چرا هنگامه قاضیانی بازی در نقش زن روحانی را رد کرد؟
هنگامه قاضیانی بازیگری که با ایفای نقش در «به همین سادگی» رضا میرکریمی یک باره به چهره ای شناخته شده در سینمای ایران بدل شد در نشست فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» که در فرهنگسرای ارسباران..
هنگامه قاضیانی بازیگری که با ایفای نقش در «به همین سادگی» رضا میرکریمی یک باره به چهره ای شناخته شده در سینمای ایران بدل شد شب گذشته در نشست فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد نکات جالبی را درباره دو کاراکتر روحانی که سال قبل به او پیشنهاد شده بود مطرح کرد و نکته جالبی را هم درباره احضار به دفتر دانشگاه به خاطر جین پوشی بیان نمود! متن کامل گفته های قاضیانی در را در ادامه می خوانید:

به این دلیل «گهواره ای برای مادر» را رد کردم
سال قبل به طور اتفاقی دو فیملنامه به من پیشنهاد شد و در هر دو هم باید کاراکتر زنی روحانی را ایفا می کردم؛ زنانی که در حوزه الهیات فعالیت می کنند و باید به عنوان مدرس انجام وظیفه کنند. یکی از این دو فیملنامه همین «بشارت...» بود و دیگری «گهواره ای برای مادر» که در بین این دو، نقشم در «بشارت...» بیشتر اوج و فرود داشت و شمایلی تکراری از یک روحانی زن را ارائه نمی کرد این شد که بازی در «بشارت...» را پذیرفتم و «گهواره...» را رد کردم. «گهواره...» درباره زنی بود که در حوزه علمیه درس می خواند و برای ادامه تحصیل در دوراهی می ماند اما نقش زن روتین بود ولی «بشارت...» این مزیت را دارد که روحانی زنی را به تصویر می کشد که خود حین تدریس به بلوغی دیگر می رسد.

فیلمنامه کامل نداشتم ولی یک سری منبع اطلاعاتی در اختیارم بود
البته دکتر کریمی کارگردان «بشارت...» فیلمنامه کامل را در اختیار من نگذاشته بود اما درباره طرح کلی کار مفصل صحبت کرده و حتی یک سری منبع اطلاعاتی درباره مقوله شیطان پرستی و خرافه در اختیار من قرار داد. از همین گفتگوها فهمیدم کاراکتری کاملا ویژه را صاحب شده ام که باید آنچه تاکنون به عنوان مدرس دینی دیده ایم را کنار گذاشته و شمایلی جدید از خود را به نمایش بگذارم.

همه توان خود را به کار بستیم
فیلم در آذرماه کلید خورد و آن هم در برهه ای که همه نگران رساندن فیلم خود به جشنواره بودند با این حال تمام گروه با جان و دل در خدمت تیم بودند و سعی کردند برای اجرایی شدن هر چه بهتر فیلمنامه همه توان خود را بگذارند.

توبیخ به خاطر جین پوشی
برخی درباره «بشارت...» و آدمهای داستان آن این نکته را بیان کرده اند که آدمهای فیلم آدمهای امروز نیستند اما یادشان رفته که در دهه شصت چه شرایطی بر ما حاکم بود. خودِ من در سال 69 به خاطر پوشیدن کاپشن جین به دفتر حراست دانشگاه احضار شدم! و تازه وقتی پرسیدند:« چرا جین پوشیدی؟» گفتم:« مگر چه ایرادی دارد؟ تازه من مادر هم هستم.» البته آنها هم گفتند:«چه ربطی دارد؟» خودم هم هیچ وقت نمی دانستم چرا توجیه جین پوشی خود را ربط دادم به مادر بودن!گزارش تصویری: ویرانه‌ای به نام مدرسه دارالفنون!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



مطالب پیشنهادی:
مجری قدیمی تلویزیون: یک تذکر دادم از تلویزیون بیرونم کردند! + عکس
18ماه حبس برای پگاه آهنگرانی؛ مادر پگاه امیدوار به تجدیدنظر
عکسی عجیب از حمید فرخ‌نژاد جهت تشویش اذهان عمومی!
پگاه آهنگرانی بازداشت شد
از کلینیک زیبایی نیوشا ضیغمی زیبارویان به سینما سرازیر می‌شوند؟!