نمایشگاه نقاشی«به یاد مادر»
محمد رشتیان 33 تابلو که گزیده‌ای از آثار 40 سال فعالیت هنری‌اش هستند را در نمایشگاهی با عنوان «به یاد مادر» در گالری شکوه به نمایش گذاشته است.

 محمد رشتیان، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: 31 تابلوی نقاشی‌خط، دو اثر آبرنگ و یک نقاشی با سبک آبستره در سیزدهمین نمایشگاه من به نمایش گذاشته شده‌اند. این آثار گزیده‌ای از 40 سال فعالیت من در زمینه نقاشی‌خط هستند و تعداد آن‌ها با الهام از سی و سه پل اصفهان، ۳۳ باغ در اصفهان و 33 مهره دانه‌های تسبیح انتخاب شده است.


او افزود: خط تابلوها نستعلیق و ثلث و با تکنیک اکریلیک روی بوم است. موضوع کارها هم مانند گذشته مفاهیم عرفانی و قرآنی و برگرفته از اشعاری هستند که با مضامین عرفانی سروده شده‌اند.


رشتیان درباره عنوان نمایشگاه نیز گفت: نخستین اثری که در زمینه هنر کار کردم به یاد مادرم بود و معتقدم همه باید مادرشان را عاشقانه دوست بدارند. تا امروز هر نمایشگاهی که برگزار کرده‌ام همین عنوان «به یاد مادر» را داشته و همان تابلو را هم در تمام نمایشگاه‌هایم به نمایش می‌گذارم.

این هنرمند همچنین عنوان کرد: سبک کاری من در هنر نقاشی‌خط شبیه هیچ کس دیگر نیست و سعی کردم در کارهایم به نوعی نوآوری دست پیدا کنم. هرگز کار کسی را دنبال نکرده‌ام و می‌خواستم در این زمینه کار ابداعی داشته باشم.

محمد رشتیان متولد ۱۳۲۲ در اصفهان است. او دارای مدرک کار‌شناسی هنرهای زیبا از دانشگاه هاروارد واشنگتن و کار‌شناسی ارشد معماری از دانشگاه اوکلاهما است. همچنین حدود 30 سال است که به تدریس دروس معماری در دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول است. رشتیان از نقاشانی است که به مدت دو سال در تزیینات سنتی سبک قاجار و صفویه برای هتل عباسی فعالیت داشت.

نمایشگاه «به یاد مادر» از 22 تا 27 فروردین ماه در گالری شکوه به نشانی خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی‌خط است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
لیست کامل برندگان جوایز ACM (اسکار دنیای موسیقی )سال 2014 + تصاویر
مهناز افشار در فستیوال فیلم نور امریکا،در کنار مدل ایرانی + تصاویر
کلیپ ساختن باران کوثری،برایش دردسر ساز شد + تصاویر
مسعود کیمیایی چهره مهناز افشار را خونین کرد!
واکنش تند به حضور مریلا زارعی در برنامه هفت