چرا «ناصر ملک مطیعی» را به رادیو راه ندادند!
بخش گفت و گو با ناصر ملك مطيعي به دليل مخالفت مسؤولان راديو منتفي شد
روز گذشته از پخش گفت و گو با ناصر ملك مطيعي در قالب برنامه «شهر فرنگ» راديو جوان خبر داديم كه قرار بود ديروز روي آنتن رود.

اين برنامه اما با مخالفت مديران نظارت راديو جوان از پخش بازماند. در حالي كه تا ساعتها پيش از زمان آغاز برنامه در ساعت 14 روز گذشته، مجوز پخش برنامه «َشهر فرنگ» صادر شده بود، مسؤولان نظارت ابتدا به سازندگان اعلام كردند بخشهايي كه مربوط به فيلم «شب نشيني در جهنم» ساخته موشق سروري بود، بايد حذف شود. پس از آن نيز كل برنامه با اين استدلال كه گفت و گوي ملك مطيعي در سه قسمت تنظيم شده، از كنداكتور راديو جوان حذف شد.

ديگر دليل مخالفت راديو با پخش اين برنامه، تشابهش با مستندي در شبكه بي بي سي ساخته شاهرخ گلستان عنوان شده است. مستند راديويي «شهر فرنگ» با هدف بررسي فيلم هاي ايران و وضع كارگردانان در دهه هاي مختلف توليد شده و ديروز در جديدترين قسمت خود قرار بود به دهه سي و فيلم هاي ساموئل خاچيكيان بپردازد. فصل اول اين مستند راديويي قصد دارد تاريخ سينماي ايران را از آغاز (سال 1276) تا انقلاب 57 روايت كند.

اما مخالفت با پخش گفت و گوي ملك مطيعي از اين برنامه راديويي در حالي صورت گرفته كه پيش از اين تصوير و مصاحبه او از تلويزيون پخش شده بود. همچنين برنامه «ثريا» نيز كه سال گذشته از شبكه يك پخش شد، بخشي از فيلم «قيصر» ساخته مسعود كيميايي كه مربوط به بازي ملك مطيعي بود را نمايش داد ضمن آنكه پيش از اين در همين برنامه «شهر فرنگ» و برنامه اي در راديو نمايش نيز صحبت هاي ملك مطيعي پخش شده بود، اما نكته جالب آنجاست كه مسؤولان نظارت راديو، موارد مميزي در توليد برنامه «شهر فرنگ» كه شامل عدم ذكر نام برخي از هنرمندان پيش از انقلاب از جمله دلكش و... بوده را به سازندگان اعلام كرده و حتي پخش گفت و گوي ملك مطيعي را بلامانع دانسته بودند.
ملك مطيعي سال گذشته نيز پس از سالها، مجوز حضور در سينما را گرفت و جلوي دوربين علي عطشاني در فيلم «نقش نگار» رفت. فيلمي كه در محاق توقيف قرار دارد و مشخص نشده دليل آن بازي ملك مطيعي است يا حضور بابك زنجاني در مقام تهيه كننده.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.com


مطالب پیشنهادی:
لیست کامل برندگان جوایز ACM (اسکار دنیای موسیقی )سال 2014 + تصاویر
مهناز افشار در فستیوال فیلم نور امریکا،در کنار مدل ایرانی + تصاویر
کلیپ ساختن باران کوثری،برایش دردسر ساز شد + تصاویر
مسعود کیمیایی چهره مهناز افشار را خونین کرد!
واکنش تند به حضور مریلا زارعی در برنامه هفت