حواشی دفن «ریچارد فرای» به جعفری جوزانی هم رسید!
مسعود جعفری‌جوزانی‌در واکنش به حواشی مخالفت‌های دفن پیکر «ریچارد نلسون فرای» در اصفهان متنی را منتشر کرد.
 این کارگردان،نویسنده و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در متنی که اختصاصا در اختیار بخش سینمایی ،گذاشته است، نوشته: «من به عنوان یک ایرانی، ساخت مقبره‌ای در شان برترین ایران‌شناس معاصر "ریچاردنلسون فرای" را افتخار بزرگی می‌دانم و درک نمی‌کنم که براساس چه منطق یا انگیزه‌ای عده‌ای علیه این عاشق صادق فرهنگ ایرانی موضع سرسختانه‌ای گرفته‌اند.

البته من هم حرمت ارزش و ارزش‌مداری را می‌فهمم اما این را هم می‌دانم که معنی "ارزش مداری" ناسپاسی نیست. دلم می‌خواهد از هموطنانی که جنجال می‌کنند بپرسم که چرا بی‌پژوهش و مدرک به این مردبزرگ انگ جاسوسی می‌زنند. آیا نمی‌دانند که این اعمال می‌تواند به شهرت و مهمان‌نوازی و مهرورزی مثال زدنی ایرانیان خدشه وارد کند؟ آیا فراموش کرده‌اند که ارزش مداری "با کلنگ و تیشه جور در نمی‌آید"؟ چرا عده‌ای از ما فکر می‌کنیم هر کس خارج از چهارچوب جغرافیایی ایران به دنیا آمد جاسوس است؟ نه هموطن "هر گردی گردو نیست"،به گواهی تاریخ چه بسیار کسانی که خارج از این خاک به دنیا آمده‌اند و خدمتگذاران آن بودند و چه کسان بیشتری که در این خاک چشم به جهان گشودند و خائن از آب درآمدند. مطالعه کنید! ببینید این عالم بزرگ ایران دوست چگونه قریب 80 سال عمر عزیز خود را صرف معرفی فرهنگ اصیل ایران و ایرانی به دنیا کرد، کار رشک‌انگیز و سترگی که بیشتر ما در انجامش عاجز مانده‌ایم.»

 ریچارد فرای که سال‌ها عمرش را صرف تاریخ ایران کرده است،طبق وصیت‌اش علاقه‌مند بوده است که در کنار زاینده رود به خاک سپرده شود اما برخی گروه‌ها در اصفهان با این کار مخالفت کردند،هنوز پیکر این ایران‌شناس که در آمریکا از دنیا رفته است،به خاک سپرده نشده است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
تئاتر گرفتار فست فود!
مهاجرت پدر انیمیشن ایران
گرافر پارکور ایرانی که شیطان پرست نیست! + تصاویر
بازیگر شاهگوش: بدون سختگیری،کسی ماهواره نمی بیند!
پدیده نوظهور سینما ؛ پژمان جمشیدی در فیلم جدیدش