علیرضا نادری در مراسم ختم فرزندش: درگذشت سینا بار دیگر مرا متولد کرد
جمع زیادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز - 23 آذرماه - با جمع شدن در مسجد جامع شهرک غرب، در مجلس ختم سینا نادری شرکت کردند و با خانواده علیرضا نادری همدردی کردند.
 مراسم سومین روز درگذشت سینا نادری، پسر علیرضا نادری - هنرمند تئاتر و استاد دانشگاه - با پیام‌هایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزارت ارشاد و اصغر فرهادی برگزار شد.

جمع زیادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز - 23 آذرماه - با جمع شدن در مسجد جامع شهرک غرب، در مجلس ختم سینا نادری شرکت کردند و با خانواده علیرضا نادری همدردی کردند.

در این برنامه، هنرمندانی همچون حسین پاکدل، فرشاد فرشته‌حکمت، محمد رضایی‌راد، کوروش نریمانی و فرهاد اصلانی مطالبی را در همدردی با علیرضا نادری بیان کردند و نوع واکنش او نسبت به این ماجرای غم‌انگیز را ستودند.

همچنین پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی که یکی از دوستان نزدیک علیرضا نادری است، خوانده شد.

در بخش پایانی این برنامه علیرضا نادری در سخنانی گفت: ماجرای بیماری و درگذشت سینا باردیگر مرا متولد کرد و این حرف اغراق نیست، شاعرانه نیست بلکه حقیقتی است که وجود دارد.

این نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر که بعد از درگذشت پسرش درخواست کرده بود جنازه او به مدت 24 ساعت نگه داشته شود، ادامه داد: خواستم یک شب پسرم را نگه دارند چون امید داشتم که شاید به زندگی برگردد. اما خواست خداوند این بود که چنین نشود و ما تسلیم او هستیم.

نادری با اشاره به دشواری یافتن داروی "نگزاوار" که مخصوص بیماران مبتلا به سرطان کبد است یادآور شد: در شرایط تحریم این دارو به سختی فراوان پیدا می‌شد، اما از هیچ‌کس گلایه نمی‌کنم و تنها این درد را با شما در میان می‌گذارم. پسر من تنها بیمار سرطانی نبود، ما شش میلیون بیمار لاعلاج داریم.

این هنرمند تئاتر همچنین اظهار امیدواری کرد: بیماری و درگذشت پسرش سرآغاز تحول و تولد جدیدی باشد. او گفت نتیجه یافته‌های خود را که در مدت بیماری سینا بدست آوردم، حتما خواهم نوشت.

او گفت: پسرم خیلی زجر کشید، اما به خداوند ایمان دارم. چیزی را از دست ندادم. ما از یک دست می‌گیریم و از دست دیگر برمی‌گردانیم. این داغ درد بزرگی است، اما خداوند بزرگتر از همه دردهای ماست.

به درخواست علیرضا نادری همه حاضران به پا خاستند و برای سینا فاتحه خواندند.

در این برنامه هنرمندانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، دکتر علی رفیعی، سیروس مقدم، اکبر زنجانپور، حسن فتحی، محمد امیر یاراحمدی، نادر برهانی‌مرند، فرهاد مهندس‌پور، دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، مهدی سلطانی، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، مسعود رایگان، اسماعیل عفیفه، مریم سعادت، ایرج راد، کوروش سلیمانی، محمدرضا رحیمی، الهام پاوه‌نژاد، کیومرث مرادی، آتیلا پسیانی، رضا حداد، افروز فروزند، هاله مشتاقی‌نیا، مهشاد مخبری، سمانه زندی‌نژاد، سهراب سلیمی،سلما سلامتی، نوید محمدزاده، سجاد افشاریان، مریم بوبانی، اشکان خیل‌نژاد،فارس باقری و ... در کنار مدیرانی همچون علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، قادر آشنا مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، حفیظ‌اله رفیعی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مجید شریف‌خدایی مدیر پیشین مرکز هنرهای نمایشی و احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران با خانواده علیرضا نادری ابراز همدردی کردند.

گفتنی است سینا نادری پسر جوان علیرضا نادری بعد از شش سال مبارزه با بیماری سرطان، روز 19 آذرماه در سن 24 سالگی درگذشت.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
کنایه‌های فاطمه معتمدآریا: طبیعی است در دوره آدم‌های مبتذل کار نکردم!
واکنش مادر بازیگر محبوب به ناسزاگویی‌ها! + عکس
آنجلینا جولی در پشت صحنه فیلم جدیدش در استرالیا + تصاویر
آیدین آغداشلو از تنهایی‌اش می‌گوید
لاله صبوری: به خاطر بچه کوچکم فقط نقش‌های کوتاه بازی می‌کنم