قسمت جدید فیلم انیمیشن «ریو» موفق شد با فروش 45 میلیون دلاری اش در جایگاه اول پرفروش‌های آمریکا قرار بگیرد.
کارلوس سالدانا فیلمساز برزیلی با فیلم جدیدش «ریو 2» در راس باکس آفیس آمریکا در روز جمعه قرار گرفت و موفق شد فروشی 12 میلیون دلاری را تنها در این روز به نام خود ثبت کند.

این فیلم که همزمان در 3938 سینما به روی پرده رفته، با این حضور موفق ، فیلم محبوب «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» را پشت سر گذاشت.

ادامه «آسمان آبی» انیمیشنی از کمپانی فاکس  نیز با بازگرداندن جسی آیزنبرگ و آن هاتاوی در نقش صداپیشگان این فیلم موفق شد تا در اولین هفته فروشش به رقم 39 میلیون دلار برسد. این فیلم سه سال پس از نمایش قسمت اول این انیمیشن موفق راهی سینماها شده است.

انیمیشن «ریو 2» از اواخر ماه پیش (مارس) راهی بازار جهانی شد و تاکنون بیش از 60 میلیون دلار فروش جهانی را به نام خود ثبت کرده است. با این حال این فیلم انیمیشن قرار است در این هفته در بیشتر نقاط جهان از جمله اروپا اکران شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/01/rio2.jpg
در این قسمت طوطی های آبی برزیلی باز هم در مرکز داستان قرار دارند و قهرمان اصلی یعنی «بلو» با صدای آیزنبرگ و «جول» با بازی هاتاوی و سه بچه شان راهی سفری به آمازون می شوند. در این سفر «لیندا» با صدای لسلی مان و «تولیو» با صدای رودریگو سانتورو هم آنها را همراهی می کنند.

جیمی فاکس، جورج لوپز، تریسی مورگان، جمین کلمنت و جیک آستین در کنار بازیگران جدید این قسمت یعنی اندی گارسیا، برونو مارس، کریستین چنووت و ریتا مونرو از دیگر بازیگران و نیز خوانندگان آوازهای این انیمیشن هستند.

قسمت دوم «کاپیتان آمریکا» محصول مشترک دیسنی و مارول هم موفق شد تا فروشی معادل 11 میلیون و 900 هزار دلار را در دومین جمعه نمایشش کسب کند و در جایگاه دوم باکس آفیس آمریکا قرار بگیرد. انتظار می رود این فیلم در دومین هفته فروشش رقمی معادل 42 میلیون دلار فروش کند. این فیلم تا دیروز شنبه در جهان بیش از 370 میلیون دلار فروش داشت. 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/01/rio4.jpg
از سوی دیگر فیلم ماوراء الطبیعی «اوکولوس» (چشم) نیز فیلم فوتبالی «روز انتخاب» ساخته ایوان رایمن با بازی کوین کاستنر را پشت سر گذاشت. ساخته مایک فلاناگان موفق شد تا با فروش نزدیک به 5 میلیون دلار در روز جمعه، تا کنون 13 میلیون دلار برای این فیلم که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده را ثبت کند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com


مطالب پیشنهادی:
لیست کامل برندگان جوایز ACM (اسکار دنیای موسیقی )سال 2014 + تصاویر
مهناز افشار در فستیوال فیلم نور امریکا،در کنار مدل ایرانی + تصاویر
کلیپ ساختن باران کوثری،برایش دردسر ساز شد + تصاویر
مسعود کیمیایی چهره مهناز افشار را خونین کرد!
واکنش تند به حضور مریلا زارعی در برنامه هفت