«شاهنامه شاه طهماسبی» در ایران رونمایی می شود
آیین رونمایی از كتاب «شاهنامه شاه طهماسبی» 8 اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.
 مراسم رونمایی از «شاهنامه شاه طهماسبی»، با حضور و سخنرانی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر، مهدی حسینی و دیگر هنرمندان فرهیخته و پژوهشگران روز دوشنبه،‌ 8 اردیبهشت 93 در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

شاهنامه شاه طهماسبی حاوی تصاویر 116 نگاره، جلد، آستر بدرقه، سرلوح و دیگر تذهیب‌های موجود در موزه هنرهای معاصر، به همراه 33 نگاره از موزه متروپولیتن، 10 نگاره از مجموعه خلیلی در لندن، 9 نگاره از بنیاد آقاخان، 3 نگاره از موزه هنرهای ‌اسلامی قطر، 13 تصویر متن شاهنامه (نمونه خط و جدول بندی) و یک نگاره از موزه رضا عباسی تهران است که هر کدام از این نگاره‌ها، شرحی به دو زبان فارسی و لاتین دارد.

مقدمه این اثر را «علی معلم دامغانی»، «محمود فرشچیان» و «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاشته اند. این كتاب در قطع سلطانی و با صحافی نفیس و قاب در 420 صفحه توسط انتشارات فرهنگستان هنر به چاپ رسیده ست.

انتشار این اثر ارزشمند تاریخی پس از سال‌ها پژوهش و تحقیق با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران و حمایت بانک پاسارگاد محقق شد.

رونمایی از این اثر نفیس، دوشنبه 8 اردیبهشت ماه، ساعت 16 در سالن ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، پایین‌تر از طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی:
پس از یک سال، چرایی مرگ عسل بدیعی!
مادران سینمای ما ،که دیگر نیستند!
عمو پورنگ، لبه تیغ ممیزی!!!!
پر هزینه ترین موزیک ویدئوهای جهان!
«مهران مدیری» تحویلم نمی گیرد!