ردپای خواننده لس آنجلسی در کاخ جشنواره!!!
نکته مورد بحث درباره این کارگردان نه کیفیت ملبورن بلکه همنامی او با کلیپ سازی است که تازه ترین کلیپ یکی از خوانندگان لس آنجلسی به نام ح.ش را کارگردانی کرده است. این خواننده و نوازنده متبحر سازهای بادی در عنوان بندی کلیپ...
یکی از فیلمهای جشنواره فیلم فجر امسال فیلمی است به نام «ملبورن» که به واسطه کپی برداری مستقیم کارگردانش از سبک سینمایی فرهادی  با انتقاد رسانه ها مواجه شد. کارگردان این فیلم جوانی است به نام نیما جاویدی.

جاویدی که فعالیت خود را از سینمای کوتاه آغاز کرده پیش از «ملبورن» چند مستند و یکی دو فیلم ویدیویی را هم کارگردانی کرده بود و البته افتخاراتی را هم در حیطه سینمای کوتاه به دست آورده بود.

اما نکته مورد بحث درباره این کارگردان نه کیفیت «ملبورن» بلکه همنامی او با کلیپ سازی است که تازه ترین کلیپ یکی از خوانندگان لس آنجلسی به نام ح.ش را کارگردانی کرده است. این خواننده و نوازنده متبحر سازهای بادی در عنوان بندی کلیپ جدیدش نام «نیما جاویدی» را به عنوان کارگردان آورده است! با این حال مشخص نیست که آیا این نیما جاویدی همان نیما جاویدی «ملبورن» است یا این فقط یک تشابه اسمی ساده است.

هرچند فعالیت هنرمندان داخلی با موزیسنهای لس آنجلسی ممنوع است اما این همکاری با همه عواقب احتمالی و از جمله ممنوع الکاری، همچنان ادامه دارد به خصوص در زمینه ترانه سرایی که داخلی ها تغذیه کننده بیزنس موسیقی لوس آنجلس شده اند. در حیطه کارگردانی کلیپ هم این همکاری کم و بیش ادامه داشته مثلا چهره ای مثل بهمن تیرگان مدتی را در ایران به کار کلیپ سازی مشغول بود.

کارن به تماشای حاصل کار بهزاد نشست
نمایش «متروپل» علاوه بر مخاطبان سینمایی جمعی از چهره های مطرح موسیقی را هم به عنوان تماشاگر با خود داشت. از جمله این چهره ها کارن همایونفر بود که آمده بود ببیند کار همکارش بهزاد عبدی برای ساخت موسیقی این فیلم چطور انجام شده به خصوص که در ابتدا کیمیایی می خواست موسیقی این کار را به کارن بسپارد اما در نهایت این عبدی بود که موسیقی متن این فیلم را نوشت که انصافا هم حاصل کارش عالی شده است.

رضا یزدانی خواننده راک و بابک صحرایی ترانه سرای توانمند موسیقی پاپ دو چهره دیگر از موسیقی بودند که در نمایش «متروپل» حاضر شدند و بعد از نمایش فیلم در گپ و گفتهای مربوط به فیلم شرکت داشتند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



مطالب پیشنهادی:
نخستین گفتگو با بازیگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) + عکس
یکتا ناصر، مهناز افشار و ساره بیات در روز برفی جشنواره فیلم فجر + تصاویر
زوج جدید سینمای ایران در نشست خبری جشنواره فیلم فجر + تصاویر
آبروریزی؛ حمل 4 مهمان خارجی جشنواره فیلم فجر با یک پراید قدیمی! + عکس
حاشیه های روز چهارم جشنواره فیلم فجر 92