باز گشایی دنیای جادوگری هری پاتر در ژاپن
تاریخ افتتاح دنیای جادوگری هری پاتر در ژاپن اعلام شد.
 نمایندگی استودیوی یونیورسال با همکاری کمپانی برادران وارنر در سال 2012 خبر از ساخت دنیای جادوگری هری پاتر در سال 2014 در ژاپن داد. حالا پس از گذشت دو سال از زمان اعلام پروژه تاریخ دقیق افتتاح این مجموعه تفریحی عظیم اعلام شد. در مراسمی که روز گذشته در اوزاکا برگزار شد روز پانزدهم جولای رسما روز افتتاح این پروژه اعلام شد. در این مراسم نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه، سفیر ایالات متحده آمریکا در ژاپن، کارولاین کندی و طراح تولید مجموعه هری پاتر، استوارت کریگ که در طراحی و ساخت این پارک هم نقشی اساسی داشته حضور داشتند. این پارک شبیه نمونه اش در فلوریدای آمریکا خواهد بود و در آن قلعه هاگوارتز و دهکده هاگزمید مهم ترین بخش هایش خواهند بود.

به نظر می رسد کارایی این مجموعه وقتی بیشتر خواهد شد که سه گانه جدید هری پاتر ساخته و اکران شود. این سه گانه که از روی کتاب «جانوران شگفت انگیز و زیست گاه آنان» ساخته خواهد شد، تعداد فیلم های سینمایی از دنیای هری پاتر را به رکورد باورنکردنی 11 فیلم می رساند. خبر خوب برای هواداران این تریلوژی و جی کی رولینگ این است که برادران وارنر از خود جی کی رولینگ خواسته اند تا فیلمنامه این سه گانه را بنویسد. داستان نخستین فیلم به هفتاد سال قبل از ماجراهای نخستین هری پاتر( هری پاتر و سنگ جادو) بر می گردد. در نیویورک و داستان یک «مجیزولوژیست»( شخصی که


 به مطالعه موجودات جادویی می پردازد) به نام نیوت اسکمندر می پردازد.
این فیلم البته تنها فعالیت جدید جی کی رولینگ نیست. او فصل جدیدی بر داستانش را در وبسایت هواداری «پاتر مور» منتشر کرده است و در حال آماده کردن اقتباسی تئاتری از رمانش است تا آن را روی صحنه ببرد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tasnim.com

مطالب پیشنهادی:
تئاتر گرفتار فست فود!
مهاجرت پدر انیمیشن ایران
گرافر پارکور ایرانی که شیطان پرست نیست! + تصاویر
بازیگر شاهگوش: بدون سختگیری،کسی ماهواره نمی بیند!
پدیده نوظهور سینما ؛ پژمان جمشیدی در فیلم جدیدش