ با صدای بلند گفت:«صدا، دوربین، حرکت!»...

رابطه عاطفی دختری فرانسوی که هنوز به سن بلوغ نرسیده، با پسری ایرانی که نوجوان است و برای تحصیل به شهر بزانسون آمده

حالا 14 روز از شروع فیلمبرداری گذشته، کاهانی دو جوان مستعد را پیدا کرده که نقش های اصلی فیلم را به زبان فرانسه بازی می کنند. رابطه عاطفی دختری فرانسوی که هنوز به سن بلوغ نرسیده، با پسری ایرانی که نوجوان است و برای تحصیل به شهر بزانسون آمده و آرزوهای بزرگ در سر می پروراند.

سوژه فیلم نسبت به آنچه که قبلا نوشته شده بود و عنوانش «پیش از بلوغ» بود، تغییر کرده است. گویا فعلا قرار نیست بیشتر از این راجع به موضوع فیلم صحبت شود. یک گروه پانزده - شانزده نفری بسیار صمیمی فرانسوی و ایرانی، تیم کاهانی را تشکیل می دهند؛ دستیاری ایرانی- فرانسوی هم برای ترجمه لحظه به لحظه ، همراه کاهانی است. مونتاژ اولیه همزمان انجام می شود. آخرهای شب به منزلش می رویم مقداری از صحنه ها را می بینیم. کاهانی بسیار راضی است و من خوشحال برای او و منتظر دیدن صحنه های بیشتر از فیلم او.




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir