در این بخش استاد لطفی که در وسط این گروه جای گرفته بود، به نواختن ساز اکتفا کرد و مسوولیت اجرایی آواز را بر عهده اعضای جوان گروه...
    
   «از خون جوانان وطن لاله دمیده / از ماتم سرو قدشان سرو خمیده» محمدرضا لطفی در حالی اشعار انقلابی را با همراهی اعضای شیدا در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا کرد که اشک در چشمانش حلقه زده بود. او در یادداشتی حس و حالش را درباره اجرای این قطعات چنین بیان کرده است؛ «اجرای دو قطعه «چاووش ۶» و «چاووش ۸» برای من بسیار سخت بود، چرا که روح مرا به آن روزها می کشاند که همه با هم برای رهایی این کشور از زورمداری و تحمیل حکومت فردی تلاش می کردیم و آرزو می داشتیم تا خرد جمعی و شورای فرهیختگان ما را به زنجیر تمدن جهانی وصل کنند.
و این گونه تضادهای شکل یافته کهن ما با صلح و دوستی و آیین مهر ایرانی و اسلامی باعث افتخار ایرانیان شود. اگرچه تا آن روز راه دراز است اما ما هنرمندان و ملت ایران امید خود را از دست نخواهیم داد و تلاش می کنیم هر روز کیفیت کارهایمان را بالا برده و راه دشوار امروز را به فردایی مطمئن تبدیل کنیم. با این اجرا ما اعضای شیدا یاد و خاطره تمامی شهیدان قبل و دوران جنگ تحمیلی و همه کسانی که جان شان را در راه آرمان ملت ایران گذاشته اند، گرامی داشته و برای همه آنها طلب آمرزش کرده و دعا می کنیم تا روح همه آنها قرین رحمت و محبت دوست شود.» تالار بزرگ وزارت کشور در بخش استادان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان استاد محمدرضا لطفی و گروه موسیقی «شیدا» شد. این برنامه با تکنوازی تار محمدرضا لطفی آغاز شد و پس از دقایقی، ساز تنبک هم همراه آن شد.
«گفتم غم تو دارم گفتا غمت سرآید». لطفی بخش نخست این کنسرت را با غزلی از حافظ آغاز کرد. این بخش حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید و با غزل دیگری از حافظ با مطلع «گل بی رخ یار خوش نباشد / بی باده بهار خوش نباشد» و با آوای «یا دوست یا دوست»، «الله مدد الله مدد» به پایان رسید. پس از ۱۵ دقیقه آنتراکت بخش دوم برنامه با همراهی جوانانی از گروه موسیقی «شیدا» اجرا شد.
در این بخش استاد لطفی که در وسط این گروه جای گرفته بود، به نواختن ساز اکتفا کرد و مسوولیت اجرایی آواز را بر عهده اعضای جوان گروه خود قرار داد. در این بخش گروه همنوازان «شیدا» قطعه «چاووش۶» را که توسط استاد لطفی بازسازی شده است، به اجرا درآوردند. «ایران ای سرای امید» سروده هوشنگ ابتهاج آخرین قطعه یی بود که اجرا شد.
محمد معتمدی آواز، علیرضا شاه محمدی آواز، فرخ مظهری تار ابریشم، حمیدرضا خبازی تار، پویان بیگلر تار، مازیار شاهی تار، بهاره فیاضی تار، هنگامه مشهدی الاصل تار، حمید سکوتی سه تار ابریشم، سپیده مشکی سه تار، هادی آذرپیرا عود، نیره فخری عود، آریا محافظ سنتور، نسترن هاشمی سنتور، حمیدرضا خلعتبری کمانچه، بهنوش بهنام نیا کمانچه، گوهرناز مسائلی تنبک، احمد مستنبط تنبک، عیسی شکری دف، المیرا نصیری دف، آزاده شمس قیچک، هوشمند عبادی نی و نفیسه طباطبایی نی اعضای گروه شیدا هستند که در بخش دوم لطفی را همراهی کردند.   
   
  
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir